بررسی اپلیکیشن نوینو؛ پلتفرم اشتراک گذاری فیلم همراه با کسب درآمد

رشد و توسعه رو به روز ابزار های ارتباطی نظیر گوشی های هوشمند، دوربین های دیجیتالی و …. ابزار هایی که ما را به غرق دنیای مجازی سوق می دهند، سبب توسعه و رشد پلتفرم هایی شده است که هدف آن ها ایجاد یک بستر برای تعامل و ارتباط بیشتر با دنیای اطرافمان است. شاید در نگاه اول به اطرافتان متوجه اینکه ویدیو ها و فیلم ها بخش عمده ای را از زندگی روزمره ما را تشکیل داده اند، نشوید. طبق آمار های معتبری که به صورت مداوم در حال انتشار است، روز به روز کاربران به سمت محتوای ویدیویی تمایل پیدا می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن نوینو بپردازیم. همراه چیکاو باشید.

سرویس های اشتراک ویدیو از جمله پلتفرم هایی است که در حال حاضر نقش مهمی را در به اشتراک گذاری و جمع آوری محتوای ویدیویی ایفا می کنند. تقریبا هیچ کاربری را پیدا نمی کنید که اسم یوتیوب به گوش آن نرسیده باشد. یوتیوب یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو است که متاسفانه و یا خوشبختانه در ایران فیلتر شده است و ایرانی ها دسترسی مستقیم به این پلتفرم ندارند. ما در این مقاله تصمیم داریم تا سرویس اشتراک گذاری جدید نوینو را به شما معرفی کنید که پدید آمده تا علاوه بر برآورده سازی نیاز ویدیویی و سرگرمی کاربران در قالب اپلیکیشن، از تولید کنندگان نیز با فروش ویدیو های تولید کرده، حمایت کند. با معرفی برنامه نوینو همراه چیکاو باشید.

اپلیکیشن نوینو با ارائه یک ویژگی مناسب سعی دارد جذابیت آپلود و مشاهده ویدیو را دو چندان کرده و از این طریق بتواند تمایل کاربران را به آپلود ویدیو هایشان بیشتر کند. اپلیکیشن نوینو در مرحله اول پس از ثبت نام به شما 20 سکه هدیه داده و از طریق خرید و جمع آوری سکه ها، می توانید هزینه فیلم های پولی را پرداخت کرده و مشاهده کنید. در واقع در نوینو از سکه به جای پول استفاده می شود.

رابط کاربری اپلیکیشن نوینو

لوگو نوینو با طراحی حرف N  به رنگ مشکی تشکیل شده است. با نگاهی کوتاه به لوگو متوجه خواهیم شد که سازنده برای اپلیکیشن تم رنگی مشکی را در نظر گرفته است اما با توجه به لوگو نمی توان به راحتی دریافت که نوینو یک سرویس اشتراک ویدیو است. در زمانی که اولین بار وارد اپلیکیشن شوید، راهنمای کلی به شما نمایش داده می شود که عملکرد کلی اپلیکیشن را در قالب چندین پاراگراف کوتاه توضیح می دهد.

اپلیکیشن نوینو همانند بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه هی دیگر از نوار دسترسی پایینی برای ایجاد دسترسی به بخش بندی های مختلف پلیکیشن استفاده کرده است. این مدل طراحی در بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه های کاربرد مشاهده می شود. دکمه های نوار پایین با ظاهری زیبا و پویایی در زمانی که بر روی آن لمس می کنید طراحی شده است اما مشکلی که در این قسمت وجود دارد، در همه دستگاه های موبایل، نوشته های کناری آیکن ها به صورت کامل نمایش داده نمی شود.

طراحی نوار دسترسی به نوبه خود بسیار زیباست اما با کمی تغییرات و استفاده از آیکن های جدیدتر در طراحی نوار دسترسی می توانست زیبایی اپلیکیشن را دو چندان کند. در کل اپلیکیشن از 6 صفحه اصلی تهیه شده است که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد:

  • پروفایل: در صفحه پروفایل، می توان حساب کاربری نوینو را به صورت کامل مدیریت کرد. در این صفحه اطلاعاتی از قبیل عکس کاربری، سکه ها، کد دعوت، نام کاربری ویدیو های خریداری شده، بخش ویرایش پروفایل، و ویدیو های آپلود شده نمایش داده می شود. کاربران در نوینو می توانند با دنبال کردن یکدیگر از آخرین ویدیوهای آپلود شده با خبر شوند.
  • دسته بندی: تمامی ویدیو ها در دسته بندی های از پیش تعیین شده قرار می گیرند. این دسته بندی ها از طریق بخش دسته بندی در منوی نواری پایینی قابل دسترسی است.
  • خانه: در زمانی که شما وارد اپلیکیشن می شوید، صفحه پیش فرضی که از نوینو مشاهده می کنید، بخش خانه است. در این بخش شما به آخرین ویدیو های آپلود شده دسترسی دارید و می توانید از طریق این بخش به مشاهده فیلم های مورد علاقه تان بپردازید. در این صفحه دکمه پاپ آپی به رنگ بنفش مشاهده می شود که با لمس آن وارد صفحه آپلود ویدیو می شوید. دکمه آپلود در صفحه های پروفایل و خانه قابل مشاهده است. ما سعی کردیم تا ویدیویی را آپلود کنیم اما متاسفانه ویدیو آپلود نشد. پس از بررسی اینترنت، مشکلی از این سمت وجود نداشت. انتظار می رود در صورتی که مشکلی در روند آپلود ویدیو با دستگاه ها، با نسخه های اندرویدی متفاوت وجود دارد، به زودی برطرف شود.
  • منوی باکس جست و جو: در بخش جست و جو واقع در صفحه خانه، آیکن سه خطی در کنار باکس جست و جو نمایش داده می شود که بخش تنظیمات، ویدیو های دانلود شده، سوالات متداول، تماس با ما و خروج از حساب کاربری را شامل می شود. در واقع تعبیه این بخش های مورد نیاز در صفحه خانه در کنار باکس جست و جو نامناسب است. این بخش ها بایستی در صفحه پروفایل قرار گیرد تا کاربران دچار سردرگمی نشوند.
  • ذخیره: حتما برایتان پیش می آید که ویدیوی مورد علاقه تان را ذخیره کنید. برای دسترسی سریع به ویدیو های ذخیره شده از این بخش می توانید اقدام کنید.
  • درآمد:در برنامه نوینو بخشی به عنوان درآمد طراحی شده. در این بخش میتوانید میزان سکه های موجودی خود را مشاهده کرده و در صورت رسیدن به 15 هزار سکه آن را نقد کنید. هر 1000 سکه برابر با یک هزار تومان است.

جمع بندی

اپلیکیشن نوینو یکی از پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو است که با ارائه راهکار درآمدزا امید است که به زودی به درجات بسیار عالی دست پیدا کند. نوینو با ارائه امکان آپلود ویدیو های غیر رایگان، بستری را فراهم کرده تا تولید کنندگان محتوای ویدیویی حاصل زحمات خود را برداشت کنند. برای دانلود جدیدترین و آخرین نسخه اپلیکیشن نوینو به باکس دانلود زیر مراجعه کنید.

نوینو-سرویس اشتراک ویدیو

قیمت: رایگان

سازنده: میزبان کلود

سیستم عامل: اندروید

نسخه: 2.0.0

حجم: 7 مگابایت

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.