ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از خودروهای خودران روباتاکسی و روبووان رونمایی کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پنجشنبه شب از یک خودروی خودران بدون فرمان یا پدال رونمایی کرد و گفت که این خودرو قبل از سال 2027 تولید خواهد شد.

ایلان ماسک: Cybercab – یک کوپه با بدنه نقره‌ای و درهای پروانه‌ای – در نهایت “زیر 30000 دلار” قیمت خواهد داشت و “ما این وسیله نقلیه را با حجم بسیار بالا می‌سازیم.”

هزینه کارکرد آن 20 سنت در هر مایل خواهد بود و افراد می توانند با قیمت 30 سنت تا 40 سنت در هر مایل از آن استفاده کنند.
این شرکت انتظار دارد در سال 2025 در تگزاس و کالیفرنیا با تسلا مدل 3 و مدل Y از رانندگی خودکار “نظارت شده” در وسایل نقلیه فعلی خود به رانندگی “بدون نظارت” تبدیل شود.

Cybercab از شارژ القایی برای پر کردن برق استفاده می کند و سیم شارژ ندارد.

این شرکت همچنین یک “روبووان” را معرفی کرد، یک ون خودران که می‌تواند حداکثر 20 مسافر را حمل کند یا برای اهداف باری پیکربندی شده است.

این شبیه یک واگن قطار با لبه های صاف و تقریباً بدون فضای بین پایین وسیله نقلیه و پیاده رو به نظر می رسید که به سمت صحنه می رفت.

ماسک همچنین آخرین نسخه از ربات‌های انسان‌نما Optimus خود را به نمایش گذاشت و ماسک گفت: «ما پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم» و پیش‌بینی کرد که قیمت آن در نهایت بین 20 تا 30 هزار دلار خواهد بود.

او گفت که اپتیموس “اساساً هر کاری را که بخواهید انجام می دهد، مانند چمن زنی، خرید مواد غذایی یا قدم زدن با سگ.

کالدول گفت که جدول زمانی “بیش از حد جاه طلبانه به نظر می رسد” و تسلا آن را چالش برانگیز می داند که تنظیم کننده ها و عموم مردم را تایید کنند.

شرکت کنندگان باقیمانده این رویداد را به سوار شدن در تاکسی های سایبری و تعامل با روبات هایی گذراندند که با موسیقی می رقصیدند، کیسه های هدیه را به آنها می دادند و عکس می گرفتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.