سهم بازار ساعتهای هوشمند در 2024: سامسونگ در تلاش برای صعود از رتبه چهارم!
شرکت دادههای بینالمللی (IDC) تحلیلی در مورد محمولههای دستگاههای پوشیدنی مچی در سراسر جهان در سه ماهه اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است.
طبق این گزارش، سامسونگ در مجموع سه ماهه اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۴، ۱۱.۵ میلیون مچبند و ساعت هوشمند عرضه کرده که سهم بازار ۸.۳ درصدی را برای آن به ارمغان آورده است. این رقم ۲.۲ میلیون بیشتر از دستگاههای پوشیدنی مچی است که در مجموع سه ماهه اول، دوم و سوم سال ۲۰۲۳ عرضه کرده بود، جایی که سهم بازار ۶.۶ درصدی داشت.
آخرین مجموعه ساعتهای هوشمند سامسونگ شامل سه محصول، گلکسی واچ اولترا، گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ FE است که هر سه سطح قیمت، مبتدی، میانرده و بالا رده را پوشش میدهد و به افرادی با بودجههای مختلف حداقل یک گزینه در سری گلکسی واچ میدهد.
این، به علاوه گلکسی فیت ۳ بسیار مقرون به صرفه، به این غول فناوری کره جنوبی کمک کرده است تا در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۲۳ تعداد زیادی دستگاه پوشیدنی مچی بفروشد. این در گذشته، زمانی که سامسونگ فقط دو مدل، هر دو در رده قیمت میانرده، ارائه میکرد، و افرادی با بودجههای کمتر و بیشتر بدون هیچ گزینهای رها میشدند، اینطور نبود.
با وجود این، سامسونگ همچنان در تعداد کل محمولهها در رتبه چهارم قرار دارد. شیائومی با ۲۰.۵ میلیون محموله در رتبه سوم، اپل با ۲۲.۵ میلیون محموله در رتبه دوم و هواوی با ۲۳.۶ میلیون محموله در صدر قرار دارند. این غول فناوری کره جنوبی راه زیادی در پیش دارد تا به رهبر تبدیل شود.