گزارش ها موارد متناقضی را در مورد چیپست گلکسی اس 25 ادعا می کنند

چند ماه پیش، سامسونگ به طور رسمی Exynos 2500 را نامگذاری کرد و باعث شد باور کنیم که این تراشه حداقل در برخی از دستگاه های سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد. با این حال، برخی گزارش ها ادعا می کنند که سامسونگ می تواند از تراشه های اسنپدراگون در سطح جهانی استفاده کند، در حالی که برخی دیگر می گویند می تواند به جای آن از تراشه های مدیاتک استفاده کند. همه چیز در حال حاضر بسیار گیج کننده است.

هنوز مشخص نیست که گلکسی اس 25 از تراشه های اگزینوس، مدیاتک یا اسنپدراگون استفاده خواهد کرد یا خیر.
طبق گزارشی از تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، سامسونگ امسال تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 4 (همچنین به نام اسنپدراگون 8 الیت) بیشتری را از کوالکام خریداری خواهد کرد.

اگر این گزارش دقیق باشد، سامسونگ می‌تواند از تراشه‌های اسنپدراگون در تمامی دستگاه‌های سری گلکسی اس 25 در سطح جهانی استفاده کند. طبق گزارش ها، این تراشه گران ترین و موبایل ترین پردازنده کوالکام است که تاکنون ساخته شده است. تنها در سال جاری، انتظار می رود این شرکت 9 میلیون تراشه اسنپدراگون 8 الیت را عرضه کند که هر کدام حدود 180 دلار قیمت دارند.

با این حال، گزارش اخیر نشان می دهد که گلکسی اس 25 و گلکسی اس 25 پلاس می توانند از تراشه پرچمدار مدیاتک Dimensity 9400 استفاده کنند که اخیراً عرضه شده است. گزارش دیگری از Hankyung ادعا می کند که سامسونگ همچنان در حال بررسی تراشه Exynos 2500 برای سری Galaxy S25 است. بر اساس این گزارش، شرکت کره جنوبی این پردازنده را بین پایان ماه جاری تا اوایل ماه آینده نهایی خواهد کرد.

پیش از این، انتظار می رفت که سامسونگ از تراشه داخلی Exynos 2500 در گلکسی S25 و +S25 استفاده کند. با این حال، بازده این تراشه 3 نانومتری ناکافی بود، بنابراین سامسونگ مجبور به استفاده از تراشه های شخص ثالث شد. با این حال، اگر Samsung Foundry بتواند بازده فرآیند ساخت تراشه های 3 نانومتری خود را بهبود بخشد، سامسونگ همچنان می تواند از پردازنده Exynos 2500 استفاده کند.

در حالی که سامسونگ در گذشته از تراشه های اسنپدراگون در سطح جهانی استفاده کرده است، گفته می شود اسنپدراگون 8 الیت 15 درصد گران تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

سامسونگ از افزایش قیمت گوشی های رده بالای خود راضی نخواهد بود، بنابراین این شرکت ممکن است به تراشه Dimensity 9400 مدیاتک نگاه کند. صرف نظر از این، انتظار می رود گلکسی اس 25 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 الیت در سطح جهانی استفاده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.