GTA 6: نرخ فریم ۳۰ روی کنسولها، بهینهسازی PC پس از عرضه!
با نزدیک شدن به زمان انتشار Grand Theft Auto 6 (GTA 6)، بحثها پیرامون عملکرد بازی روی کنسولها و قیمت احتمالی آن داغ شده است. یک انیماتور سابق راکاستار گیمز در مورد نرخ فریم مورد انتظار بازی صحبت کرده و شایعاتی نیز در مورد قیمت بالاتر GTA 6 نسبت به نسخههای قبلی به گوش میرسد.
نرخ فریم کنسول
مایک یورک، انیماتور سابق راکاستار گیمز که در پروژههایی مانند GTA 5 و Red Dead Redemption 2 حضور داشته، معتقد است GTA 6 روی کنسولها با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. او در مصاحبهای اشاره کرد که راکاستار احتمالا پایداری نرخ فریم را در اولویت قرار داده است.
به گفته یورک، اگرچه بازی ممکن است گاهی به ۴۰ یا ۵۰ فریم بر ثانیه هم برسد، رسیدن به نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه روی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X بدون استفاده از تکنیکهای بهینهسازی پیشرفته یا ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی بعید به نظر میرسد. با این حال، کاربران PC با سختافزار قدرتمند احتمالا پس از انتشار بازی قادر به تجربه نرخ فریم بالاتر خواهند بود.
با نگاهی به گذشته، GTA 5 ابتدا روی پلیاستیشن ۳ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشد و سالها بعد، پس از بهینهسازیهای متعدد، روی کنسولهای نسل جدیدتر به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رسید. با توجه به گرافیک پیشرفتهتر GTA 6، میتوان انتظار رویکردی مشابه را داشت.
قیمت و تاریخ انتشار
شایعات مربوط به قیمت GTA 6 نیز در حال افزایش است. متیو بال، تحلیلگر صنعت بازیهای ویدیویی، در گزارشی اشاره کرده که شرکت Take-Two Interactive (ناشر بازی) ممکن است قیمت ۱۰۰ دلار را برای نسخه استاندارد بازی در نظر بگیرد.
همچنین، اخیرا یک خردهفروشی اسپانیایی به طور اشتباه تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۵ را به عنوان تاریخ انتشار GTA 6 لیست کرده بود که بعدا حذف شد. این تاریخ، دقیقا ۱۲ سال پس از انتشار GTA 5 است. اگرچه این لیست خیلی زود حذف شد، اما باعث گمانهزنیهای زیادی در بین طرفداران شد. راکاستار قبلا بازه زمانی پاییز ۲۰۲۵ را برای انتشار بازی اعلام کرده بود.