بلاک کردن در تلگرام و ترفندهای رفع بلاک تلگرام

بلاک کردن در تلگرام، موضوعی است که برخی از کاربران تلگرامی با آن روبرو شده‌اند. اگر شما هم از کاربران تلگرام هستید، احتمالا بلاک کردن در تلگرام را برای برخی از مخاطبان خود به دلایل مختلف انجام داد‌ه‌اید. یا اینکه ممکن است خودتان از طرف سایرین در تلگرام بلاک شده باشید. از این رو ما در این مقاله به همه موارد مهم و کاربردی در ارتباط با بلاک کردن در تلگرام و نحوه رفع بلاک تلگرام و دور زدن بلاک تلگرام پرداخته‌ایم. همراه چیکاو باشید.

بلاک کردن در تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی بلاک کردن در تلگرام به معنای قطع ارتباط با شخصی خاص است، تا نتوانید پیام را به شخصی که می خواهید ارسال کنید. در واقع، اگر شخصی را مسدود کنید، فرد مورد نظر دیگر نمی تواند به شما پیام دهد. در اینجا برخی از فواید و کاربردهای مهم بلاک کردن در تلگرام آورده شده است:

قطع ارتباط با دیگران

بعضی اوقات برای شما اتفاق می افتد که نمی خواهید فرد خاصی برای شما پیام ارسال کند، بنابراین او را در تلگرام مسدود می کنید.

خلاص شدن از شر تبلیغات بی ربط

با افزایش گروه های تبلیغاتی و کانال ها، برخی حتی با استفاده از اعداد و ارسال پیام های جمعی تبلیغ می کنند و این می تواند برای شما مشکل باشد، بنابراین بلاک کردن در تلگرام مناسب ترین گزینه است.

بلاک کردن در تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ - چیکاو

چگونه بفهمیم در تلگرام بلاک شده‌ایم؟

برای اینکه از بلاک شدن در تلگرام از طرف شخصی آگاه شوید و بفهمید که بلاک کردن در تلگرام اتفاق افتاده است باید چند مورد را چک کنید و اگر همه این موارد وجود داشت؛ یعنی شما از طرف شخص مورد نظر بلاک شده‌اید.

اگر بلاک شدن در تلگرام از طرفی شخصی انجام شده باشد، با موارد زیر روبرو خواهید شد:

  1. شما نمی توانید عکس پروفایل شخص را مشاهده کنید.
  2. زمان آخرین بازدید شخص به حالت آخرین بازدید خیلی وقت پیش ” last seen a long time ago” تبدیل می‌شود.
  3. پیام‌های که برای وی ارسال می‌کنید، تیک دوم نمی‌خورد.

توجه داشته باشید که اگر هر سه مورد فوق رخ دهد، به این معنی است که فرد مورد نظر شما را در تلگرام بلاک کرده است.

چگونه می توان افراد را در تلگرام مسدود کرد؟

اگر می خواهید کسی یا افرادی را در تلگرام مسدود کنید، این کار به سادگی قابل انجام است.دو راه برای انجام این کار وجود دارد. یک روش برای همه شماره ها اعمال می شود و روش دیگر فقط برای لیست مخاطبین تلفن همراه شما کاربرد دارد.

روش اول: بلاک کردن در تلگرام به روش عمومی

همانطور که گفتیم با استفاده از این روش می توانید هر کسی را که می‌خواهید مسدود کنید(حتی اگر مخاطب شما نباشد). برای مسدود کردن از طریق این روش این مراحل را دنبال کنید:

1.برنامه تلگرام را باز کنید

2.به صفحه چت خصوصی شخص مورد نظر بروید

3.در این صفحه، بر روی عکس شخصی که می خواهید بلاک کنید ضربه بزنید.

4.در پروفایل شخص، نقطه گوشه بالا سمت راست را بزنید و  blockرا بزنید و مسدود شدن اتفاق می افتد.

توجه داشته باشید که این روش بلاک کردن در تلگرام برای سیستم عامل های Android و ios قابل استفاده است و برای کاربران ویندوز نیز باید همین کار را انجام دهید، با این تفاوت که در مرحله آخر؛ سه نقطه در قسمت پایین سمت راست وجود دارد.

چگونه می توان افراد را در تلگرام مسدود کرد؟ - چیکاو

روش دوم: بلاک کردن در تلگرام برای افرادی که از مخاطبین تلفن همراه شما هستند:

1.برنامه تلگرام را باز کنید.

2.به قسمت تنظیمات تلگرام بروید، سپس حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید.

3.روی Block Users کلیک کنید. در این بخش از لیست مخاطبین خود، افرادی را که می خواهید مسدود کنید اضافه کنید.

توجه داشته باشید که این روش بلاک کردن در تلگرام برای تلفن های Android و ios قابل استفاده است و برای ویندوز، شما نیز باید همین کار را انجام دهید، با این تفاوت که در مرحله آخر باید blacklist  را انتخاب کنید.

بلاک کردن در تلگرام برای افرادی که از مخاطبین تلفن همراه شما هستند - چیکاو

چگونه از بلاک تلگرام خارج شويم؟

چگونه از بلاک تلگرام خارج شويم؟ این سوالی است که ممکن است برای شما نیز ایجاد شده باشد و شما بخواهید از حالت بلاکی خارج شوید. برای اینکار می‌توانید اکانت خود را خود حذف کرده و به اصطلاح دیلیت اکانت کرده و دوباره وارد حساب خود شوید. اما برای رفع بلاک به وسیله حذف اکانت نیز دو روش وجود دارد که به شرح زیر است:

روش اول: حذف اکانت با از دست دادن اطلاعات

به این ترتیب، شما به راحتی حساب خود را حذف کرده و دوباره حساب خود را بازسازی می کنید و سپس می توانید به راحتی به شخصی که شما را مسدود کرده است پیام دهید، در نظر داشته باشید با این روش مخاطبین، اطلاعات، پیام ها و پرونده هایی را که در تلگرام دارید،حذف خواهند شد.

نکته: ترفند خارج شدن از بلاک در تلگرام بدون حذف اكانت: برخی افراد ادعا می‌کنند که بدون استفاده از حذف اکانت، بلاک تلگرام را از بین برد. اما باید بگوییم که این ادعا صحت ندارد و تنها راه حل برای رفع بلاک کردن در تلگرام و رفع بلاک شدن در تلگرام، همان دیلیت اکانت و ورود مجدد به حساب است.

روش دوم: حذف اکانت بدون از دست دادن اطلاعات

یک ترفند ساده این است که بدون از دست دادن اطلاعات از بلاک تلگرام خارج شوید. به این ترتیب، شما به راحتی اطلاعات حساب خود را قبل از دیلیت اکانت به شماره دیگری منتقل می کنید، سپس حساب خود را حذف کرده و پس از ایجاد مجدد حساب، اطلاعات را به شماره خود بازگردانید.

اما این نکته را به یاد داشته باشید، که شخص مخاطب شما اگر تمایلی به برقراری ارتباط  با شما نداشته باشد، می‌تواند پس از حذف اکانت و دوباره وارد شدن، شما را مجددا بلاک کند. در چنین حالتی اگر شما چندین دفعه پشت هم حساب خود را دیلیت اکانت کرده و دوباره وارد شوید، از طرف تلگرام ریپورت خواهید شد.

بنابراین برای این مورد خیلی احتیاط کنید و اکانت خود را پشت هم دیلیت نکنید. اما اگر این عمل را انجام داده‌اید و تلگرام شما را بلاک کرده است و یا به اصطلاح ریپورت شده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. که در ادامه این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم.

چگونه از بلاک تلگرام خارج شويم؟ - چیکاو

ریپورت تلگرام چیست؟

ریپورت تلگرام بدین معنی است که شما نمی توانید به افراد پیام ارسال کنید مگر در دو مورد خاص:

1.می توانید به افرادی که شماره شما یکدیگر را در تلفن خود ذخیره کرده اند پیام دهید.

2.می توانید درون گروه ها پیام ارسال کنید.

دلایل ریپورت تلگرام چیست؟

پس از بلاک کردن در تلگرام می‌خواهیم ریپورت تلگرام را بررسی کنیم. دلیل اصلی ریپورت تلگرام پیام دادن به افرادی است که شماره شما را ذخیره نکرده اند و به دلیل رفتارهای مخرب، تلگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و ریپورت می‌کند. البته این تنها دلیل ریپورت در تلگرام نیست. طبق گفته خود تلگرام، دلایل غیررسمی دیگری نیز ممکن است موجب این اتفاق شود که به شرح زیر است:

  • نسخه های غیر رسمی تلگرام
  • در کانال ها و گروه های غیراخلاقی مشترک شوید (اگر گروه یا کانال ریپورت می شود و شما نیز عضو آن هستید)
  • ارسال بیش از 100 پیام در روز (توجه داشته باشید که چت کردن با افراد شامل نمی شود)منظور اینکه شما در طول یک روز، فقط شما پیام‌های زیادی را برای مخاطب ارسال کنید؛ بدون دریافت پاسخ
  • از برچسب های غیرقانونی که در تلگرام ذخیره نشده اند استفاده کنید (زیرا برچسب ها کنترل می شوند و به احتمال زیاد ریپورت می شوند)
  • ارسال پیام هایی که حاوی لینک‌های غیرمجاز هستند.
  • پروفایل های شخصی افرادی را که گروه های مشترکی با شما دارند چک کنید.
  • گروه های تبلیغاتی که شما را اضافه و سپس حذف می کنند.

هر کدام از موارد بالا به ویژه اگر خیلی تکرار شوند؛ می‌توانند باعث شوند که بلاک کردن در تلگرام توسط خود تلگرام اعمال شود.

بیشتر اوقات که ریپورت می شوید، تلگرام شما را مجازات می کند. این مجازات می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • اگر بار اول یا دوم شما باشد، تلگرام شما را برای چند روز محدود می کند.
  • با این حال، اگر چندین بار ریپورت شوید، ممکن است تلگرام برای همیشه حساب شما (از جمله شماره تلفن شما) را غیرفعال کند.

دلایل ریپورت تلگرام چیست؟ - چیکاو

ریپورت اشتباه و درخواست بازبینی

ریپورت تلگرام نیز مانند بلاک کردن در تلگرام و بلاک شدن در تلگرام قابل حل خواهد بود. در مواردی که فکر می کنید به اشتباه ریپورت شده اید، می توانید با تماس با مدیران تلگرام به آنها اطلاع دهید. می توانید این کار را از طریق رباتspambot    که یک ربات بلاک شکن تلگرام و ضد بلاک تلگرام است؛ انجام دهید. در صورت تایید، ریپورت شما بلافاصله برطرف می شود. مراحل ارسال درخواست از طریق ربات رفع بلاک تلگرام به شرح زیر است:

  1. در قسمت جستجو تلگرام،SpamBot را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید تا باز شود.
  2. دکمه Start را انتخاب کنید.
  3. در ابتدای فرآیند ریپورت دهی، باید گزینه ” This Is a mistake” را انتخاب کنید.
  4. روی Yes کلیک کنید.
  5. شما همچنین باید No I’ll Never do Any of This را انتخاب کنید.
  6. بعد، شما باید متنی را برای ربات بنویسید که این متن را برای شما آماده کرده ایم. بنابراین متن زیر را در قسمت پیام کپی کنید.

Dear Telegram Support

My Telegram Account has been spammed suddenly and I cannot send message to any contacts whom I don’t have their number and I want you to help me and fix the issue and remove my number from blacklist

Thanks

  1. اندکی بعد، پیامی از جمله تاریخ بررسی دریافت خواهید کرد و در صورت تایید مدیران، ریپورت شما حذف خواهد شد. ممکن است که چند هفته تا یک ماه زمان ببرد تا ریپورت شما حذف گردد.

سوالات متداول

  • آیا بلاک و ریپورت اینستاگرام نیز مانند تلگرام است؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازوکار این دو پیام رسان دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشد. در زمینه رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام نکات و تکنیک های مهمی وجود دارد که آنها را در قالب مقاله ای با نام “آموزش رفع بلاک و ریپورت اینستاگرام” برای شما ارائه کرده ایم. 

  • چگونه مخاطبین تلگرام را حذف کنیم؟

در مواقعی شما قصد دارید که بجای بلاک کردن مخاطبان خود شماره آنها را از این پیام رسان حذف کنید. در آن صورت مراحلی که برای حذف مخاطبان تلگرام طی می کنید با تکنیک های ارائه شده در این صفحه متفاوت است. برای یافتن پاسخ جامع این سوال به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه “چه راههایی برای حذف مخاطبین تلگرام وجود دارد؟” سر بزنید. 

  • آموزش حذف دائمی اکانت تلگرام به چه صورت است؟ 

چنانچه قصد دارید اکانت خود را حذف کرده یا مدتی از تلگرام فاصله بگیرید یکی از انتخاب های موجود برای شما دیلیت اکانت تلگرام است. حذف کردن حساب کاربری تلگرام تبعاتی با خود به همراه دارد اما به آسانی انجام می شود. برای آشنایی با جامع ترین مقاله درباره دیلیت اکانت تلگرام به مقاله “آموزش کامل دیلیت اکانت تلگرام و نکاتی که باید بدانید” مراجعه کنید.

در این مقاله به تمام موارد مرتبط با بلاک کردن در تلگرام پرداخته‌ایم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوال در ارتباط با بلاک کردن در تلگرام، می‌توانید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 نظرات
  1. ناصر می گوید

    طبق این مقاله که با دلت اکانت و ایجاد اکانت جدید از بلاکی در میاییم
    من چند اکانتم را حذف و مجدد نصب کردم
    ولی در بعضی اکانت ها بلاک بودم
    و در بعضی آزاد
    چطور ممکنه؟؟

  2. ناصر می گوید

    من ریپورت شدم بدون اینکه توسط مخاطب بلاک بشم
    توضیح بیشتر بفرمائید

  3. ناصر می گوید

    درود بر شما
    من توسط مخاطبی
    Report شدم و بلاک نیستم
    چطور ممکنه ؟؟

  4. ایمان می گوید

    ریپورت شدم پاک کنم اکانتمو درست میشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز در صورت بلاک بودن اکانت تلگرام، با دیلیت اکانت هم ریپورت روی شماره شما باقی می ماند. شما باید اقدام به رفع ریپورت تلگرام کنید.

  5. احمدی می گوید

    بهترین راه برای راحت شدن از تبلیغات تلگرام بلاک کردن هست

  6. دلین می گوید

    کاش میشد یجوری افراد رو بلاک کرد داخل تلگرام که خودشون نفهمن بلاکن

    1. و می گوید

      ???

    2. خاطره می گوید

      خب پس برای چی میخواین بلاک کنین

  7. آسرایی می گوید

    سلام
    چجوری میتونم داخل تلگرام تنظیماتی انجام بدم که تنها مخاطبينم بتونن منو عضو گروه جدید کنن

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای جلوگیری از دعوت به گروه ها و کانال های تلگرام از سوی افراد ناشناس در بخش تنظیمات تلگرام وارد قسمت Privacy & Security شوید. سپس گزینه Groups را انتخاب کنید. در آخر گزینه My Contacts را انتخاب کرده و تیک تایید را بزنید.

      1. نامور می گوید

        چقدر این امکان جالبه
        من همیشه از دست کانال ها و گروه هایی که بیخودی داخلشون عضو می شدم کلافه بودم
        چه خوب که تلگرام بدون بلاک کردن چنین امکانی رو داره

  8. سمانه اصغری می گوید

    عالی و کاربردی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. موفق باشید.

  9. Tare می گوید

    سلام من تلگرامم رو دیلیت کردم الان میتونم با همون شماره قبلی اکانت جدید بسازم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز.

  10. کسپیر می گوید

    تو رو خدا بهم بگید چجوری با حفظ اطلاعاتم از بلاک تلگرام خارج بشم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز همین مقاله را مطالعه کنید به طور کامل پاسخ سوالتان را خواهید یافت.

  11. یگانه طلب می گوید

    فکر میکردم یک نفر تلگرام بلاکم کرده منم بلاکش کردم نگو بیچاره پروفایل نداشته و نتش خاموش بوده ??

  12. مسعود می گوید

    خوب و عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام مسعود عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. با سایر بخش های چیکاو همراه ما باشید.

  13. جواد سماواتی می گوید

    سلام من شنیدم یک روش هست که از تمام کانال ها و گروه ها خارج بشیم اگر کسی اطلاعات بیشتر و دقیق تری داره ممنونم میشم بهم کمک کنه ?

  14. Negah می گوید

    ببخشید اگر یک نفر من رو داخل تلگرام بلاک کرده باشه مثلا من موبو گرام نصب کنم یا مثلا نسخه بدون فیلتر تلگرام باز هم بلاک هستم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز حساب کاربری شما با شماره و آیدی مشخص بلاک شده فرقی نمیکنه که از تلگرام استفاده کنید یا تلگرام وب یا نسخه های دیگر تلگرام

  15. علی اکبر می گوید

    حذف اکانت تلگرام بدون از دست دادن اطلاعات خیلی عالی و مفید بود واسم. ممنونم از مقاله کاملتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله ” بلاک کردن در تلگرام و ترفند های رفع بلاک تلگرام ” برای شما مفید بوده است خوشحالیم . با سایر بخش های چیکاو همراه باشید .

  16. سارا هستم می گوید

    سلام من اکانت تلگرام کاملا بی دلیل ریپورت شده. تو رو خدت کمک کنید بهم.

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      در همین مقاله درباره درخواست بازبینی ریپورت اشتباهی توضیح دادیم .

  17. نیما ناصری می گوید

    چرا اکانت تلگرام من ریپورت شده؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل همین مقاله دلایل ریپورت تلگرام رو توضیح دادیم .

  18. خاله می گوید

    چجوری بفهمم چه کسی اکانت تلگرام منو بلاک کرده؟ لطفا سریع تر جوابمو بدین خیلی ضروریه

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      داخل مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

  19. Taskin می گوید

    ببخشید ریپورت کردن در تلگرام باعث چه اتفاقی میشه دقیقا؟ چه محدودیتی رو ایجاد میکنه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      داخل مقاله به طور کامل توضیح دادیم .

  20. Nazi می گوید

    عاقا من الکی الکی اکانت تلگرامم ریپورت شده چیکار کنم لطفا کمک کنید بهم ??

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز همین مقاله رو مطالعه کنید .

  21. کارگر می گوید

    چجوری بفهمم چه کسی از تلگرام منو بلاک کرده؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای اینکه بدانید چه کسی شما را در تلگرام بلاک کرده است باید با هر سه مورد زیر مواجه شوید :
      1_ ندیدن عکس پروفایل آن شخص
      2_ مشاهده آخرین بازدید به صورت ” last seen a long time ago”
      3_ پیام‌های که برای او ارسال می‌کنید، تیک دوم نمی‌خورد .

  22. پناهی می گوید

    خیلی عالی و مفید بود.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . موفق و پیروز باشید .