نقد و بررسی اپلیکیشن ستایش ؛ قرآن، اذان و تقویم شرعی

رسانه چیکاودین و مذهب همواره از گذشته مورد توجه عموم بوده و انجام تکالیف دینی را بر خود واجب میدانند. انجام امور مذهبی در گذشته کمی سخت تر و دسترسی به کتاب ها و دعا ها کمی مشکل تر بوده است. با گسترش گوشی های هوشمند و اینترنت، مهندسان نیز وارد این زمینه شده و اپلیکیشن هایی را توسعه داده اند که امکان دسترسی به قرآن و ادعیه را راحت تر کرده است. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی اپلیکیشن ستایش (قرآن؛ اذان؛ تقویم شرعی) بپردازیم. همراه رسانه چیکاو باشید.

قرآن خواندن و دعا خوانی یکی از مهمترین اعمال مذهبی محسوب می شود که مورد توجه همه مردم می باشد. با توجه به اینکه به همراه داشتن کتاب های ادعیه و کتاب قرآن در مکان های مختلف کمی دشوار است، کافیست تا اپلیکیشن ستایش را در گوشی خود نصب کرده تا به قرآن و تمامی دعا ها دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن ستایش نه تنها دسترسی به قرآن را برای شما ممکن می سازد، بلکه امکانات دیگری را برای شما فراهم می کند که بسیار کاربردی خواهد بود. همراه ما باشید تا بخش های مختلف اپلیکیشن را معرفی کنیم.

کتاب آسمانی

اپلیکیشن ستایش شامل 5 بخش اصلی می باشد که کتاب آسمانی در بالاترین جایگاه نمایش داده می شود. در این بخش تمامی سوره های قرآن کریم به ترتیب آورده شده و شما قادر خواهید بود تا به تلاوت قرآن کریم بپردازید. در این بخش امکانت تلاوت قرآن به همراه ترجمه و همچنین پخش صوتی تلاوت با صدای اساتید وجود دارد. در نوار بالایی که هنگام اجرای سوره نمایان می شود، امکان انتخاب قاری وجود دارد. باید در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید به تلاوت قرآن گوشی دهید، بایستی ابتدا فایل صوتی آن را با لمس آیکن پخش در بالا، دانلود کنید. انتظار می رود که در آینده شاهد صوت اساتید مختلفی برای تلاوت قرآن باشیم.

خوشبختانه سازنده امکان تنظیم اندازه فونت قرآن به همراه ترجمه را نیز در این بخش تعبیه کرده است تا تمامی کاربران بتوانند به راحتی به تلاوت قرآن بپردازند. در هنگام پخش تلاوت قرآن، در صورتی که آیه ای که در حال قرائت است، به وسیله تغییر رنگ از سایر آیات جدا می شد، می توانست در قرائت و تمرکز کاربران موثر باشد.

نیایش

بخش نیایش شامل ادعیه، زیارات، دعای هفتگی، تعقیبات و سایر مناجات ها و.. هایی است که  در مراسمات مختلف خوانده می شود. در این بخش سعی شده تا تمامی دعا ها و مناجات ها گنجانده شود به همین دلیل با با نصب برنامه ستایش دیگر نیازی به مناجات نامه ها و کتاب ها نخواهید داشت. این بخش نیز مانند بخش قرآن از امکانات مشابه ای برخوردار است.

ترنم

شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر به دنبال سخنرانی ها، مولودی ها و مداحی ها می باشید، اپلیکیشن ستایش در بخش ترنم مجموعه هایی از سخنرانی ها، مولودی ها و مداحی هایی را آماده سازی و طبقه بندی کرده است که اکثرا از اشخاص سرشناس و مداحان بزرگ است. با مراجعه به بخش دلخواه به راحتی امکان دانلود فراهم شده و می توانید مداحی و… را انتخاب و دانلود کنید.

صندقچه

اپلیکیشن ستایش در بخش صندوقچه امکانات زیادی را فراهم کرده است که برای اعمال و تکالیفی دینی بسیار کاربردی و مناسب خواهند بود.

وصیت نامه: این بخش برای دوستانی آماده شده است که قصد دارند وصیت نامه خود را یادداشت کنند که به شکل کاغذی طراحی شده است.

نذر: همه ما به خوبی از این عقیده آگاهیم که نذر ها چه نقشی در زندگی دینی ما ایفا می کنند. از طریق این بخش می توانید نذری های خود را یادداشت کرده و تاریخ گذاری کنید تا آن ها را فراموش نکنید.

پخش اذان: با مراجعه به این بخش قادر خواهید بود تا پخش اذان را برای ظهر، عصر و… فعال کرده و موذن را انتخاب کنید.

قبله نما: قبله نما به شما کمک می کند تا در هر کجا که هستید، جهت درست قبله را تشخیص دهید.

یادآوری: یادآور برنامه ستایش به شما کمک می کند تا فعالیت هایی که باید انجام دهید را فراموش نکنید.

تقویم: اگر شما به دنبال تقویم شمسی هستید، اپلیکیشن ستایش این امکان را برای شما ممکن کرده و با ظاهری زیبا تقویم شمسی را در اختیار شما قرار می دهد.

زنگ موبایل: خیلی از کاربران گوشی های همراه، دغدغه زنگ موبایل خود را دارند. اگر به دنبال نوحه و یا مولودی برای زنگ موبایل خود هستید کافیست تا به صندوقچه برنامه ستایش مراجعه کنید.

اوقات شرعی: در این بخش ساعات اذان و نیمه شب شرعی و… نمایش داده می شود.

صبا

اپلیکیشن ستایش در بخش صبا تمامی اخبار مذهبی را جمع آوری کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد. توضیحات هر خبر به صورت مختصر بیان می شود و برای ادامه مطلب لینک خبر در پایین آن قرار داده شده که می توان به آن مراجعه کرد.

ثمین

اپلیکیشن صبا در بخش ثمین احادیث را به صورت طبقه بندی شده گنجانده است. احادیث در چهار بخش اعتقادی، اقتصادی، عبادی و اخلاقی جمع آوری شده است که هر کدام شامل موضوعات متعددی است که پیرامون آن احادیث جمع آوری شده است.

تفعل

اگر اهل شعر و فال حافظ شیرازی هستید حتما به این بخش سر بزنید، نیت کرده و فال بگیرید.

بازی (زنجیر)

در اپلیکیشنی ستایش بخشی به عنوان بازی تعبیه شده است که علاوه بر سرگرم کردن شما می تواند اطلاعات عمومی شما را افزایش دهد. در بخش بازی از شما سوالات چهار گزینه دینی پرسیده می شود که با جواب درست به سوالات امتیاز دریافت می کنید.

رابط کاربری

اپلیکیشن ستایش از ظاهری مناسب و ساده استفاده کرده است. فهرست چرخشی دایره ای به صورت خلاقانه ای تعبیه شده است اما ایرادی که میتوان به آن گرفت عدم تشخیص کاربر است. سازنده می تواند با اجرای حرکت چرخشی کوچک در زمان اجرای برنامه و یا افزودن راهنمای پویا، به تشخیص کاربر کمک کنید. رنگ ها در اپلیکیشن به خوبی با موضوع هم خوانی دارد اما در صفحه اصلی با کمی گنجاندن رنگ قهوه ای به گزینه ها می توانست، بخش ها را نمایان تر کرده و از زمینه جدا کرد. جابجایی در صفحات داخلی مانند جابجایی بین سوره ها سرعت مناسبی دارد اما زمانی که بر روی آیکن منوی کشویی لمس می شود و یا فهرست دایره ای جا به جا می شود، کمی کندی سرعت حس می شود. در کل می توان رابط کاربری را مناسب و زیبا ارزیابی کرد.

اپلیکیشن ستایش با افزودن امکانات بیشتری نظیر قابلیت جست و جو در تمامی بخش ها مانند مولودی و همچنین قابلیت های دیگری نظیر نمایش اوقات شرعی و تنظیم شهر در صفحه اصلی و یا منوی کشویی، راحتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد.

جمع بندی

اپلیکیشن ستایش بسیار زیبا و کاربردی طراحی شده و می تواند ابزاری مناسب برای انجام تکالیف دینی و مذهبی باشد. بی شک تمامی کسانی که به دنبال اپلیکیشنی برای خواندن قرآن و انجام تکالیف دینی هستید، اپلیکیشن ستایش می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای آن ها باشد.

شما می توانید آخرین نسخه اپلیکیشن ستایش را از طریق باکس دانلود زیر دریافت کنید.

ستایش .::. قرآن؛ اذان؛ تقویم شرعی

قیمت: رایگان

سازنده: تیم تیکا پلاس

سیستم عامل: اندروید

حجم: 35 مگابایت

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.