Google Photos می تواند اعتبار تصویر هوش مصنوعی را نشان دهد

Google Photos در حال اضافه کردن یک قابلیت جدید است که به کاربران اجازه می دهد بررسی کنند که آیا تصویری با استفاده از هوش مصنوعی (AI) ایجاد یا بهبود یافته است یا خیر. طبق این گزارش، سرویس اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی عکس و ویدیو در حال دریافت برچسب‌های منبع ID جدید است که اطلاعات هوش مصنوعی تصویر و همچنین نوع منبع دیجیتال را نشان می‌دهد.

غول فناوری مبتنی بر Mountain View احتمالاً روی این ویژگی کار می کند تا موارد دیپ فیک را کاهش دهد. با این حال، نحوه نمایش اطلاعات به کاربران مشخص نیست.

گوگل فوتو  AI Attribution

دیپ فیک به عنوان شکل جدیدی از دستکاری دیجیتال در سال های اخیر ظهور کرده است. اینها تصاویر، ویدئوها، فایل‌های صوتی یا سایر رسانه‌های مشابه هستند که یا به‌صورت دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا با استفاده از ابزارهای مختلف برای انتشار اطلاعات نادرست یا گمراه کردن مردم بهبود یافته‌اند.

بر اساس گزارش Android Authority، یک عملکرد جدید در برنامه Google Photos به کاربران این امکان را می‌دهد که ببینند آیا تصویری در گالری آنها با استفاده از ابزارهای دیجیتال ایجاد شده است یا خیر. این ویژگی در برنامه Google Photos نسخه 7.3 مشاهده شد. با این حال، این یک ویژگی فعال نیست، به این معنی که کسانی که در آخرین نسخه برنامه هستند، هنوز نمی‌توانند این ویژگی را ببینند.

در فایل‌های طرح‌بندی، نشریه رشته‌های جدیدی از کد XML را پیدا کرد که به این توسعه اشاره دارد. اینها منابع ID هستند که شناسه هایی هستند که به یک عنصر یا منبع خاص در برنامه اختصاص داده شده اند.

گزارش شده است که یکی از آنها حاوی عبارت “ai_info” است که گمان می رود به اطلاعات اضافه شده به ابرداده تصاویر اشاره دارد. اگر تصویر توسط یک ابزار هوش مصنوعی که به پروتکل های شفافیت پایبند است، تولید شده باشد، این بخش باید برچسب گذاری شود.

به غیر از آن، تگ “digital_source_type” به نام ابزار یا مدل هوش مصنوعی اشاره دارد که برای تولید یا بهبود تصویر استفاده شده است. اینها می توانند شامل نام هایی مانند Gemini، Midjourney و غیره باشند.

با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که گوگل چگونه می خواهد این اطلاعات را نمایش دهد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.