اوپو برای بهبود عمر باتری گوشی های خود از هوش مصنوعی استفاده می کند

اوپو روز چهارشنبه یک ویژگی جدید هوش مصنوعی (AI) روی دستگاه را معرفی کرد که برای گوشی های هوشمند خود طراحی شده است. این شرکت قصد دارد معماری هوش مصنوعی ترکیبی از متخصصان (MoE) را برای کاهش قابل توجه مصرف انرژی و همچنین بهبود سرعت پردازش اجرا کند.

Oppo با سازندگان پیشرو چیپست برای توسعه این فناوری برای گوشی های هوشمند و دستگاه های مشابه همکاری کرد. با این حال، فاش نشد که کدام گوشی های هوشمند آینده به این فناوری مجهز خواهند شد. این شرکت اخیرا از ColorOS 15 با ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده است و پرچم‌دار سری Find X8 آن در 24 اکتبر عرضه خواهد شد.

Oppo از معماری هوش مصنوعی MoE On-Device برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد

این شرکت جزئیات فناوری جدید داخلی خود را برای گوشی های هوشمند به اشتراک گذاشت. معماری MoE جدید نیست و توسط شرکت هوش مصنوعی Mixtral که چندین مدل AI مبتنی بر MOE منبع باز منتشر کرده است، رایج شده است.

برخلاف مدل‌های زبان بزرگ (LLM) که دارای یک سیستم متمرکز عظیم هستند و می‌توانند انواع زیادی از وظایف هوش مصنوعی را انجام دهند، معماری وزارت معارف به مدل‌های زبان کوچک (SLM) متکی است. این SLM ها در یک کار خاص تخصص دارند و به دلیل مجموعه داده های کوچکتر اما مرتبط تر، می توانند آنها را با دقت و سرعت بالاتری انجام دهند.

در معماری MoE، چندین SLM با هم در backend جفت می شوند و یک رابط هماهنگ در قسمت جلویی ارائه می دهند. هر زمان که کاربر یک کار را درخواست می کند، سیستم آن را به SLM اختصاص می دهد که بیشترین توانایی را برای رسیدگی به آن دارد. در نتیجه، سیستم قابلیت پردازش موازی را دارد و با وجود انجام چندین کار به طور همزمان، سرعت پردازش به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

پردازش موازی همراه با استفاده از SLM نیز مصرف برق را کاهش می دهد. Oppo ادعا می کند که راهی برای پیاده سازی این معماری بر روی دستگاه پیدا کرده است که منجر به پردازش سریعتر هوش مصنوعی و همچنین بهبود عمر باتری می شود.

بر اساس آزمایش های داخلی، سازنده چینی گوشی های هوشمند ادعا می کند که سیستم های هوش مصنوعی مبتنی بر MoE می توانند وظایف هوش مصنوعی را 40 درصد سریعتر از جایگزین سنتی پردازش کنند.

اوپو همچنین تاکید کرد که معماری MoE روی دستگاه، حریم خصوصی بیشتری را به کاربران ارائه می‌کند، زیرا وظایف کمتری با هوش مصنوعی باید روی سرورها پردازش شوند. این بدان معناست که داده ها به صورت محلی ذخیره می شوند و فقط کاربر به آن دسترسی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.