نحوه کارکرد دستگاه موبایل یاب در کنکور + مزایای آن

دستگاه موبایل یاب در کنکور

امروزه روش‌های نوین برای تقلب به وجود آمده‌اند که یکی از آن‌ها استفاده از تلفن همراه است. برای اینکه بتوان از تقلب در جلسات برگزاری امتحانات و کنکور جلوگیری کرد، پیدا کردن بهترین راهکار پیشنهاد می‌شود. استفاده از دستگاه موبایل یاب در کنکور در این شرایط به کمک مراقبین و مسئولین خواهد آمد تا شرایط نسبتا عادلانه‌ای را برقرار کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و می‌توانند ویژگی‌های گوناگونی را از خود به نمایش بگذارند. به طور کلی موارد متعددی وجود دارند که در رابطه با این دستگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت گسترده‌تر به بررسی آن‌ها بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

دستگاه موبایل یاب در کنکور چگونه کار می‌کند؟

یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که در رابطه با این موضوع مطرح می‌شود این بوده که نحوه کارکرد این دستگاه‌ها به چه شکل است. برای اینکه بازرسان بتوانند عملکرد قابل‌قبولی را از این دستگاه‌ها مشاهده کنند، باید نحوه کار با آن را یاد بگیرند. در ابتدا فرد دستگاه‌ را که شکلی شبیه به راکت دارد، در نزدیکی بدن فرد قرار می‌دهد؛ سپس دستگاه در نقاط مختلف به چرخش و گردش در می‌آید.

در صورتی که دستگاه متوجه جسم فلزی شد، بازرس را از وجود آن مطلع می‌کند. روند هشدار نیز می‌تواند گوناگون باشد که به صدا در آمدن بوق یا ویبره نمونه‌ای از این موارد به حساب می‌آیند. به طور کلی کار با این دستگاه‌ها کاری نداشته و هر مسئولی می‌تواند به راحتی نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کند.

به غیر از موبایل چه اجسام دیگری توسط این دستگاه‌ها قابل‌تشخیص هستند؟

هر چند اسم دستگاه مورد نظر موبایل یاب بوده ولی از این قابلیت برخوردار است تا به تشخیص اجسام دیگر نیز بپردازد. به طور کلی هر جسمی که در داخل آن فلز به کار رفته باشد، توسط این دستگاه‌ها شناسایی می‌شود. از جمله این اجسام می‌توانیم به انواع فلزهای آهنی، فلزهای غیرآهنی، مدارهای الکتریکی، سلاح‌های گرم، سلاح‌های سرد، ساعت‌های هوشمند و همچنین فلش مموری اشاره داشته باشیم. تمامی این اجسام و لوازم امنیت و نظم محل برگزاری کنکور را دچار اختلال می‌کنند؛ به همین علت نیاز است تا هر مدرسه و یا سازمانی از مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها بهره ببرند.

دستگاه موبایل یاب در کنکور - چیکاو

آیا می‌توان از دستگاه گوشی یاب در مکان‌های دیگر نیز بهره برد؟

دستگاه گوشی یاب در کنکور بسیار کاربردی بوده ولی می‌توان از آن در مکان‌های دیگر نیز بهره برد. به طور کلی هر مدرسه‌ای که برگزارکننده امتحانات باشد، به این دستگاه‌ها نیاز دارد. همچنین حضور این دستگاه‌ها در مدارس دخترانه بیشتر احساس می‌شود؛ چرا که پوشش دختران و بانوان به گونه‌ای است که بازرسی را برای مسئولین سخت می‌کند. پس برای به حداقل رساندن خطای انسانی و همچنین سرعت بخشیدن به کارها استفاده از این دستگاه‌های گوشی یاب ضروری است.

به غیر از حوزه‌های درسی، این دستگاه‌ها توانسته‌اند کاربردهای گسترده دیگری را نیز به خود اختصاص دهند. به عنوان مثال در استادیوم‌ها، سازمان‌های امنیتی، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، سالن‌های همایش، مجموعه‌های نظامی، موزه‌ها و اماکن مشابه می‌توان از انواع مختلف این دستگاه‌ها نهایت بهره و استفاده را برد.

استفاده از دستگاه‌های موبایل یاب چه مزایایی دارد؟

استفاده از دستگاه موبایل یاب در کنکور می‌تواند برای شما مزایای بسیار زیادی داشته باشد که هر کدام از آن‌ها اهمیت زیادی را با خود به همراه دارند. به عنوان مثال در هنگام بازرسی بدنی به صورت فیزیکی ممکن است خطای انسانی نیز افزایش پیدا کند. در صورتی که به کار بردن این دستگاه‌ها می‌تواند از این موضوع جلوگیری به عمل آورد و درصد خطا را به حداقل و گاها به صفر برساند.

همچنین در بازرسی به صورت فیزیکی و دستی به دقت بیشتری نیاز است؛ به همین دلیل مسئولین وقت بیشتری را صرف این موضوع خواهند کرد. در حالی که بهره‌مندی از این دستگاه‌ها می‌تواند سرعت عمل را به طور چشمگیری افزایش دهد.

دستگاه موبایل یاب در کنکور - چیکاو

بهترین دستگاه موبایل یاب در کنکور کدام است؟

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که کدام یک از این دستگاه‌ها توانسته‌اند نام خود را در لیست بهترین‌ها به ثبت برسانند. برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، نیاز است تا به پارامترهای مختلفی توجه داشته باشیم. در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم که زمانی این دستگاه‌ها بهترین خواهند بود که بتوانند کوچک‌ترین قطعات فلزی را نیز تشخیص دهند.

همچنین این دستگاه‌ها باید از قابلیت تنظیم درجه حساسیت نیز برخوردار باشند. هر چقدر دقت و حساسیت دستگاه‌های موبایل یاب بیشتر باشند، به این معنا است که عملکرد بهتری دارند و می‌توانند امنیت و نظم بیشتری را برای آن مجموعه یا سازمان رقم بزنند. البته لازم به ذکر است که بهترین دستگاه قاعدتا بیشترین قیمت را نیز به خود اختصاص داده است که در ادامه به صورت کامل‌تر آن را مورد بررسی و بحث قرار خواهیم داد.

قیمت دستگاه موبایل یاب در کنکور چقدر است؟

از جمله مباحث بسیار پراهمیتی که می‌توانیم درباره این موضوع بیان کنیم، قیمتی است که این دستگاه‌ها به خود اختصاص داده‌اند. عوامل و پارامترهای متعددی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی قیمت این دستگاه‌ها اثرگذار باشند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توانیم به مدل اشاره داشته باشیم. این دستگاه‌ها در مدل‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. هر چقدر یک دستگاه دارای مدل بهتری باشد، به این معنا است که مشخصات بهتری را نیز به خود اختصاص داده است.

همین موضوع باعث خواهد شد تا دستگاه دارای قیمت بالاتری نیز باشد؛ از این رو قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، بهتر است نوع و مدل دستگاه را مشخص کرده و بعد از بررسی مشخصات آن، با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید. شرکت پردازش هوشمند پارسیان، توانسته انواع مختلفی از دستگاه‌ها را روانه بازار کند. اگر به دنبال اطلاع از آخرین قیمت‌ها هستید، می‌توانید با کارشناسان فعال این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

دستگاه موبایل یاب در کنکور - چیکاو

سخن آخر

در این مطلب شما را با دستگاه موبایل یاب در کنکور آشنا کردیم. این دستگاه‌ها بر اساس عملکرد و کارایی، توانسته‌اند از مزایای گوناگونی بهره‌مند شوند. کاهش خطای انسانی و افزایش سرعت عمل نمونه‌ای از این مزایا هستند. همچنین این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند که همین موضوع زمینه را برای افزایش و یا کاهش قیمت‌ها فراهم کرده است. لازم به ذکر است که به غیر از مکان‌های برگزاری کنکور می‌توان از این دستگاه در دیگر مکان‌ها نیز بهره برد که در این مطلب به صورت کامل آن‌ها را معرفی کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.