در صورت دزدیده شدن گوشی، گوگل محافظت از داده های شما را آسان تر می کند

گزارش شده است که گوگل به‌روزرسانی ویژگی‌هایی را برای برخی از تلفن‌های اندرویدی اعمال می‌کند و قابلیت‌های ضد سرقت مانند قفل تشخیص سرقت، قفل دستگاه آفلاین و قفل از راه دور را اضافه می‌کند.

مورد دوم دقیقاً جدید نیست و بسیاری از کاربران اندروید قبلاً آن را دارند. با این حال، قفل تشخیص سرقت و قفل دستگاه آفلاین عملکردهای کاملاً جدیدی هستند که در ماه می معرفی شدند و امنیت داده ها را افزایش می دهند.

قفل تشخیص سرقت از هوش مصنوعی و حسگرهای دستگاه برای تشخیص حرکات رایج مرتبط با سرقت استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر کسی گوشی را از دست شما بیرون بکشد و شروع به دویدن کند. همچنین می تواند حرکات مربوط به دوچرخه یا ماشین را تشخیص دهد. تلفن به طور خودکار همه دسترسی ها به برنامه ها و داده های شما را قفل و مسدود می کند.

از سوی دیگر، Offline Device Lock هنگامی که دزد سعی می کند تلفن شما را برای مدت طولانی قطع کند، دستگاه شما را قفل می کند.

در مورد Remote Lock، این امکان را به شما می‌دهد که در صورتی که Find My Device خاموش است یا نمی‌توانید برای انجام این کار خودتان وارد حساب Google خود شوید، تنها با استفاده از شماره تلفن خود، تلفن خود را از راه دور قفل کنید.

هنوز مشخص نیست که گوگل ویژگی های جدید را برای کدام تلفن ها استفاده می کند، اما ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا آخرین نسخه سرویس های Google Play را دارید یا خیر.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.