تصمیم جدی اپل برای حذف ناچ صفحه نمایش

کمپانی اپل در تلاش است که با استفاده از تکنولوژی های جدید، جایگزینی برای ناچ پیدا کند. اپل به تحقیقات خود درباره سنسور های نوری با قابلیت عبور نور از صفحه نمایش ادامه می دهد تا بتواند به یک راهکار مناسب برای جایگزینی ناچ دست پیدا کند. همراه چیکاو باشید.

ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش که در ابتدا در آیفون x دیده شد تا کنون تغییر زیادی نداشته است. این در حالی است که رقبای اپل به سمت حفره در صفحه نمایش و کوچک کردن آن رفته اند. بی شک اپل در این رقابت کنار نخواهد رفت و ثبت پتنتی که در گذشته برای حذف بریدگی نمایشگر آیفون توسط اپل صورت گرفته بود نشان از علاقه اپل به حذف این ضایعه است.

شرکت اپل در پتنتی خود به تکنولوژی اشاره دارد که با کمک آن می توان ناچ را بدون کاهش بازدهی فیس آیدی، کوچک کند. اپل قصد دارد که از یک سنسور تشخیص نور در زیر نمایشگر به عنوان فیس آیدی و تاچ آیدی استفاده کند.

اصل برای نحوه استفاده از این فناوری دو مثال ارائه کرده است که در مثال اول به این شکل توصیف کرده است که سنسور تعبیه شده در پشت نمایشگر قادر به نقشه برداری از شی لمس کننده است که مربوط به تاچ آیدی می شود.

در مثال دوم از مجموعه ای از دیودهای نوری با سلول های خورشیدی برای کنار هم قرار دادن پیکسل ها در تصویر استفاده می شود. پس از آن سیستم از سیگنال های ارسال شده توسط دیود های نوری برای تشخیص شدت و رنگ استفاده می کند که به همان فیس آیدی مرتبط می شود.

این اتفاق احتمال عرضه آیفون بدون ناچ را قوت میبخشد اما باید منتظر ماند و دید که اپل چگونه چالش های پیش رو را پشت سر می گذارد. نظر شما در این باره چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. سعیدی نژاد می گوید

    کاش دوربین سلفی رو زیر صفحه نمایش قرار بده اپل