دریافت رمز دوم یک بار مصرف کارت عابر بانک با اپلیکیشن رمزبان

چیکاو – افزایش تراکنش اینترنتی و استفاده از رمز دوم، باعث شد تا کلاهبرداران راه هایی را برای دسترسی به رمز دوم کارت ها امتحان کنند و بعضا در این امر موفق بوده اند. این کلاهبرداران تاکنون توانسته اند که مقادیر قابل توجهی را از حساب های مردم خارج کنند. با افزایش روز به روز تعداد مالباختگان بانک مرکزی و کارشناسان به این فکر افتادند تا روشی را طراحی کنند تا از این کلاهبرداری ها که به طرق ها مختلفی انجام می شد، جلوگیری شود. به همین دلیل است که طرح رمز دوم یکبار مصرف به صورت آزمایشی پیاده شد و فعال سازی آن از ابتدای دی ماه برای تمامی کارت ها الزامی می شود. این طرح به این صورت کار می کند که برای کارت های شما هر 60 ثانیه یک رمز یک بار مصرف تولید می شود. در این مقاله ما قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه رمز دوم  یکبار مصرف کارت بانک ملی خود را فعال کنید و اپلیکیشنی که در این زمینه به کمک شما خواهد آمد را معرفی و نقد و بررسی کنیم. با معرفی اپلیکیشن رمزبان همراه چیکاو بمانید.

بانک ملی ایران برای ارائه خدمات رمز دوم یکبار مصرف کارت های عابر بانک خود اپلیکیشنی را در نظر گرفته است که می توانید در زمان خرید های اینترنتی رمز دوم یکبار مصرف خود را از طریق آن دریافت کنید. نام اپلیکیشنی که می توانید رمز یکبار مصرف کارت های عابر بانک خود را از آن دریافت کنید، رمزبان است که تنها برای رمز یکبار مصرف بانک ملی کاربرد دارد.

اپلیکیشن دریافت رمز یک بار مصرف رمزبان | چیکاو

اپلیکیشن رمز بان دارای ساختار پیچیده ای نیست. در زمانی که شما برای اولین بار وارد اپلیکیشن می شوید بایستی در آن ثبت نام کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید. در همان ابتدا با راهنمای روند دریافت رمز یکبار مصرف مواجه می شوید که می تواند برای شما مفید باشد. سپس با وارد کردن شماره تلفن وارد برنامه شوید.

اپلیکیشن دریافت رمز یک بار مصرف رمزبان | چیکاو

همانطور که گفته شد رابط کاربری اپلیکیشن بسیار ساده است و دارای صفحه اصلی که محل اتصال کارت ها می باشد و منوی کشویی است. اپلیکیشن شامل امکانات زیادی نمی باشد اما انتظار می رود در آینده امکانات بیشتری نظیر خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت، پرداخت قبوض و… به آن اضافه شود.باید گفت که رابط کاربری اپلیکیشن رمزبان به دلیل گذراندن روز های اولیه توسعه خود از طراحی ساده ای بهره برده است که در آینده شاهد رابط کاربری بهتری خواهیم بود.

آموزش فعالسازی رمز یک بار مصرف

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف کافی است تا یک بار به دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده و از طریق گزینه عملیات رمز > فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و تایید آن و فیش دستگاه را دریافت کنید. در فیش دستگاه شما یک کد 8 رقمی وجود دارد که در قسمت اتصال کارت اپلیکیشن رمزبان در بخش دریافتی از دستگاه وارد می کنید. به علاوه توکنی به شماره تلفن شما ارسال می شود که باید در بخش پیامک شده وارد کنید. سپس تیک بالایی را بزنید تا اتصال به کارت شما برقرار شود. سپس مشاهده می شود که در صفحه اصلی هر 60 ثانیه 1 بار رمزی برای کارت شما صادر می شود که می توانید آن را کپی کنید.

اپلیکیشن دریافت رمز یک بار مصرف رمزبان | چیکاو

دقت داشته باشید که ما پس از حذف و نصب دوباره اپلیکیشن رمزبان مجبور به اتصال کارت مجدد شدیم چرا که اگر شما اپلیکیشن خود را پاک کنید و دوباره نصب کنید بایستی مجددا مراحل بالایی را طی کنید. انتظار می رود که در آینده سازنده از اثر انگشت برای باز کردن قفل برنامه استفاده کنید.

رمزبان (رمز یکبار مصرف بانک ملی)

قیمت: رایگان

سازنده: کاوشگران همراه کیش

سیستم عامل: اندروید

حجم: 9 مگابایت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. علی می گوید

    روی اندروید ۱۳ جواب نمیده

  2. رضا می گوید

    با اندروید ۱۳ بالا نمیاد…
    بروزش کنید

  3. نادر می گوید

    با سلام
    اپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی های galaxy s21 منتشر شد و باعث از کار افتادن اپ رمزبان گردد.

  4. رضا ریاضی می گوید

    باسلام. من چندین بار برنامه رمزبان رو نصب کردم، اما هروقت میخوام بازش کنم، البته برای اولین بار، همش این پیام رو بهم میده(Developer Options)وارد شده و غیرفعالش کنید…. من هزاران بار وارده مدیربرنامه هایم شدم، اصلا کل گوشیم را زیرورو کردم اما همچین چیزی به چشمم نخورد. لطفا مرا راهنمایی کنید. باتشکر

  5. شهلا می گوید

    توضیح بدهید چکار باید بکنم