شرکت خودروسازی پورشه 25 درصد از سهام ریمک را خریداری کرد

در یک اقدام مهم و تاریخی پورشه سهام دار بزرگ ریمک شد. این اقدام بزرگ پورشه می تواند پیشرفت بزرگی را در صنعت ابرخودرو های الکتریکی ریمک به ارمغان بیاورد. همراه چیکاو باشید.

موسس شرکت خودروسازی ریمک، مت ریمک، مهندس جوان اهل کرواسی است، با تنها 22 سال سن، در سال 2009 شرکت خود را تاسیس کرد. شرکت او با سرعت بالایی توانست در زمینه فناوری های مربوط به ابرخودرو های برقی رشد کند و بعد از دو سال، یعنی در سال 2011، ریمک کانسپت وان را معرفی کند. کمپانی ریمک به خوبی تواست توجه رسانه های جهان را به خود جلب کند و در کانون اخبار قرار بگیرد تا جایی که لقب نخستین سازنده ابرخودرو های برقی را از آن خود کرد.
اکنون بعد از گذشت 12 سال از تاسیس شرکت خودروسازی ریمک، ارزش تجاری سهام این کمپانی با سرعت چشم گیری رشد کرده و توانسته است موسس جوان خود را ثروتمند کند. در اواخر سال 2020 این شرکت در اقدامی جالب با شرکت خودروسازی فولکس واگن وارد مذاکره شد و قصد داشت تا برند بوگاتی را از آن خود کند.
پورشه در چند روز گذشته نقداری از سهام ریمک را به ارزش 83 میلیون دلار خریداری کرد. پیش از این پورشه ، در سال 2018، 10 درصد از سهام این گروه خودروسازی را خریده کرده بود همچنین در سال 2019 سرمایه خود را 15/5 درصد افزایش داد. در مجموع پورشه توانسته است 24 درصد از سهام ریمک را از آن خود کند. هم اکنون پورشه صاحب تقریبا یک چهارم برند گروه خودروسازی ریمک می باشد.
به نقل از اطلاعات رسمی که به تازگی منتشر شده است، پورشه قصد دارد که از تجهیزات و فناوری های انحصاری ریمک در آینده نزدیک در محصولات خود استفاده کند. بر اساس بعضی از اخبار به نظر می رسد که گورشه قصد داشته تا 50 درصد سهام ریمک را خریداری کند اما این خبر قطعی نمی باشد.
همچنين مدیر عامل فولکس واگن، اولیور بلوم، از همکاری آینده ریمک در ساخت مدل های جدید بوگاتی ابراز امیدواری کرده است؛ به دلیل اینکه جدید ترین محصول شرکت ریمک، C_Two، به 1900 اسب بخار برای تولید قدرت مجهز بوده و روی هر چرخ آن چهار موتور برقی تعبیه شده است. سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این محصول 1/9 ثانیه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Aaza می گوید

    باید منتظر یک محصول فوق‌العاده از ای دو کمپانی باشیم پس