سامسونگ تراشه‌های ۲۴ گیگابایتی GDDR7 DRAM را برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی تولید می‌کند

سامسونگ اعلام کرده است که اولین تراشه حافظه 24 گیگابایتی GDDR7 DRAM جهان را برای پردازنده‌های گرافیکی توسعه داده است. این تراشه حافظه با ظرفیت بالا که دارای سریع ترین عملکرد در صنعت است، در سال آینده در پردازنده های گرافیکی پرچمدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و کارایی و کارایی را بهبود می بخشد.

همچنین اولین برندی در جهان بود که توسعه تراشه های GDDR7 را تکمیل کرد.

تراشه 24 گیگابایتی GDDR7 سامسونگ سریع ترین عملکرد و بالاترین ظرفیت را دارد

سامسونگ اولین تراشه حافظه DRAM 24 گیگابایتی GDDR7 خود را اوایل امروز معرفی کرد. این سریع ترین و با ظرفیت ترین تراشه DRAM GDDR7 در جهان است. این دستگاه از سیگنالینگ مدولاسیون دامنه پالس (PAM3) برای دستیابی به سرعت انتقال داده تا 40 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند که در مقایسه با نسل قبلی تراشه GDDR، 25 درصد پیشرفت دارد. بسته به محیط استفاده، عملکرد می‌تواند تا 42.5 گیگابیت بر ثانیه نیز افزایش یابد.

این تراشه با استفاده از فرآیند 10 نانومتری نسل پنجم Samsung Foundry ساخته شده است که تراکم سلولی آن را تا 50 درصد افزایش می دهد بدون اینکه اندازه بسته را نسبت به نسل قبلی خود افزایش دهد.

سامسونگ با کمک فناوری هایی مانند مدیریت کنترل ساعت و طراحی VDD دوگانه، توانسته مصرف برق تراشه را تا 30 درصد کاهش دهد. سامسونگ همچنین از تکنیک های گیت برق برای کاهش بیشتر نشتی برق استفاده کرده است.

تراشه DRAM GDDR7 این شرکت برای کارهای با عملکرد بالا مانند هوش مصنوعی، مراکز داده و پردازش گرافیکی استفاده خواهد شد. احتمالاً در نسل بعدی کنسول های بازی، رایانه های شخصی و وسایل نقلیه متصل پیشرفته استفاده خواهد شد.

سامسونگ می‌گوید تراشه حافظه جدید GDDR7 امسال اعتبارسنجی می‌شود و ارسال آن به مشتریان اصلی GPU (به احتمال زیاد AMD و Nvidia) در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

YongCheol Bae، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصول حافظه در Samsung Electronics، گفت: «پس از توسعه اولین 16 گیگابایت GDDR7 صنعت در سال گذشته، سامسونگ با این آخرین دستاورد، رهبری فناوری خود را در بازار DRAM گرافیکی تقویت کرد. ما همچنان با ارائه محصولات نسل بعدی که با نیازهای رو به رشد بازار هوش مصنوعی هماهنگ هستند، در بازار DRAM گرافیکی رهبری خواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.