شیائومی YU7 با رتبه ۸۲۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC عرضه خواهد شد
شیائومی واقعاً گامهای بزرگی در عرصه خودروهای الکتریکی در چین برمیدارد، و شاسیبلند YU7 آیندهی آن گواه این مدعاست.
جدیدترین پروندههای ثبتشدهی قانونی، جزئیات کلیدی این شاسیبلند الکتریکی، از جمله برد و پیکربندی باتری آن را فاش کرده و تصویری از یک خودروی بسیار جالب را ترسیم میکنند. انتظار میرود که عرضه رسمی آن در ژوئن یا ژوئیه ۲۰۲۵ باشد، اما مشخصات آن از همین حالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
YU7 در دو نسخه تکموتور و دو موتوره عرضه خواهد شد. نسخه تکموتور از باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) تامینشده توسط FinDreams Battery (زیرمجموعه BYD) استفاده میکند. این نسخهای است که برد قابل توجه ۸۲۰ کیلومتر را بر اساس استاندارد CLTC ارائه میدهد، اگرچه لازم به ذکر است که رتبهبندیهای CLTC در مقایسه با سایر استانداردها خوشبینانهترین هستند. اما حتی اگر برد واقعی کمتر باشد، همچنان چشمگیر است.
نسخه دو موتوره از باتریهای لیتیوم سهگانه از CATL استفاده میکند. این مدل برد ۷۶۰ کیلومتر را بر اساس استاندارد CLTC ارائه میدهد. باتریهای سهگانه به طور کلی چگالی انرژی بالاتری دارند، اما پیکربندی دو موتوره برق بیشتری مصرف میکند.
بس
ته باتری نسخه تکموتور با وزن ۷۱۹ کیلوگرم در مقایسه با ۶۶۶ کیلوگرم نسخه دو موتوره سنگینتر است. نسخه تکموتور نیز وزن کلی خودروی کمی پایینتر، یعنی ۲۳۱۵ کیلوگرم در مقایسه با ۲۴۰۵ کیلوگرم نسخه دو موتوره دارد. نسخه تکموتور تا ۱۱.۷۴ کیلووات ساعت برق در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند، در حالی که نسخه دو موتوره ۱۳.۳۸ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند.
ابعاد YU7 در پروندههای قبلی فاش شده بود: طول ۴۹۹۹ میلیمتر، عرض ۱۹۹۶ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۰۰ میلیمتر، با فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلیمتر. این ابعاد، آن را به عنوان یک شاسیبلند متوسط، دقیقاً بین تسلا مدل X و مدل Y قرار میدهد. بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا YU7 میتواند مشتریان تسلا را برباید یا خیر.
ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی با سدان SU7 و اکنون شاسیبلند YU7 دقیقاً با جاهطلبی این شرکت برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در صنعت خودروسازی همخوانی دارد.
برد رقابتی YU7، گزینههای مختلف باتری، و طراحی جادار و جذاب، آن را به یک رقیب بسیار قوی در بازار شلوغ خودروهای الکتریکی تبدیل کرده است. برد طولانیتر نسخه تکموتور، حتی اگر به طور واقعی کمتر باشد، رانندگانی را که مسافت پیموده شده را در اولویت قرار میدهند، جذب خواهد کرد.
نسخه دو موتوره احتمالاً مورد توجه کسانی قرار خواهد گرفت که به دنبال شتاب سریعتر و سیستم چهار چرخ متحرک هستند. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، جزئیات بیشتر در مورد قیمت و ویژگیها مشخص خواهد شد و به ما کمک میکند جایگاه YU7 را در چشمانداز خودروهای الکتریکی تعریف کنیم.