اکنون می توانید تصاویر را با Gemini به اشتراک بگذارید

Google به روز رسانی Gemini با ویژگی های جدید ادامه می دهد، و امروز ما چند خبر مرتبط با Gemini داریم. اول، یک ویژگی اضافه شده که هر زمان که به Gemini نیاز دارید تا چیزی در مورد یک تصویر به شما بگوید، در زمان شما صرفه جویی می کند.

به این دلیل که با جدیدترین نسخه برنامه Gemini برای اندروید، اکنون می توانید با استفاده از برگه اشتراک گذاری اندروید، یک تصویر را مستقیماً با Gemini به اشتراک بگذارید. سپس می‌توانید فوراً در مورد تصویری که به تازگی آن را ارسال کرده‌اید از آن سؤال بپرسید.

بنابراین اگر نمی‌خواهید روی گزینه Ask about this screen ضربه بزنید تا اسکرین شات گرفته شود و به Gemini ارسال شود، یا به صورت دستی تصویری را در صفحه مکالمه با Gemini Live (که اخیراً برای همه منتشر شد) پیوست کنید، این یک راه دیگر است. برای انجام کارها، و موردی که نیازی به دانلود یک تصویر ندارد و همچنین پوشه اسکرین شات شما را شلوغ نمی کند.

در مرحله بعد، Gemini Nano، مدل روی دستگاه، اکنون برای توسعه دهندگان شخص ثالث در دسترس است. نانو تا کنون تنها بر روی تعداد بسیار کمی از دستگاه‌های اندرویدی (عمدتا سری پیکسل 9 و خانواده گلکسی اس 24) اجرا می‌شود، اما منطقی است که در ماه‌های آینده شاهد گسترش گسترده‌ای خواهد بود. Nano کاملاً روی دستگاه اجرا می‌شود، بنابراین سریع و خصوصی است.

توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ابزاری به نام Google AI Edge SDK با Gemini Nano آزمایش کنند. در حال حاضر، توسعه دهندگان مورد نظر باید پیکسل 9 داشته باشند، اما پشتیبانی از دستگاه های بیشتری به زودی اضافه خواهد شد.

با این کار راه‌هایی برای ادغام Gemini Nano در برنامه‌های شخص ثالث باز می‌شود، اگرچه در حال حاضر فقط درخواست‌های متن به متن توسط Google مجاز است. روش‌های بیشتری برای تعامل (مثلاً با تصاویر) در آینده ارائه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.