جزئیات تراشه گوگل Tensor G5 و G6 مشخص شد

چیپست‌های Google Tensor از زمان آغاز به کار بر پایه تراشه‌های اگزینوس بوده و توسط سامسونگ ساخته شده‌اند. انتظار می رود که با Tensor G5 سال آینده تغییر کند. Android Authority گزارش گسترده‌ای را به اشتراک گذاشته است که مستقیماً از بخش gChips Google گرفته شده است، که جزئیات آنچه را که از Tensor G5 و G6 SoCها ارائه می‌شود، به اشتراک گذاشته است.

Tensor G5 (با اسم رمز “laguna”) به سری های بعدی پیکسل 10 نیرو می دهد و بر اساس فرآیند N3E کلاس 3 نانومتری TSMC ساخته می شود.

Tensor G5 دارای یک CPU cluster به روز شده متشکل از 1 هسته اصلی Arm Cortex-X4، 5 هسته عملکرد Cortex-A725 و 2 واحد کارایی Arm Cortex-A520 است. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی به واحد دو هسته ای Imagination Technologies (IMG) DXT-48-1536 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز نیز افزایش خواهد یافت.

واحد جدید GPU داخل Tensor G5 از ردیابی پرتو پشتیبانی می کند – اولین مورد برای چیپست های Tensor و مجازی سازی GPU را برای گرافیک های تسریع شده در ماشین های مجازی ارائه می دهد. همچنین انتظار می رود گوگل به لطف یک NPU جدید، 14 درصد بهبود در وظایف هوش مصنوعی ارائه دهد.

انتظار می‌رود که Tensor G6 (با اسم رمز Malibu) در گره N3P آینده TSMC ساخته شود. در حالی که هنوز یک فرآیند 3 نانومتری است، دستاوردهای قابل توجهی در عملکرد، بهره وری انرژی و اندازه ارائه می دهد. بر اساس یک سند فاش شده، N3P جهش فرکانس 5 درصدی را در مقایسه با N3E ارائه می‌کند و همچنین می‌تواند 7 درصد انرژی کمتری مصرف کند و 4 درصد مساحت سطح کمتری را اشغال کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.