کوالکام در حال توسعه جانشین اسنپدراگون ایکس الیت است

بر اساس گزارشی، کوالکام در حال کار بر روی نسل دوم پردازنده های اسنپدراگون X Elite خود برای رایانه های ویندوزی است. بر اساس گزارش‌ها، تراشه‌های مبتنی بر بازو با نام رمز «Project Glymur» توسعه می‌یابند که انحرافی از طرح نام‌گذاری معمولی آن است.

در حالی که برنامه های این شرکت برای نسخه های جدید پردازنده های میان رده Snapdragon X Plus در حال حاضر در دست بررسی است، همچنین گفته می شود که در حال کار بر روی یک پردازنده دسکتاپ هشت هسته ای جدید است که می تواند مقرون به صرفه ترین مدل در خط تولید فعلی خود باشد.

WinFuture گزارش می دهد که کوالکام در حال کار بر روی چیپست های جدید با شماره مدل SC8480XP با نام رمز Project Glymur است. به گفته این نشریه، در پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی واردات و صادرات این شرکت مشاهده شد و اشاره‌ای به ورود آتی این پردازنده‌ها دارد.

طبق گزارش‌ها، تراشه‌های آینده با نام تجاری Snapdragon X2 Elite به‌روزرسانی شده عرضه خواهند شد. تراشه های نسل اول کوالکام همگی با شماره مدل SC8380XP با حداکثر 12 هسته CPU با حداکثر سرعت کلاک تا 4.3 گیگاهرتز عرضه شدند.

این سازنده تراشه اولین پلتفرم های آزمایشی چیپست نسل بعدی را در ماه های جولای و آگوست آزمایش کرد. با این حال، جزئیات مشخصات پردازنده ها، مانند تعداد هسته ها یا حداکثر سرعت کلاک، در حال حاضر ناشناخته است. WinFuture همچنین اشاره می کند که Glymur اولین نام رمز غیرهاوایی برای چیپست کوالکام است.

در همین حال، کوالکام همچنین در حال کار بر روی نسل اول تراشه اسنپدراگون X Plus – X1P-24-100 است. به گفته این نشریه، این مقرون به صرفه ترین پردازنده در سری اسنپدراگون X این شرکت خواهد بود و زیر پردازنده هشت هسته ای X1P-42-100 قرار می گیرد که ضعیف ترین عملکرد را در خط تولید ارائه می دهد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.