اینستاگرام: عبارت «لینک در بیو» باعث محدود شدن دسترسی پست‌ها نمی‌شود

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، شایعهٔ محدودشدن دسترسی پست‌های حاوی عبارت «لینک در بیو» را رد کرد. او تأکید کرد این عبارت هیچ تأثیری—مثبت یا منفی—بر الگوریتم ندارد. بااین‌حال، برخی کاربران کاهش تعامل را گزارش کرده‌اند که ممکن است ناشی از جذابیت کمتر محتوا یا خستگی کاربران از این عبارت باشد.

با گمانه‌زنی‌هایی که در میان کاربران اینستاگرام درباره عواملی که می‌توانند بر میزان دسترسی (reach) محتوا تأثیر بگذارند در جریان است، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، زمانی را به پاسخ‌ دادن به یکی از شایعات رایج اختصاص داده است؛ شایعه‌ای درباره استفاده از عبارت «لینک در بیو» در کپشن‌ها و محتوای اینستاگرامی.

تعدادی از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام گمان کرده‌اند که الگوریتم این شبکه اجتماعی، دسترسی پست‌هایی را که این عبارت را در خود دارند، محدود می‌کند. دلایل احتمالی‌ای که برای این محدودسازی مطرح شده عبارت‌اند از:

  • این نوع پست‌ها ممکن است کاربران را به کلیک روی لینک‌هایی که آن‌ها را از پلتفرم خارج می‌کند ترغیب کنند (که اینستاگرام تمایلی به آن ندارد)
  • عبارت «لینک در بیو» بیش از حد توسط اسپمرها و کلاه‌برداران استفاده شده است
  • این عبارت ممکن است کاربران را به کلیک روی لینک‌های مشکوک تشویق کند که می‌تواند تجربه استفاده از اینستاگرام را تحت تأثیر قرار دهد

با آنکه این دلایل از منظر منطقی قابل درک هستند، اما موسری تأکید می‌کند که هیچ محدودیت فعالی در این خصوص اعمال نشده است.

موسری در توضیحاتش گفت:

«می‌خوام چند لحظه‌ای وقت بگذارم تا یکی از شایعات رایجی که زیاد می‌شنوم رو روشن کنم […] این‌که اگه بگید “لینک در بیو”، دسترسی پست‌تون کم میشه. این حرف صحت نداره. شما کاملاً آزادید که بگید “لینک در بیو” و این هیچ تأثیری روی دسترسی پست‌تون نداره، نه مثبت و نه منفی. گفتن “لینک در بیو” می‌تونه خیلی مفید باشه، خود من هم مرتب ازش استفاده می‌کنم، پس با خیال راحت هر چقدر خواستید ازش استفاده کنید.»

بنابراین، طبق گفته شخص اول پلتفرم اینستاگرام، استفاده از عبارت «لینک در بیو» باعث کاهش دسترسی پست‌ها نمی‌شود.

با این حال، برخی کاربران کاهش دسترسی را در پست‌هایی که این عبارت را داشته‌اند تجربه کرده‌اند و حتی آزمایش‌هایی غیررسمی برای اثبات این موضوع انجام داده‌اند.

احتمال دارد که کاربران بیش از حد به این لینک‌ها برای ارائه اطلاعات کامل تکیه کرده‌اند، در نتیجه پست اصلی جذابیت کمتری پیدا کرده و تعامل کمتری دریافت کرده است. یا شاید کاربران از این عبارت خسته شده‌اند و به آن واکنشی نشان نمی‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.