حیات حیوانات زیرزمینی در نزدیکی دریچه های هیدروترمال در اعماق اقیانوس آرام کشف شد

اکتشاف اخیر در بستر اقیانوس آرام منجر به کشف پیشگامانه حیواناتی شده است که در زیر زمین در نزدیکی منافذ هیدروترمال در اعماق دریا زندگی می کنند. محققان مؤسسه تحقیقات دریایی رویال هلند به سرپرستی زیست شناس دریایی سابین گولنر، از یک ربات غواصی عمیق به نام سوباستیان برای حفاری در کف اقیانوس در خیزش اقیانوس آرام شرقی استفاده کردند.

این منطقه جایی است که دو صفحه تکتونیکی به هم می رسند و به تدریج از هم دور می شوند. این تیم حفره‌هایی را در زیر بستر دریا کشف کردند که در آن کرم‌های لوله‌ای غول‌پیکر، حلزون‌ها و کرم‌های مویی وجود داشت. این گونه ها قبلاً به عنوان زندگی در اطراف دریچه ها شناخته شده بودند اما تاکنون هرگز در زیر زمین یافت نشده بودند.

اکوسیستم منحصر به فرد زیر بستر دریا

تیم تحقیقاتی دریافتند که اکوسیستم هوا گرمابی منحصربفرد اقیانوس در زیر بستر دریا کشیده شده است. دریچه هایی که به پرتاب آب فوق گرم و غنی از مواد شیمیایی معروف هستند، محیط ایده آلی را برای این حیوانات فراهم می کنند.

کرم های لوله ای غول پیکر که می توانند تا 10 فوت رشد کنند، در این شرایط شدید زندگی می کنند. با این حال، برخلاف سایر حیوانات، کرم‌های لوله‌ای به روش معمول غذا مصرف نمی‌کنند. آنها به باکتری های موجود در بدن خود متکی هستند که گوگرد موجود در آب را به انرژی تبدیل می کنند.

بینش جدید در مورد اتصال دریایی

ربات غواصی عمیق از بازوهای مجهز به اسکنه برای حفاری در میان سنگ های آتشفشانی استفاده کرد و حفره های زیر صفحات گدازه را آشکار کرد.

این زیستگاه های زیرزمینی گرم و مملو از مایعات بودند و پناهگاهی برای زندگی فراهم می کردند. این کشف نشان می دهد که لاروهای حیواناتی که در کف دریا زندگی می کنند ممکن است به این حفره ها مهاجرت کنند و اکوسیستم های سطحی و زیرسطحی را به هم متصل کنند.

به گفته سابین گولنر، این دیدگاه ما را نسبت به ارتباط اکوسیستم های دریایی تغییر می دهد و درک ما از زندگی را فراتر از کف اقیانوس گسترش می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.