Nest Hub به فناوری ردیاب خواب مجهز شده است

واحد Nest  گوگل در حال توسعه یک فناوری در حوزه سلامت است که الگوی خواب افراد را ردیابی می کند، این فناوری می تواند افق های جدیدی پیش روی محققان حوزه سلامت قرار دهد، اما نگرانی هایی هم در رابطه با حریم خصوصی افراد ایجاد می کند. همراه چیکاو باشید.

گوگل سه شنبه گذشته از نسل دوم نمایشگر هوشمند Nest Hub خود رونمایی کرد و این نمایشگر قابلیتی به نام Sleep Sensing دارد که بر تنفس و حرکت شخصی در هنگام خواب نظارت می کند. این کار بدون نیاز به دوربین و یا پوشیدن ردیاب بر روی مچ دست انجام می شود.

Nest Hub با استفاده از میکروفن های داخلی و حسگرهای دما، اختلالاتی مانند سرفه و خروپف را به همراه با تغییرات نور و دما تشخیص می دهد. Nest Hub با گذشت زمان، الگوی خواب کاربر را یاد می گیرد و توصیه هایی را به شما برای خواب بهتر خواهد داشت.

اشتون اودال، مدیر ارشد محصولات گوگل Nest گفت که قابلیت Sleep Sensing تا سال آینده به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. این سخن بیانگر آن است که گوگل ممکن است در آینده این خدمات را پولی کند.

Nest از طریق اتصال به اینترنت تکمیل کننده پازل خانه هوشمند بود. تا اینکه گوگل این شرکت را با قیمت 3.2 میلیارد دلار در سال 2014 خریداری کرد. از آن زمان به بعد Nest با برخی از مشکلات دست به گریبان بود. بنیانگذاران Nest این شرکت را ترک کردند. و این شرکت بارها در رابطه با نقض حریم خصوصی در مظان اتهام قرار گرفت.

نسل دوم نمایشگر هوشمند Nest Hub - چیکاو

مشکلات مربوط به حریم خصوصی Nest Hub

این غول اینترنتی هنگام رونمایی از نسل دوم نمایشگر هوشمند Nest Hub توضیحاتی را درباره مفاهیم حریم خصوصی این محصول جدید بیان نمود. این دستگاه برای ردیابی از یک رادار کم مصرف به نام Soli استفاده می کند، اما این ویژگی می تواند غیرفعال شود.

صدای خروپف و سرفه کاربران به جای ارسال به سرورهای گوگل ، در خود دستگاه Nest Hub پردازش می شود. حتی یک سوئیچ سخت افزاری وجود دارد که می توان میکروفون را غیرفعال کرد. همچنین کاربران می توانند در هر زمان داده های مربوط به خواب خود را بررسی و حذف کنند.

منبع business-standard
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.