واتساپ از کلیدهای عبور در اپلیکیشن اندروید پشتیبانی می کند

متا پشتیبانی از کلیدهای عبور را به آخرین نسخه بتا WhatsApp برای اندروید (نسخه 2.23.20.4) اضافه کرده است. هنگامی که افراد این ویژگی را فعال می کنند، می توانند دفعه بعد که برنامه را راه اندازی کردند، با احراز هویت با استفاده از بیومتریک (اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره)، پین یا الگو، وارد حساب WhatsApp خود در دستگاه اندرویدی شوند. این بدان معناست که با کلیدهای عبور، افراد دیگر مجبور نخواهند بود برای ورود به حساب کاربری خود در پلتفرم، یک OTP را در برنامه وارد کنند و فرآیند ورود به سیستم را آسان تر می کند.

اگر نمی‌دانید کلیدهای عبور چیست، می‌توانید مقاله ما را در مورد افزودن پشتیبانی از کلیدهای عبور به ویندوز 11 توسط مایکروسافت بخوانید، جایی که نحوه عملکرد این فناوری را به تفصیل توضیح داده‌ایم. Passkeys اعتبار دیجیتالی است که با استفاده از مدیریت رمز عبور ایجاد شده و در همان سرویس ذخیره می شود. این یک روش جدید برای ورود به حساب کاربری وب سایت یا برنامه بدون وارد کردن رمز عبور است. کلیدهای عبور علاوه بر رفع نیاز به یادآوری رمزهای عبور پیچیده، امنیت بیشتری را ارائه می دهند.

کلیدهای عبور (passkeys) در واتساپ چگونه کار می کنند؟ - چیکاو

کلیدهای عبور (passkeys) در واتساپ چگونه کار می کنند؟

در مورد کلیدهای عبور در واتس اپ، می توانید با رفتن به تنظیمات WhatsApp » Account » Passkeys و ضربه زدن روی Create a Passkeys، روش احراز هویت بدون رمز عبور را در برنامه تنظیم کنید. واتس‌اپ اکنون از شما می‌خواهد یک مدیر رمز عبور در دستگاهی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، مانند 1Password، Google Password Manager و NordPass انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، واتساپ رمز عبور را در مدیریت رمز عبور انتخابی شما ذخیره می کند. Voila، شما با موفقیت کلیدهای عبور را در WhatsApp تنظیم کردید.

اکنون، اگر نیاز به ورود مجدد به حساب واتساپ در دستگاه اندرویدی خود دارید، می‌توانید با احراز هویت خود با بیومتریک، پین یا الگو، رمز عبور ذخیره شده در مدیریت رمز عبور را به برنامه ارائه دهید. برای ورود به حساب واتساپ خود نیازی به وارد کردن OTP ندارید. این ویژگی به شما امکان می دهد حتی زمانی که دستگاه شبکه تلفن همراه ندارد، در تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود وارد واتس اپ شوید. متا ممکن است در چند ماه آینده کلیدهای عبور را در اختیار عموم قرار دهد.

نرخی که متا با آن ویژگی‌ها را به واتس‌اپ اضافه می‌کند هر روز در حال افزایش است. از ماه گذشته، این شرکت حداقل چهار ویژگی جدید از جمله امکان ارسال عکس و فیلم با کیفیت بالا، پشتیبانی از آواتارها در تماس‌های ویدیویی، کانال‌ها و روش‌های پرداخت جدید در اپلیکیشن برای خرید در این پلتفرم را به واتساپ اضافه کرده است،

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.