گزارش مالی درخشان شیائومی در فصل اول ۲۰۲۵: افزایش چشمگیر سود خالص در تمامی حوزه‌ها!

شرکت شیائومی گزارش مالی خود برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد و طبق این گزارش، شاهد رشد چشمگیری در تمام بخش‌های اصلی این شرکت هستیم. درآمد کل شیائومی به ۱۱۱.۳ میلیارد یوان چین (معادل ۱۵.۴ میلیارد دلار) رسیده که نشان‌دهنده رشد ۴۷ درصدی سالانه است. همچنین، سود خالص شرکت با افزایش بیش از ۶۴ درصدی به ۱.۴۸ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

هزینه‌های تحقیق و توسعه (R&D) نیز با رشد بیش از ۳۰ درصدی به ۹۳۰ میلیون دلار رسیده است. شیائومی اکنون دارای بیش از ۴۳,۰۰۰ پتنت ثبت‌شده در سراسر جهان است. جالب توجه آنکه ۴۷.۷٪ از کل کارکنان شیائومی در حوزه تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند.

عملکرد قوی در بخش گوشی‌های هوشمند، AIoT و پوشیدنی‌ها

بخش گوشی‌های هوشمند و محصولات AIoT که از اصلی‌ترین منابع درآمدی شیائومی به حساب می‌آید، ۱۲.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲٪ رشد داشته است.

تا پایان مارس ۲۰۲۵، تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) جهانی شیائومی در حوزه گوشی و تبلت به بیش از ۷۱۸.۸ میلیون نفر رسیده که ۹.۲٪ افزایش سالانه را نشان می‌دهد. این برند برای ۱۹ فصل متوالی جایگاه خود را به‌عنوان یکی از سه برند برتر دنیا در حوزه ارسال گوشی هوشمند حفظ کرده و در بازار چین نیز رتبه نخست در تعداد ارسال گوشی را به خود اختصاص داده است.

حضور پررنگ در بازار پرچم‌دارها و تراشه اختصاصی Xring O1

شیائومی اعلام کرده که تا آوریل سال جاری، بیش از ۱۳.۵ میلیارد یوان (۱.۸۷ میلیارد دلار) در توسعه تراشه اختصاصی خود با نام Xring O1 سرمایه‌گذاری کرده است. این تراشه برای نخستین بار در گوشی Xiaomi 15S Pro و تبلت Pad 7 Ultra معرفی شد. شیائومی همچنین حضور خود را در بخش گوشی‌های پرچم‌دار چین تقویت کرده و اکنون ۲۵٪ از بازار دستگاه‌های پریمیوم را در اختیار دارد.

جایگاه سوم در بازار جهانی تبلت و صدرنشینی در بازار پوشیدنی‌ها

شیائومی هم‌اکنون در بازار جهانی تبلت جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و در فصل اول سال، ۳.۱ میلیون دستگاه تبلت ارسال کرده که معادل ۸.۳٪ سهم بازار است.

در حوزه پوشیدنی‌ها نیز، شیائومی در بازه زمانی ژانویه تا مارس رتبه نخست بازار جهانی پوشیدنی‌ها را کسب کرده است. این برند همچنین دومین تولیدکننده بزرگ جهانی در حوزه هدفون‌های بی‌سیم TWS و پیشتاز این حوزه در بازار چین محسوب می‌شود.

رشد سریع در اکوسیستم IoT و فروش خودروهای برقی

شیائومی اعلام کرد که تا به امروز دارای ۹۴۳.۷ میلیون دستگاه IoT متصل (به‌جز گوشی، تبلت و لپ‌تاپ) در سراسر جهان است. این شرکت همچنین بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه فیزیکی جدید در خاک چین افتتاح کرده است.

در بخش خودروهای برقی (EV)، درآمد شیائومی به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده و بیش از ۷۵,۰۰۰ دستگاه از سری SU7 در سه‌ماهه اول در بازار داخلی عرضه کرده که مجموع ارسال این خودروها را به بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دستگاه رسانده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.