ناسا تایید کرد که خورشید وارد فاز فعال ترین بخش چرخه 11 ساله خود شده است

ناسا و NOAA تایید کرده اند که خورشید وارد فاز حداکثر خورشیدی خود شده است که فعال ترین بخش چرخه 11 ساله آن است. در این دوره، خورشید فرارتر می شود و افزایش طوفان ها و فعالیت های خورشیدی می تواند اثرات مختلفی بر روی زمین و فضا داشته باشد. حداکثر خورشیدی نشان‌دهنده تعداد لکه‌های خورشیدی است که منجر به فوران‌های مکرر خورشیدی و تغییرات آب و هوای فضا می‌شود.

تاثیر حداکثر خورشیدی بر روی زمین

به گفته جیمی فاورز، مدیر برنامه هواشناسی فضایی ناسا، افزایش فعالیت خورشیدی بینش های منحصر به فردی را در مورد رفتار خورشید ارائه می دهد، اما بر زمین نیز تأثیر می گذارد.

این رویدادهای خورشیدی می توانند عملکرد ماهواره ها، فضانوردان در فضا و همچنین GPS و سیستم های ارتباطی را مختل کنند. افزایش طوفان های خورشیدی همچنین احتمال بیشتری برای رویدادهای ژئومغناطیسی روی زمین ایجاد می کند، مانند شفق های قطبی که در ماه های اخیر دیده شده اند.

فعالیت های اخیر خورشیدی و پیش بینی های آینده

در می 2024، رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا یکی از شدیدترین طوفان های خورشیدی در دو دهه اخیر را ثبت کرد. این فعالیت شعله ور خورشیدی با شعله X9.0 به اوج خود رسید که قدرتمندترین تا کنون در این چرخه است.

با این حال، همانطور که السید طلعت، مدیر عملیات هواشناسی فضایی NOAA اشاره کرد، اوج دقیق فاز حداکثر خورشیدی تنها پس از مشاهده کاهش فعالیت تایید خواهد شد. پیش بینی های فعلی حاکی از آن است که این دوره از فعالیت های بالا ممکن است یک سال دیگر ادامه یابد.

تحقیقات هواشناسی فضایی و ماموریت های آینده

ناسا و NOAA به بررسی اثرات خورشید ادامه می دهند و ماموریت های آتی برای کاوش آب و هوای فضا در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا در دسامبر 2024 نزدیک‌ترین نزدیک به خورشید را خواهد داشت و داده‌های بی‌سابقه‌ای در مورد فعالیت خورشیدی جمع‌آوری می‌کند.

این تحقیق برای موفقیت ماموریت های فضایی مانند برنامه آرتمیس ناسا، که فضانوردان را برای کاوش در اعماق فضا می فرستد، بسیار مهم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.