اندروید 16 ممکن است در سه ماهه دوم 2025 با نام رمز باقلوا عرضه شود

با توجه به جزئیات مشاهده شده در اسناد این شرکت برای سیستم عامل گوشی های هوشمند، گوگل احتمالاً اندروید 16 را زودتر از حد معمول در سال آینده منتشر خواهد کرد. کد منبع اندروید 15 ماه گذشته منتشر شد، اما گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل هنوز به‌روزرسانی جدیدترین سیستم عامل این شرکت را دریافت نکرده‌اند.

این سوئیچ ظاهراً ممکن است به گوگل اجازه دهد تا نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را با اندروید 16 خارج از جعبه عرضه کند، چیزی که در سری پیکسل 9 امکان‌پذیر نبود. در همین حال، ظاهراً گوگل در حال بازنشانی نام رمز داخلی مبتنی بر حروف الفبا برای اندروید 15 و اندروید 16 است.

سند تعریف سازگاری Android 15 (CDD) این شرکت شامل ارجاعاتی به نسخه «Android 25Q2» (از طریق Android Authority) است که به نظر می‌رسد نسخه بعدی سیستم‌عامل گوشی هوشمند گوگل باشد. این نشریه همچنین نظر یکی از کارمندان Google را در پروژه منبع باز اندروید (AOSP) مشاهده کرد که به تغییری اشاره دارد که با «25Q2/Android W» معرفی خواهد شد.

این سرنخ‌ها حاکی از آن است که اندروید 16 بسیار زودتر از نسخه‌های قبلی که معمولاً در ماه سپتامبر یا اکتبر در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که آیا گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل نیز در سال آینده به‌روزرسانی اولیه اندروید 16 را دریافت خواهند کرد یا خیر.

یکی از دلایل این تغییر می تواند این باشد که گوگل می تواند اطمینان حاصل کند که آخرین نسخه اندروید برای عرضه در گوشی های هوشمندش آماده است – سری پیکسل 9 روی اندروید 14 اجرا می شود که یک سال پیش منتشر شد.

در همین حال، گزارش جداگانه‌ای ادعا می‌کند که گوگل کدهای مبتنی بر حروف الفبا را برای نسخه‌های اندرویدی آینده خود بازنشانی کرده است، که از اندروید 15 شروع می‌شود، که قبلاً به عنوان بستنی وانیلی شناخته می‌شد. در حالی که انتظار می رفت اندروید 16 با دسری که با حرف W شروع می شود اسم رمز گذاشته شود، به نظر می رسد که این سری قبلاً تنظیم مجدد شده است.

در حالی که اندروید 15 قبلاً به عنوان بستنی وانیلی نامیده می شد، آخرین اعداد ساخت گوگل نشان می دهد که حرف V با A جایگزین شده است. به گفته این نشریه، به طور مشابه، اندروید 16 با اسم رمز “باقلوا” خواهد بود. در حالی که این عبارت قبلاً در کد نسخه آینده مشاهده شده است، برخی از مهندسان گوگل هنوز به انتشار آن با عنوان Android W اشاره می کنند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.