تاثیرات شگفت انگیز مشاوره برندینگ در رشد کسب و کارهای کوچک

بسیاری از صاحبان کسب و کارها حتی با وجود صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، استخدام نیروی کار متخصص و تولی محصولات باکیفیت، هنور هم نتوانسته اند به عنوان برند قوی در بین دیگر رقیبان خود شناخته شوند. اغلب آن ها بعد از گذشت مدتی، دیگر از انجام تلاش های بی فایده خسته و سرخورده می شوند؛ اما متاسفانه زمانی که به ان ها مشاوره برندینگ را پیشنهاد می کنیم، دلایل مختلفی از جمله عدم سرمایه و وقت را برای عدم مراجعه به مشاوران متخصص برندینگ می آورند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هر کدام از افراد با توجه به رشته تحصیلی خود، در حوزه خاصی مهارت دارند. همانطور که شما برای تعمیر ماشین خود به مهندس مکانیک مراجعه می کنید، برای ساخت برند قوی و موفقیت در بین رقیبان خود هم باید از متخصص برندسازی کمک بگیرید. ما در وبسایت برنداکسین با بهره گیری از دانش تخصص مشاوران برتر در زمینه برندسازی، می توانیم مشکلات شما را برای جلب مشتری و بهبود کسب و کار حل کنیم؛ اما اگر هنوز هم از تاثیرات مشاوره برندینگ شک دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مشاوره برندینگ چیست؟

در حالت کلی مشاوره به معنای آگاهی از تخصص و تجربه متخصصان دیگر و به کارگیری آن برای رفع مشکل است. شما ممکن است که در هر زمینه ای آگاهی کاملی نداشته باشید و برای حل مشکل خود، نیاز به فرد متخصص و آگاه برای حل مشکل پیدا کنید. از طرفی این روزها که رقابت کسب و کارها برای فروش محصولات خود بسیار جدی شده است و هر کدام راه جدیدتری را برای جذب مشتریان انتخاب می کنند، دیگر نمی توان از روش های قدیمی برای فروش محصولات استفاده کرد. بر همین اساس حتما نیاز به یادگیری تکنیک های جدید برای برندسازی پیدا می کنید.

مشاوره برندینگ، فرایندی است که با استفاده از آن، کسب و کارها می توانند برای توسعه و اجرای استراتژی های برند خود از آن استفاده کنند. هدف اصلی مشاوره برندینگ، تبدیل شدن به برند قوی و متمایز نسبت به رقیبان است که در نتیجه آن، برندها ارتباط قوی با مخاطبان برقرار می کنند و وفاداری مشتریان نسبت به کسب و کارها بیشتر می شود. بسیاری از افراد فکر می کنند که مشاوره برندینگ تنها محدود به طراحی لوگو انتخاب اسم میشود؛ اما در گروه های برندینگ تخصص مانند برنداکسین، تمامی موارد موجود در برندینگ مانند وضعیت بازار، تحقیقات بازار، طراحی هویت برند، استراتژی برندینگ، طراحی هویت بصری و مدیریت صحیح برند بررسی می شود.

تاثیرات مشاوره برندینگ بر کسب و کار

اگر می خواهید در بین دیگر رقیبان خود برجسته تر باشید، باید بیشتر برای دیده شدن برند خود تلاش کنید. یکی از موارد مهم برای موفقیت برندها، استفاده از تجربیات مشاوره برندینگ است؛ اما با این وجود، در ادامه برخی از مزایا و تاثیرات استفاده از مشاوره برندینگ را معرفی می کنیم:

1. کسب و کار شما بیشتر شناخته می شود.

قطعا هدف اصلی تمامی کسب وکارها، بیشتر شناخته شدن در بین مشتریان است؛ از همین رو اگر بتوانند برندسازی قوی داشته باشند، سریع تر به هدف خود می رسند. اگر دقت کنید، در حال حاضر افراد نام برندهای معروف را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند و همیشه در ذهن آن ها باقی می ماند. مشاوره برندینگ با تمرکز بر طراحی لوگو، رنگ سازمانی جذاب و عناصر بصری به یادماندنی، برند شما را در ذهن مخاطبان حفظ می کند.

اصولی ترین روش شناخته شدن کسب و کارهای نوپا به جامعه

2. مشتریان بهتر به شما اعتماد می کنند.

یکی از مهمترین دلایلی که مشتریان به سراغ کسب و کارهای کوچک و نوپا نمی روند، عدم اطمینان از کیفیت و خدمات آن ها است. با مشاوره برندینگ، می توانید نام تجاری قابل اعتمادی داشته باشید. مشاوره برندینگ با ارائه راه حل های مختلف، به صاحبان برندها برای رفع انتظارات مخاطبان خود کمک می کنند.

3. تاثیر تبلیغات بیشتر می شود.

در گذشته افراد تنها با چاپ کردن چند برگه تبلیغاتی، می توانستند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند؛ اما در حال حاضر با وحود روش های تبلیغاتی مختلف، بدون وجود مشاوره برندینگ نمی توانید کمپین های تبلیغاتی موثری ایجاد کنید.

4. مشتریان وفادار به دست می آورید.

اگر می خواهید مشتریان بارها شما را برای خرید انتخاب کنند، باید به مشاوره برندینگ توجه کنید؛ چرا که برندسازی قوی می تواند عامل مهمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان باشد. بر همین اساس اگر مشتریان احساس خوبی نسبت به برند شما داشته باشند، وفاداری بیشتری هم پیدا می کنند.

5. انجام تحقیقات بازار

بسیاری از افراد دانش کافی برای انجام تحقیقات بازار ندارند و نمی توانند روند آن را پیش بینی کنند؛ از همین رو با وجود مشاوره برندینگ می توانند درباره تمامی عوامل تاثیرگذار بر برندها در طول زمان اطلاعات کاملی به دست بیاورند.

6. تجزیه و تحلیل رقابتی

تمام کارها و عملکرد رقیبان، تاثیر مستقیمی بر عملکرد برند شما دارد؛ از همین رو لازم است که داده های رقیبان به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل شود تا در بهترین موقعیت ها از آن ها استفاده کنید.

7. ارزش شرکت را برای کارمندان بیشتر کنید.

کارمندان زمانی که احساس کنند برای برند قوی کار می کنند، ارزش بیشتری قائل می شوند و جدی تر کار می کنند. از طرفی با توجه به اهمیت طراحی برند بوک برای کارمندان، شما می توانید با کمک مشاوره برندینگ، برند بوک خود را تهیه کنید.

کدام یک از کسب و کارها نیاز به مشاوره برندینگ دارند؟

شاید با خود فکر کنید که نیاز به مشاوره برندینگ ندارید و توانایی برندسازی قوی را دارید؛ اما باید بدانید که اگر به یکی از موارد زیر در کسب و کار خود نیاز داشتید، باید به مشاوره برندینگ مراجعه کنید:

  • در شرکت شما به تازگی تغییرات قابل توجهی انجام شده است
  • تیم رهبری شما نمی تواند برنامه پیشنهادی را برای پیشرفت بیشتر اجرا کند
  • پس از گذشت مدت ها هنوز به رشد دست پیدا نکرده اید
  • می خواهید به بازار جدید وارد شوید
  • به تازگی با شرکت دیگر ادغام شده اید
  • قصد معرفی خط محصول جدید را دارید
  • برند شما قدیمی شده است
  • وبسایت کسب وکار شما عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد
  • اصلا به دنبال نتایج کمپین های تبلیغاتی نیستید
  • مخاطبان هدف خود را مشخص نکرده اید و نمی دانید که چگونه باید با مشتریان رفتار کنید

اگر حتی یک مورد از این مشکلات را در کسب و کار خود احساس کرده اید، مشاوران برنداکسین به شما در بهبود برندینگ کمک می کنند.

بهترین روش رشد کسب و کارهای نوپا

جان کلام

 

در حالت کلی استراتژی ها و عملکرد برندها همواره در حال تغییر و تحول است؛ از همین رو برندها برای آن ها همیشه در حال پیشرفت باشند، باید خود را با این تغییرات تطبیق دهند. اما با وجود این که اغلب افراد معمولی دانش و مهارت کافی برای پدا کردن راه حل های کاربردی برای حل مشکلات را ندارند، نیاز به مشاوره برندینگ پیدا می کنند. البته این که شما کدام یک از تیم های مشاوره را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، اهمیت زیادی در بهبود یا ضعف برند خود دارد. بر همین اساس اگر می خواهید از تیم برندینگ متخصص بهره مند شوید، ما در وبسایت برنداکسین آماده کمک رسانی هستیم. شما می توانید برای مشاهده خدمات مختلف این تیم، به وبسایت برنداکسین مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.