دستگاه های اندروید می توانند هفت به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت کنند

سامسونگ اولین برند اندرویدی بود که پشتیبانی به روز رسانی نرم افزار را جدی گرفت. با عرضه گلکسی اس 21، چهار به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را برای گوشی های رده بالا اعلام کرد و حتی از گوگل هم پیشی گرفت.

مشابه سامسونگ، گوگل می خواهد که سایر برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی هفت به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را ارائه دهند.

برنامه GRF (Google Requirements Freeze) که در سال 2020 آغاز شد به سازندگان چیپست مانند MediaTek و Qualcomm اجازه می دهد تا از برندهایی با حداکثر سه به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید پشتیبانی کنند.

بر اساس گزارش Android Authority، اگر برندی بخواهد به‌روزرسانی‌های بیشتر سیستم‌عامل اندروید را ارائه دهد، باید برای به‌روزرسانی‌های اضافی به فروشنده چیپست پول بپردازد.

با برنامه جدید Longevity GRF (Google Requirements Freeze) به نرم افزار فروشنده چیپست اجازه می دهد تا برای هفت نسخه به روز رسانی اندروید به جای سه نسخه اندروید استفاده مجدد شود. این بدان معناست که یک برند گوشی که یک گوشی با اندروید 15 راه اندازی کرده است، می تواند هفت آپدیت سیستم عامل اندروید را تا اندروید 22 ارائه دهد.

اسنپدراگون 8 الیت که اخیراً معرفی شده است، اولین چیپست تحت Longevity GRF است که ارائه هفت به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل اندروید را برای برندها آسان‌تر می‌کند. از این رو، برندهایی غیر از گوگل و سامسونگ نیز می توانند هفت نسخه اصلی اندروید را بدون صرف هزینه یا منابع مهندسی ارائه دهند. با این حال، اینکه آیا این برندها به روز رسانی های بیشتری را ارائه خواهند کرد یا خیر، باید دید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.