سامسونگ با همکاری 3 شرکت دیگر تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی 2 نانومتری می سازند

سامسونگ اعلام کرده است که با شرکت های تراشه ADTechnology، ARM و Rebellions برای توسعه یک پلتفرم چیپلت CPU با هوش مصنوعی همکاری کرده است. علیرغم اینکه دومین تولید کننده بزرگ تراشه قراردادی در جهان است، گره های فرآیند پیشرفته آن اخیراً توسط بسیاری از برندهای معروف استفاده نشده است، اما فرآیند 2 نانومتری Gate-All-Around (GAA) آن توسط Rebellions استفاده خواهد شد.

Samsung Foundry با استفاده از فناوری 2 نانومتری GAA تراشه‌هایی تولید خواهد کرد

پلتفرم جدید تراشه‌های CPU هوش مصنوعی که توسط ADTechnology، ARM، Rebellions و Samsung Foundry توسعه یافته است، بخش‌های AI/ML، ابر، مراکز داده و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) را هدف قرار خواهد داد. Rebellions شتاب دهنده هوش مصنوعی REBEL خود را با چیپلت محاسباتی ADTechnology که بر اساس فناوری Neoverse Compute Subsystems (CSS) V3 ARM است، یکپارچه خواهد کرد.

این تراشه با استفاده از فناوری ساخت GAA 2 نانومتری سامسونگ Foundry و راه حل های پیشرفته بسته بندی تراشه ساخته خواهد شد.

این تراشه هوش مصنوعی جدید از Rebellions نوید عملکرد بی نظیر و 2 تا 3 برابر افزایش بهره وری انرژی را برای بارهای کاری GenAI می دهد. از حافظه با پهنای باند بالا (HBM) برای عملکرد سریعتر استفاده می کند.

شتاب‌دهنده هوش مصنوعی REBELS، پس از ادغام با چیپ‌لت محاسباتی ADTechnology، یک راه‌حل شتاب‌دهی مقاوم در آینده را برای حجم کاری رو به رشد هوش مصنوعی ارائه می‌کند. تراشه REBEL ابتدا سال گذشته با فناوری فرآیند 4 نانومتری سامسونگ Foundry معرفی شد.

انتظار می‌رود که همکاری بین چهار شرکت تولید تراشه، قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی و استانداردی برای راه‌حل‌های تراشه‌های مقیاس‌پذیر و کارآمد را تا حد زیادی افزایش دهد. همه اینها بر اساس برنامه Total Design ARM است که سال گذشته برای ایجاد اکوسیستمی از شرکا برای توسعه سریعتر تراشه سفارشی معرفی شد.

Taejoong Song، معاون و رئیس توسعه تجارت ریخته‌گری سامسونگ الکترونیکس، گفت: «طراحی‌های AI و HPC نیازمند راه‌حل‌های فناوری هستند که حداکثر کارایی، تراکم ترانزیستور بالا و کارایی انرژی را ارائه می‌دهند. فرآیند 2 نانومتری GAA سامسونگ Foundry دقیقاً برای برآورده کردن سخت‌ترین الزامات طراحی HPC و AI طراحی شده است، و ما هیجان‌زده هستیم که از انعطاف‌پذیری Arm CSS و قدرت اکوسیستم Arm Total Design برای ارائه یک پلتفرم چیپ‌لت CPU با هوش مصنوعی استفاده کنیم. تسریع در پذیرش فناوری پیشرفته و راه‌حل‌های طراحی برای ابر مقیاس‌کننده‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ابری.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.