14 راز لینک سازی از نظر متخصصان فنی سئو

وقتی بدنبال نکات مربوط به لینک سازی می گردید، با فهرست های طولانی از تکنیک های قدیمی مواجه می شوید که همه آن ها را می شناسند. خیلی راحت می توان حدس زد که باید کلید واژه را در گوگل جستجو کنید یا به دنبال سایت های رتبه بالا در راستای هدف باشید و بک لینک های آنها را پیدا کنید. در واقع شما نکات جدیدی را می خواهید که هرگز امتحان نکرده اید. انجام بک لینک سازی و اجرای سرویس لینک سازی از سال 2008 در بریتانیا آغاز شد و من به عنوان یک سئوکار و متخصص سئو، تکنیک هایی را می شناسم که کمتر در فهرست های عمومی مشاهده می کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بنابراین راه های نوآورانه ای در خصوص بهترین فرصت های لینک سازی در اختیار شما قرار داده و سپس بدنبال تضمین لینک های با کیفیت خواهیم بود. این نکات به سه دسته تقسیم می شوند:

  • پیدا کردن سایت های صحیح برای دریافت لینک از آن ها (با توجه به ابزارهای خاص)
  • توسعه و ارتباط
  • ایجاد بیشترین لینک های درون محتوایی

سایت مناسب برای لینک سازی را چگونه پیدا کنیم؟

1. آنالیز رقبا

بسیاری از لینک سازان توصیه می کنند که باید برای الهام گرفتن به بک لینک های رقیب خود نگاه کنید. اما آیا به فکر بررسی مشخصات بک لینک سایت هایی که به آن ها لینک شده اند، هستید؟

مشخصات بک لینک سایت هایی را ببینید که به رقیبان شما لینک شده اند، سپس مشخصات بک لینک سایت هایی که به آن ها لینک شده اند را ببینید و این روند را ادامه دهید. انگار وارد هزارتو می شوید.

Ahrefs, Majestic SEO و Moz Link Explorer چند ابزار فوق العاده هستند. شاید پیچیده بنظر آیند، اما گزینه سایت های جدیدی برای بررسی در صورت استفاده از این روش خواهید داشت.

2. ابزارهای لینک سازی Ahrefs را با جزئیات بیشتری دنبال کنید

Ahrefs یک ابزار کوچک برای لینک سازی است، و راه های مختلفی برای بهترین استفاده از آن وجود دارد. این راه حل از ابزارهای متفاوتی برخوردار است که به شما در پیدا کردن فرصت های بک لینک با کیفیت کمک می کند. همچنین فیلترهای زیادی را ارائه می کند تا بتوانید سایت های مناسبی برای مشخصات بک لینک خود بیابید.

3. رتبه سایت ها را در BuzzSumo ببینید

دیگر ابزار فوق العاده رای پیدا کردن سایت های جذاب جهت لینک سازی، BuzzSumo است. با استفاده از ابزار جستجوی محتوای وب BuzzSumo می توانید محتوای با کیفیت پیدا کنید که رتبه های خوبی برای عبارت ها یا کلید واژه های هدف شما دارند.

این سایت تعامل محتوای دریافتی را در پلتفرم های مختلف، و همچنین معیار خود به نام Evergreen Score (امتیاز همیشه سبز) نشان می دهد.

امتیاز همیشه سبز BuzzSumo یک عدد منحصربفرد است که بر اساس هر بخش از محتویات بر اساس تعامل و بک لینک های بدست آمده 30 روز پس از انتشار محتویات است. وقتی محتوا دیگر جدید نباشد، این شاخص همچنان مقدار مشخص برای محتوا را نشان می دهد. هرچه تعامل محتویات بیشتر باشد، امتیاز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین با ارتباط مستمر، BuzzSumo به محتویات مناسب دست پیدا می کند. با استفاده از اطلاعات و نمره ای که BuzzSumo در اختیار شما قرار می دهد، می توانید محتویات درگیر کننده و جدیدتری را در بازار هدف گوشه (جاویژه) خود منتشر کنید.

4. بررسی رقیبان اصلی در SEMrush

SEMrush ابزار متنوع دیگری است که برای فرصت های لینک سازی خیلی دوستش دارم. آن ابزارها و آنالیتیکس های مفید و زیادی را ارائه می کند و فرصت های زیادی را در لینک سازی برای شما مهیا می کند. یکی از بهترین راه ها، جستجوی رقیبان اصلی و سپس بررسی بک لینک آن هاست.

5. هرگز به یک معیار اتکا نکنید

معیارهای فراوانی برای سئو وجود دارند. انگار که هر ابزار در بازار یک معیار دارد. هر معیار عاملی متفاوت را به شما نشان می دهد که می تواند کل تعداد بک لینک ها یا کیفیت محتوا باشد. هنگام ساخت بک لینک، باید به معیارهای مختلف از جمله ترافیک دقت کنید. باید معیار بروی نحوه رتبه بندی صفحه در SERPs بالا، از جمله Domain Authority متعلق به Moz تمرکز کند. همچنین به معیاری بپردازید که بر کیفیت سایت های لینک شده به دامنه انتخابی شما، از جمله جریان اعتماد (Trust Flow) متعلق بهMajestic SEO  متعلق است.

6. مثل یک بازدید کننده فکر کنید

علاوه بر معیارها، باید در هنگام لینک سازی به یک رویکرد انسانی بپردازید. قبل از اینکه به سایتی به عنوان هدف لینک سازی بپردازید، مطمئن شوید که آن را مثل یک بازدید کننده سایت در نظر می گیرید. سایت را باز کرده و ببینید آیا شبیه به اتصال یک فرد واقعی به سایت است. آیا سایت در رسانه های اجتماعی حضور دارد؟ آیا محتوا قابل خواندن است؟ آیا از تصاویر عمومی یا تصاویر منحصربفرد استفاده می کنند؟

اگر به فکر سایت هایی نظیر PBN (شبکه بلاگ خصوصی) هستید، پس شانس خوبی پیش رو دارید. الگوریتم های جستجو و خوانندگان را نیز باید مد نظر قرار دهید تا جلوی هزینه های اضافی را بگیرید  و حتما مشاوره سئو با یک متخصص داشته باشید.

نکاتی در باب توسعه و ارتباط لینک سازی

یافتن آدرس ایمیل کار سختی است و هر کسی می داند فرم های تماس موقع جستجوی فرصت های لینک سازی، بهترین گزینه نیستند. بنابراین، وقتی صفحه تماس وجود ندارد، چگونه به آدرس ایمیل برسید؟ درحالیکه ابزارهایی نظیر Hunter.io مفید هستند، اما راه های ساده تری نیز پیش رو دارید، بخصوص اگر برنامه حرفه ای ندارید و به دنبال خدمات خدمات ارزان تر هستید.

از پیگیری و دنبال کردن هراس نداشته باشید

هرگز نگران ارسال ایمیل های پیگیری به وبسایت های هدف نباشید و نترسید. اغلب من و تیمم متوجه می شویم که ایمیل های پیگیری بالاترین نرخ پاسخ را خواهند داشت. شاید آن ها اولین ایمیل شما را از دست داده یا فراموش کنند، اما به ندرت ایمیل پیگیری را نادیده خواهند گرفت. به عنوان یک قاعده، معمولاً دو یا سه بار پیگیری می کنیم.

قالب های توسعه را با بینش های منحصربفرد شخصی سازی کنید

قالب ها باعث ذخیره زمان شما می شوند، اما نباید از آن ها دور باشید. هنگام استفاده از قالب (تمپلت) مطمئن شوید که با هدف تان شخصی سازی شده باشد. شخصی سازی می تواند افزودن نام گیرنده و ادغام نام آدرس در ایمیل باشد. اما می توانید ابزارهای ارسال ایمیل از جمله Mailshake را برای ارسال انبوه قابل خود استفاده کرده و اطلاعات شخصی را در آن بگنجانید.

نکاتی در باب جایگذاری لینک ها در محتوا

انکر تکست (anchor text) خود را جایگزین کنید

موتورهای جستجو همیشه به دنبال فعالیت های لینک سازی هستند، بنابراین باید تلاش کنید تا در خصوص انکر تکست خود هوشمندانه عمل کنید. سایت های زیادی با معیارهای مشابه یا یکسان هستند که همه همزمان به شما بک لینک می دهند؛ آن ها انکر تکست و پروفایل بک لینک یکسانی دارند که اصلاً شایسته نیست.

به خاطر داشته باشید که تعداد کلمات بیشتر همیشه بهتر نیست.

بسیاری از بلاگ ها از شما می خواهند تا محتوای طولانی برای گرفتن مکان پست مهمان بنویسید، اما کمیت همیشه به معنای کیفیت یا موفقیت در خدمات seo نیست. موتورهای جستجو بروی کاربردپذیری و همچنین SEO فنی تمرکز می کنند، بنابراین اگر محتوای شما مملو از کلمات پُرکننده مکث (فیلرها) باشد، به اهداف خود نخواهید رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.