بهترین چوب جهان چه نام دارد؟ گران ترین چوب ها را بشناسید

رسانه چیکاو – در سراسر جهان انواع مختلفی چوب وجود دارد که از نظر رگه، بافت، رنگ و مشخصه های دیگر چوب با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از چوب ها به دلیل ویژگی هایی که دارند در دسته بهترین چوب های جهان قرار می‌گیرند. آمبونیا بِرل در ایران جزو گرانترین و بهترین چوب درخت ایران به حساب می آید. با ما در ادامه این پست همراه باشید تا به معرفی 10 نوع از بهترین چوب های جهان بپردازیم.

لیست 10 نوع از گرانترین و بهترین چوب های جهان

چوب آبنوس Ebony

اگر لیستی از بهترین چوب های جهان تهیه کنیم قطعا آبنوس در بالای لیست قرار خواهد گرفت. این چوب سیاه چگال با تراکم بالا در آب فرو نمی رود. این چوب در ساخت آلات موسیقی کاربرد دارد.

چوب آبنوس Ebony | گران ترین و بهترین چوب جهان

چوب Bocote

چوب Bocote یکی از اجزاء درخت سه پستان با رگه های به هم پیوسته و در هم تنیده قهوه ای و سیاه بر روی زمینه ی زرد و قهوه‌ ای چشم می‌خورد و یک ظاهر دراماتیک را به این نوع چوب داده و آن را در دسته بهترین چوب های جهان  قرار داده است. در ساخت مصنوعات چوبی نظیر آلات موسیقی، کف و روکش، مبلمان و… از این نوع چوب استفاده می شود.

چوب Bocote

چوب بوبینگا Bubinga

به دلیل کار کردن راحت با این چوب و ویژگی ضد پوسیدگی که دارد در برخی از نقاط جهان به عنوان نوعی الوار لوکس کاربرد دارد. رگه های بنفش رنگ یا سیاه رنگ بوبینگا به صورت صاف یا در هم تنیده در زمینه ای با طیف رنگی قرمز تیره تا قهوه ای تیره به چشم می‌خورد. این چوب دارای درخشش کمی است و در موارد خاصی مانند خراطی کاربرد دارد.

چوب بوبینگا Bubinga | گران ترین و بهترین چوب جهان

چوب کوکوبولو Dalbergia

 این نوع چوب از درختان با ارتفاع متوسط و عمر منحصر به فرد تهیه می شود. دلیل قرار گیری کوکوبولو در دسته گرانترین چوب های جهان به خاطر عطر این چوب می باشد.

چوب کوکوبولو Dalbergia

چوب ارغوانی Purple Heart

این چوب از درختان جنگل های گرمسیری آمریکای مرکزی و جنوبی تهیه می شود. رنگ ارغوانی این چوب مهم ترین ویژگی است که آن را در دسته بهترین چوب های جهان قرار داده است.

چوب ارغوانی Purple Heart

درخت زندگی یا پاک چوبه Lignum Vitae

رنگ درخت زندگی یا پاک چوبه با توجه به سن درخت بین سبز زیتونی و سبز تیره می باشد که زیبایی طیف رنگی که در این چوب وجود دارد باعث شده که اسم این چوب در نام بهترین چوب های جهان به چشم بخورد. در این نوع چوب منبع غنی روغن برای حفاظت از چوب وجود دارد. Lignum به عنوان سخت ترین و سنگین ترین چوب جهان شناخته می شود.

 Lignum Vitae

چوب Pink Ivory

این چوب در آفریقا با نام Red Ivory به عنوان یک درخت کمیاب و در دسته بهترین چوب های دنیا شناخته می شود. این نوع چوب با چگالی 99 ژول بر دسی متر دارای سختی بالایی است و در ساخت محصولات لوکس چوبی مثل چاقو و بیلیارد کاربرد دارد.

چوب Pink Ivory | گران ترین و بهترین چوب جهان

چوب Agra wood

 این چوب با نام های oud, ooh, gaharu و jink نیز شناخته می شود. چوب این درخت به رشد قارچ بسیار حساس است. حساسیت و بوی معطر Agra Wood آن را در دسته دسته‌بندی بهترین و گران ترین چوب های جهان قرار داده است. در طب چینی از روغن های این درخت استفاده می شود.

Agra wood

چوب صندل Sandalwood

این چوب با رنگ زرد، وزن سنگین و بوی معطر در دسته گران ترین چوب های جهان قرار می‌گیرد. از بوی معطر این چوب در عطرسازی استفاده می شود.

چوب صندل Sandalwood |

چوب African Blackwood

این چوب که از درختان بومی سنگال، اریتره و ترنسوال تهیه می شود و در لیست بهترین چوب های جهان قرار می‌گیرد. از ویژگی های این چوب می توان به بافت بسیار خوب و چگالی و سنگینی بالا اشاره کرد.

African Blackwood

4/5 - (27 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 نظرات
  1. Up می گوید

    چه خوب که کاربرد هر کدوم نوشته شده؟
    شما کارگاه تولیدی دارین؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر

  2. Yoyo می گوید

    چوب بوبینگا خیلی قشنگههه ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله همینطوره.

    2. مازراتی می گوید

      و پر کاربرد

  3. نسیم می گوید

    چقدر چوب های متنوعی داریم. من واقعا لذت بردم.

  4. Mahrokh می گوید

    چقدر مصنوعات چوبی زیبا هستن

    1. مهرشاد می گوید

      و چقدر حس خوبی القا می کنند محصولات چوبی

    2. شمشیری می گوید

      و چقدر حس خوب ایجاد می کنن

  5. مینا حسینی می گوید

    اطلاعات جالبی بود
    متشکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله معرفی بهترین چوب های جهان برای شما مفید بوده است خوشحالیم. موفق و پیروز باشید.