سامسونگ به صدر جدول بازار جهانی گوشیهای هوشمند بازگشت
براساس گزارش IDC، سامسونگ در Q2 2025 با فروش 58 میلیون دستگاه (سهم 19.7% بازار) جایگاه اول را از آن خود کرد. رشد 7.9% نسبت به سال گذشته مدیون موفقیت گلکسی A36/A56 میانرده است. اپل با 46.4 میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت، درحالی که شیائومی (42.5 میلیون) سوم شد. بازار جهانی با 1% رشد به 295.2 میلیون دستگاه رسید.
بر اساس آخرین گزارش IDC، سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2025، با پیشی گرفتن از رقبا در فضایی به شدت رقابتی، جایگاه نخست را در بازار جهانی گوشیهای هوشمند بازپس گرفت. این غول فناوری کرهای در این فصل 58 میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد و سهم 19.7 درصدی از بازار را به دست آورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمانی که 53.8 میلیون دستگاه فروخت، 7.9 درصد افزایش داشته است.
اپل با 46.4 میلیون دستگاه عرضه شده در رتبه دوم قرار گرفت و سهم 15.7 درصدی را به خود اختصاص داد. اگرچه این رقم نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است، اما نسبت به سه ماهه اول سال 2025 کاهش قابل توجهی داشته است – که احتمالاً نتیجه این است که خریداران منتظر عرضه سری آیفون 17 در سپتامبر آینده هستند.
بر اساس گزارش IDC، مدلهای میانرده گلکسی A36 و A56 سامسونگ به دلیل ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی که با قیمتهای رقابتی ارائه میشوند، نقش کلیدی در این رشد داشتهاند. با این حال، ارقام سه ماهه دوم این شرکت نسبت به 60.6 میلیون دستگاه عرضه شده در سه ماهه اول سال 2025، زمانی که سری گلکسی S25 با تقاضای اولیه قوی مواجه شد، اندکی کاهش داشته است.
شیائومی با 42.5 میلیون دستگاه عرضه شده (سهم 14.4 درصدی از بازار) رتبه سوم را به دست آورد، در حالی که ویوو و ترانزیشن (که مالک اینفینیکس، ایتل و تکنو هستند) به ترتیب با 27.1 میلیون و 25.1 میلیون دستگاه عرضه شده، پنج رتبه برتر را تکمیل کردند – هر دو سهم 9.2 درصدی را در اختیار دارند.
به طور کلی، بازار جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم با 1 درصد افزایش سالانه به 295.2 میلیون دستگاه رسید که هشتمین فصل متوالی رشد را با وجود نگرانیهای اقتصادی مداوم نشان میدهد. هدف از جدیدترین عرضه گوشیهای پرچمدار و تاشو سامسونگ – از جمله گلکسی S25 Edge، زد فلیپ 7، زد فلیپ 7 FE و زد فولد 7 – تقویت بخش پریمیوم خود است، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه میزان تأثیر خواهند داشت.
توانایی سامسونگ در ایجاد تعادل بین ارائه محصولات میانرده رقابتی با نوآوری پرچمدار به آن کمک کرد تا جایگاه نخست را در سه ماهه دوم سال 2025 بازپس گیرد. اینکه آیا این شرکت میتواند در حالی که رقبا بازی خود را ارتقا میدهند، این جایگاه را حفظ کند یا خیر، موضوعی است که در ماههای آینده باید دید.