بررسی همه چیزهای جدید و هیجان انگیز درباره ColorOS 15 اوپو

در طول کنفرانس توسعه دهندگان Oppo 2024، غول فناوری چینی سرانجام ColorOS 15 را منتشر کرد. این نسخه رسمی Oppo از آخرین سیستم عامل اندروید 15 گوگل است. با ویژگی های جدید، تغییرات در طراحی و بسیاری موارد دیگر وارد می شود.

ColorOS 15: رابط کاربری جدید و بهبود یافته

با ColorOS 15، اوپو به جای جذابیت بصری به تنهایی، بر ایجاد تغییرات برای شکل دادن به عملکرد مکمل تاکید داشت. ColorOS 15 جدید به گونه ای ساخته شده است که سبک و راحت باشد و طراحی طبیعی و ساده را ترکیب کند.

تمرکز بر روی آسان کردن مسیریابی و در عین حال بهبود تجربه شخصی سازی است. برنامه‌ها با بهبود جلوه‌های حرکتی همراه با حرکات واکنش‌گرا که ناوبری را روان‌تر می‌کنند، انتقال‌ها را بهبود بخشیده‌اند.

ویژگی های هوش مصنوعی

جدیدترین پوسته اندرویدی Oppo ادغام عمیق هوش مصنوعی را به ارمغان می آورد. این به ColorOS 15 اجازه می دهد تا کارهای هوشمند مختلفی را انجام دهد که به استفاده روزمره کمک می کند.

یکی از این موارد شامل Snap-and-Ask است که به کاربران امکان می دهد از اشیاء یا صحنه ها عکس بگیرند و اطلاعات لحظه ای را از طریق دوربین دریافت کنند. رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی آواتارهای مجازی را نیز ارائه می‌کند که می‌توانند در کارهایی مانند یادگیری زبان و داستان‌گویی کمک کنند.

ColorOS 15 می تواند تجربه عکاسی را از طریق AI Image Enhancement بهبود بخشد. اینها همچنین ابزارهایی هستند که کیفیت تصویر را با حذف تاری ها و بازتاب های ناخواسته افزایش می دهند. برای کاربرانی که به بهره‌وری بهتر نیاز دارند، خلاصه صوتی هوش مصنوعی نیز وجود دارد که می‌تواند نکات کلیدی را از جلسات یا فایل‌های صوتی ضبط و خلاصه کند تا به ادغام جزئیات مهم کمک کند.

با AI Office Suite، ابزارهای جدیدی برای مدیریت اسناد نیز وجود دارد. سایر ویژگی‌های قابل توجه مجهز به هوش مصنوعی عبارتند از: Super Xiaobu Assistant، AI Notes، علامت هوش مصنوعی، ترجمه هوش مصنوعی و AI Super Pixel.

حریم خصوصی

در میان ارتقاهای مختلف، Oppo روی بهبود حریم خصوصی دستگاه‌های خود با ColorOS 15 کار کرد. رمزگذاری را از طریق Trusted Execution Environment (TEE) افزایش داده است، که انتقال داده‌ها را بین ابر و دستگاه شما ایمن می‌کند. حفاظت از کلیپ‌بورد هوشمند و مجوزهای نوشتن تقویم نیز به کاربران کنترل بیشتری بر داده‌های خود می‌دهد تا داده‌های حساس کاربر را خصوصی‌تر نگه دارد.

آخرین نسخه ColorOS حتی می تواند OTP ها را پس از استفاده به طور خودکار حذف کند. حتی می توان عکس های اصلی را بازیابی کرد. برای اطمینان از امنیت کامل، Oppo قول می دهد که تمام پردازنده های هوش مصنوعی در یک محیط امن به نام AI PRivate Computing Cloud انجام شود.

Oppo Share با iOS

در حالی که ما در مورد چگونگی الهام گرفتن ColorOS از iOS اپل صحبت کرده ایم، اما یکپارچگی بهتری با سیستم عامل خود آیفون نیز به ارمغان آورده است. ColorOS 15 جدید Oppo اکنون از انتقال بی سیم اسناد، فیلم ها و تصاویر با آیفون پشتیبانی می کند.

عملکرد بهتر

Oppo با ColorOS 15 ارتقاء عملکرد را ارائه می دهد. این شرکت ادعا می کند که بازی ها و تماس های ویدیویی در ColorOS 15 اکنون می توانند به طور متوسط ​​​​حدود 116.7 فریم بر ثانیه را حفظ کنند. نصب برنامه‌ها حدود 26 درصد سریع‌تر شده است، در حالی که برنامه اکنون 50 درصد سریع‌تر بارگیری می‌شود، سرعت پاسخ‌دهی 18 درصد سریع‌تر می‌شود و انیمیشن‌ها نیز 40 درصد پایدارتر هستند. حتی سه برابر کارایی در تخصیص حافظه پنهان پویا وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.