سیر تا پیاز سئو
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به کلیه اقدامات فنی و محتوایی برای بهبود رتبه یک وب سایت و در نتیجه دیده شدن آن در لیست نتایج موتورهای جستجو اشاره دارد.
بهینه سازی موتورهای جستجو را می توان به طور کلی به سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه تقسیم کرد، بخشی از بازاریابی آنلاین است و امروزه ارتباط نزدیکی با بهبود تجربه کاربر دارد.
سئو به عنوان بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) همراه با تبلیغات موتورهای جستجو (SEA) ، حوزه وسیع بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را تشکیل می دهد. در حالی که عواقب اقدامات سئو معمولاً تنها پس از مدتی تأخیر قابل مشاهده است، دید، دسترسی و ترافیک را می توان بلافاصله با تبلیغات موتورهای جستجو افزایش داد. نمونه ای از آن قرار دادن تبلیغات از طریق برنامه تبلیغاتی Google Ads است. مرزهای بین SEA و SEO گاهی روان است. همچنین در هر دو زیرشاخه SEM همپوشانی هایی وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از موارد مشترک، هدف قرار دادن کمپین ها بر روی کلمات کلیدی است.
اهداف بهینه سازی موتور جستجو
این تعریف به دستیابی به موقعیت های برتر در نتایج جستجو اشاره دارد. این یکی از اهداف کلیدی سئو است. در نهایت بسته به نوع وب سایت می توان اهداف دیگری را نیز به آن پیوند داد.
- فروش بیشتر و سود بیشتر برای فروشگاه های آنلاین و سایر وب سایت های تجارت الکترونیک
- افزایش آگاهی از برند
- افزایش برد
- افزایش نفوذ بازار
- ایجاد یک کانال فروش اضافی
سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ اصطلاحاً ” راهنماهای وب مستر ” را ارائه می دهند. در آن، ارائه دهندگان موتورهای جستجو دستورالعمل هایی را توصیف می کنند که بر اساس آن بهینه سازی موتور جستجو ممکن است انجام شود. وب مسترها و سئوکارانی که این دستورالعمل ها را در بازاریابی آنلاین در نظر می گیرند و بر اساس آن عمل می کنند سئوی کلاه سفید نیز نامیده می شوند. نکات سئو سایت همیشه بر اساس دستورالعمل های ارائه دهندگان موتورهای جستجو است.
در مقابل، سئو کلاه سیاه به دنبال راه هایی برای دستکاری عمدی نتایج موتورهای جستجو است . در نهایت، کار سئوکاران کلاه سیاه مانند نوعی بازی است که در آن دستکاری ادامه می یابد تا زمانی که به روز رسانی جدید الگوریتم های موتور جستجو یک روش را بی اثر کند. کلاه سیاه نه تنها دستورالعمل های ارائه دهندگان موتورهای جستجو را نقض می کند، بلکه در موارد شدید می تواند قوانین قابل اجرا را نیز نقض کند.
بهینه سازی داخل صفحه و خارج از صفحه
بهینه سازی موتورهای جستجو را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: بهینه سازی در صفحه به اقداماتی مربوط می شود که می توان در خود وب سایت انجام داد. از طرف دیگر، بهینه سازی خارج از صفحه شامل موارد خارج از وب سایت می شود.
سئو داخلی صفحه شامل:
بهینه سازی محتوا: این شامل بهبود متون با اصطلاحات مرتبط و ایجاد ارزش افزوده برای کاربران است. به همین ترتیب، بهینهسازی تصاویر یا دادههای متا میتواند تمرکز کلیدواژه یک وبسایت را جمعآوری کند و صفحه را بهویژه به یک موضوع مرتبط کند.
بهینهسازی فنی: بهینهسازیهای روی سرور، کد منبع یا CMS مورد استفاده در این بخش قرار میگیرند.
بهینه سازی موبایل: این به معنای بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه است.
بهینه سازی خارج از صفحه به موارد زیر اشاره دارد:
لینک بیلدینگ: برای افزایش محبوبیت دامنه، اقداماتی برای دریافت بک لینک بیشتر انجام می شود. در عین حال، بهینه سازی خارج از صفحه باید اعتماد یک وب سایت را افزایش دهد.
افزایش دید: با کمک بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی، دید در وب را می توان بهبود بخشید.
هر دو حوزه فرعی بر اساس تحلیل و نظارت همزمان هستند. زیرا سئو به عنوان یک کار، انجام یکباره اقدامات نیست، بلکه کار مداوم بر روی حضور در وب است.
زیرشاخه های سئو
سئو در حال حاضر به زیر شاخه های بسیاری تقسیم شده است که هر کدام توسط متخصصان انجام می شود.
بهینه سازی محتوا: هدف این بخش بهبود متن، تصاویر یا محتوای دیگر است.
بهینه سازی تبدیل: این زیر حوزه به ویژه به اقداماتی می پردازد که تأثیر مستقیمی بر تبدیل ها یا سرنخ ها (فروش یا معاملات) دارند که از طریق وب سایت به دست می آیند.
بهینه سازی سبد خرید: این حوزه شامل بهبود فرآیندهای پرداخت برای افزایش رضایت مشتری و فروش است.
سئوی تصویر: با بهینه سازی داده های تصویر، می توان دید برخی از عبارات جستجو را در جستجوی تصویر افزایش داد.
سئوی محلی: اینها اقداماتی هستند که برای بهبود بازدیدهای جستجوی محلی در موتور جستجو در نظر گرفته شده است.
سئوی موبایل: این بخش تمام روشهایی را که برای بهینهسازی یک وبسایت برای استفاده از موبایل استفاده میشود، توضیح میدهد.
از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته تا بهینه سازی تجربه کاربری
سئو تقریباً همزمان با موتورهای جستجو و اینترنت تجاری تکامل یافته است. در آغاز عصر اینترنت تجاری، دستیابی به رتبه های خوب هنوز بسیار آسان بود، اما امروزه الزامات دستیابی به این هدف پیچیده تر و پیچیده تر می شود. بنابراین سئو هنوز هم یک رشته بازاریابی آنلاین نسبتا جوان است که مدتهاست مشکوک تلقی می شود. زیرا کاربران معمولاً “بهینه سازی موتور جستجو” را به معنای دستکاری نتایج جستجو از طریق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می دانند. بهینه سازی در ابتدا خیلی بیشتر نبود، زیرا خود موتورهای جستجو هنوز الگوریتم های پیچیده امروزی را نداشتند. مهمتر از همه، گوگل کیفیت نتایج جستجو را تضمین کرده است به تدریج بهبود یافته است و امروزه نتایج جستجوی هرزنامه به طور فزاینده ای کم می شوند.
سئو در حال حاضر یک زمینه کاری بسیار پیچیده است که بر روی کاربر تمرکز می کند و نه موتور جستجو. بنابراین، بهینه سازی موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به بهینه سازی تجربه کاربر تبدیل می شود. به همین دلیل است که مردم در حال حاضر در مورد “بهینه سازی تجربه جستجو” صحبت می کنند. در عین حال، این رشته به طور محکم در زمینه بازاریابی آنلاین تعبیه شده است. این یک جداسازی دقیق از همه مناطق فرعی نیست، اما همه مناطق می توانند از یکدیگر سود ببرند. SEA فقط در صورتی کار می کند که از تجربه بهینه سازی موتور جستجو استفاده شود. در عین حال، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی یا بازاریابی وابسته می تواند از این دانش بهره مند شود و بالعکس.
شما می توانید تمامی عملیات سئو سایت خود را به یک متخصص سئو در آپسئو بسپارید و شاهد افزایش بازدید و نفوذ کسب و کار خود در گوگل باشید.