بررسی ویژگی های جدید به‌روزرسانی پایدار اندروید 15 در گوشی‌های پیکسل

اگر از دستگاه پیکسل استفاده می‌کنید، باید منتظر اندروید 15 باشید. Google رسماً عرضه به‌روزرسانی پایدار اندروید 15 را برای دستگاه‌های پیکسل آغاز کرده است. این به روز رسانی چندین ویژگی جدید را با هدف بهبود امنیت و عملکرد کلی گوشی شما به ارمغان می آورد.

چه نگران محافظت از اطلاعات شخصی خود یا افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ باشید، Android 15 چیزی برای همه دارد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا متوجه شوید چه چیزی در اندروید 15 جدید است.

قفل تشخیص سرقت

یکی از ویژگی های برجسته در اندروید 15 قفل جدید تشخیص سرقت است. این ویژگی از هوش مصنوعی برای تشخیص اینکه آیا گوشی شما به سرقت رفته است استفاده می کند. اگر حرکت غیرمعمولی را حس کند، مانند کسی که می‌خواهد قاپ بزند و سپس بخواهد با دستگاه شما بدود، دوچرخه‌سواری کند یا از آنجا دور شود، به‌طور خودکار خودش را قفل می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید از راه دور گوشی خود را با استفاده از شماره تلفن خود از دستگاه دیگری قفل کنید و از یک لایه حفاظتی اضافی اطمینان حاصل کنید. این ویژگی اکنون در اکثر دستگاه‌های +Android 10 در دسترس است.

علاوه بر این، اندروید 15 اقدامات امنیتی سخت تری را برای جلوگیری از حدس زدن رمزهای عبور یا دسترسی سارقان به تنظیمات حساس به همراه دارد. به عنوان مثال، اکنون برای اقداماتی مانند حذف سیم کارت یا خاموش کردن Find My Device به احراز هویت اضافی نیاز دارد. هدف از این به‌روزرسانی‌ها سخت‌تر کردن ریست کردن و فروش گوشی‌های دزدیده شده برای سارقان است.

مکانی امن برای اپلیکیشن های حساس

یکی دیگر از ویژگی های برجسته اندروید 15، ویژگی جدید فضای خصوصی است که مانند یک گاوصندوق دیجیتال روی گوشی شما عمل می کند. می‌توانید از این فضا برای مخفی کردن برنامه‌های حساس مانند رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌های بانکی استفاده کنید و آنها را از دید چشمان کنجکاو دور نگه دارید.

Private Space تضمین می‌کند که این برنامه‌ها در لیست برنامه‌ها، برنامه‌های اخیر یا اعلان‌های شما نمایش داده نمی‌شوند و دسترسی به آن‌ها نیاز به یک لایه تأیید هویت اضافی دارد. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، می‌توانید انتخاب کنید که خود فضای خصوصی در تلفن شما قابل مشاهده نباشد.

ویژگی های جدید برای تاشوها و تبلت ها

اگر از تبلت یا تاشو استفاده می‌کنید، اندروید 15 مملو از ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند چندوظیفه را کارآمدتر انجام دهید. اکنون می توانید نوار وظیفه را برای دسترسی سریعتر به برنامه های مورد علاقه خود پین کرده و پین کنید.

یکی دیگر از موارد اضافی که در زمان صرفه جویی می کند، جفت شدن برنامه است که به شما امکان می دهد دو برنامه را در کنار هم در حالت تقسیم صفحه باز کنید، مانند Google Drive و Gmail، تا به راحتی فایل ها را بین آنها بکشید و رها کنید.

دوربین، پیام رسانی و موارد دیگر

اندروید 15 همچنین عملکرد دوربین شما را در شرایط کم نور بهبود می بخشد و گرفتن عکس های بهتر در نور کم را آسان تر می کند. علاوه بر این، برنامه های شخص ثالث اکنون کنترل بیشتری بر ویژگی های دوربین مانند کنترل دقیق تر فلاش دارند.

برنامه‌های پیام‌رسان شرکت مخابراتی اکنون می‌توانند از اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام زمانی که خارج از محدوده تلفن همراه یا Wi-Fi هستید استفاده کنند. و اگر از Passkeys استفاده می کنید، ورود به برنامه ها اکنون تنها با یک ضربه آسان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.