سونی پلی استیشن 5 پرو را با GPU ارتقا یافته و ارتقاء تصویر هوش مصنوعی معرفی کرد

سونی قدرتمندترین کنسول بازی خود را به نام پلی استیشن 5 پرو معرفی کرد که یک مدل به روز شده از پلی استیشن 5 است که در سال 2020 معرفی شد.

مانند PS4 Pro قبل از خود، PS5 Pro به طور کامل در جهت بهبود وفاداری گرافیکی بازی های خود با سه پیشرفت کلیدی جدید در راستای این هدف است.

اولین مورد از این یک GPU ارتقا یافته است. در حالی که هنوز بر اساس همان معماری است، پردازنده گرافیکی PS5 Pro اکنون 67٪ واحدهای محاسباتی بیشتر و 28٪ حافظه سریعتر دارد. سونی ادعا می کند که این تغییرات 45 درصد سریعتر رندر بازی ها را در مقایسه با PS5 ارائه می دهد.

پیشرفت دیگر، ردیابی پرتوی تسریع شده سخت افزاری است. با توجه به اینکه گرافیک های AMD برای ردیابی پرتو به واحدهای محاسباتی خود متکی هستند، افزایش تعداد واحدهای محاسباتی عملکرد ردیابی اشعه را نیز افزایش می دهد. سونی ادعا می‌کند که پردازنده گرافیکی PS5 Pro می‌تواند با سرعت دو برابر یا حتی سه برابر نسبت به PS5، پرتوها را پخش کند.

در نهایت، سونی همچنین یک راه حل جدید ارتقاء تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که در داخل خود توسعه داده است. این پلی استیشن که PlayStation Spectral Super Resolution نامیده می شود، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای نمونه برداری از تصاویر با وضوح بالاتر استفاده می کند.

با توجه به اینکه این احتمالاً یک راه حل سریع سخت افزاری است، باید نتایج بهتری نسبت به فناوری نرم افزاری متوسط ​​AMD FSR که بازی های PS5 استفاده می کردند ارائه دهد و باید با DLSS از Nvidia یا XeSS از اینتل همتراز باشد. با این حال، سونی به هیچ جنبه ای از تولید فریم اشاره نکرده است، بنابراین به نظر می رسد این صرفا یک راه حل ارتقاء تصویر باشد.

مارک سرنی، معمار اصلی پلی‌استیشن، در مورد سخت‌افزار جدید، به نیاز به تغییر عملکرد و کیفیت در بازی‌های PS5 اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد بین نرخ فریم بالا یا کیفیت تصویر انتخاب کند. این باعث شد که کاربران 3/4 بار حالت عملکرد را برای نرخ فریم بهتر انتخاب کنند که کیفیت تصویر را به خطر می اندازد.

به نظر می رسد هدف PS5 Pro این بود که این کلید را اضافی کند و کیفیت تصویری را که از حالت کیفیت در 60 فریم بر ثانیه انتظار دارید را ارائه دهد و در نتیجه بهترین های هر دو دنیا را ارائه دهد.

با ترکیب سخت‌افزار قدرتمندتر و ارتقاء تصویر بومی، این کاملاً قابل انجام به نظر می‌رسد، اما باید منتظر بمانیم تا پشتیبانی بومی در بازی‌ها برسد تا ببینیم آیا این ادعا پابرجاست یا خیر. سونی تعداد انگشت شماری از عناوین شخص اول و سوم را با بهره گیری از عملکرد بهبود یافته کنسول جدید به نمایش گذاشت. بازی‌های بهینه‌سازی شده برای کنسول جدید دارای برچسب PS5 Pro Enhanced هستند.

سونی همچنین یک ویژگی جدید PS5 Pro Game Boost را اعلام کرد که می تواند برای بیش از 8500 عنوان PS4 اعمال شود و وضوح و نرخ فریم آنها را برای کنسول جدید افزایش دهد. کنسول جدید همچنین دارای Wi-Fi 7 در مناطقی است که از آن پشتیبانی می شود و همچنین از نمایشگرهای VRR و 8K پشتیبانی می کند.

PS5 Pro فقط تغییرات ظاهری جزئی نسبت به PS5 استاندارد دارد. این مدل از مدل باریک کنونی بلندتر است اما ضخامتی برابر با مدل PS5 بدون دیسک بلوری دارد. PS5 Pro مدل دیسک نوری اختیاری ندارد و کاربران باید آن را جداگانه خریداری کنند (این درایو مشابه برای PS5 است). تنها تسلی در اینجا این است که PS5 Pro دارای 2 ترابایت حافظه داخلی در مقایسه با 1 ترابایت در مدل استاندارد است.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.