اینستاگرام برای محتواهای هوش مصنوعی برچسب ویژه ارائه می کند
متا در حال توسعه الزامات برچسبگذاری محتواهای هوش مصنوعی در پلتفرمهای خود از جمله اینستاگرام، فیسبوک و تردز است.
طبق تصمیمات هیئت نظارت کمپانی متا، این شرکت موظف است با بهروزرسانی، به کاربران خود اعلام کند که آیا محتوای مورد نظر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است یا خیر. برای تشخیص محتواهای هوش مصنوعی، متا برچسبگذاری جدیدی را آغاز خواهد کرد.
این برچسبهای جدید از ماه می (اردیبهشت و خرداد) در پلتفرمهای اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و توییتر قابل مشاهده خواهند بود. در ابتدا، خط مشی جدید محدودیتهایی دارد؛ اما به تدریج با افزایش محتواهای ویدئویی، صوتی و تصویری، بیشتر برچسبهای مخصوص محتواهای هوش مصنوعی اعمال خواهد شد.
انتخاب محتواهایی که باید برچسب هوش مصنوعی را دریافت کنند، به دو صورت مشخص خواهد شد:
۱. تأیید کاربران از استفاده ابزارهای هوش مصنوعی؛
۲. استفاده از «سیستم تشخیص تصاویر بر اساس استاندارهای صنعت هوش مصنوعی». اطلاعات دقیق درباره این سیستم هنوز اعلام نشده است.
در گذشته، خط مشی متا جلوی پخش ویدئوهایی که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید شدهاند را میگرفت؛ اما این فقط محدود به ویدئوهایی بود که حاوی تحریف گفتههای فردی بودند. حالا، خط مشی جدید متا شامل یک طیف گستردهتر از محتواهای هوش مصنوعی میشود.
با توجه به تکامل فناوری، اهمیت نظارت بر ویدئوهایی که با کمک فناوری دیپفیک تولید میشوند، بیشتر شده است. متا اعلام کرده است که از ماه جولای (خرداد و تیر)، محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی که با اصول اجتماعی مغایرت ندارند، حذف نخواهند شد؛ اما محتواهای حاوی آزار و اذیت، بدون درنظر گرفتن اینکه توسط هوش مصنوعی ساخته شدهاند یا نه، حذف خواهند شد.