اپل ممکن است برای نمایشگرهای آیفون آینده بیشتر با سامسونگ همکاری کند

اپل نمایشگرهایی را برای محصولات خود از جمله آیفون، آی پد، مک و ساعت از چندین شرکت تهیه می کند. یکی از بزرگترین تامین کنندگان آن سامسونگ دیسپلی است که اکثر پنل ها را به خصوص برای آیفون و آیپد ارائه می کند.

خب، نامه جدیدی که کنگره به وزارت دفاع فرستاده می‌تواند اپل را مجبور کند از نمایشگرهای شرکت‌های چینی BOE و Tianma خودداری کند، که باعث می‌شود غول فناوری کوپرتینویی بیشتر به این شرکت کره‌ای اعتماد کند.

کمیته منتخب حزب کمونیست چین نامه ای به وزارت دفاع ایالات متحده ارسال کرده و در آن به اطلاع می رساند که دو شرکت تولید کننده نمایشگر چینی، BOE و Tianma Microelectronics، تهدیدی برای امنیت ملی و اقتصاد ایالات متحده هستند.

به این ترتیب، از آژانس خواسته است که هر دو شرکت را در لیست سیاه وزارت دفاع 1260h قرار دهد، که باعث می شود شرکت های مستقر در ایالات متحده از تجارت با این دو شرکت چینی جلوگیری کنند.

شرکت های چینی در حال تسلط بر بازار نمایشگرهای LCD و OLED هستند

رئیس کمیته، جان مولنار، نوشت: «PRC درگیر یارانه تهاجمی با حمایت دولتی از دو فناوری نمایشگر اصلی است: نمایشگر کریستال مایع (LCD) و نمایشگر دیود ساطع کننده نور آلی (OLED). با انجام این کار، شرکت‌های غیر چینی را از بازار بیرون می‌کند و تسلط PRC بر صنعت را تقویت می‌کند.

در LCD، فناوری قدیمی صنعت، سهم جمهوری خلق چین از ظرفیت تولید جهانی از 0% در سال 2004 به 72% در حال حاضر افزایش یافته است، و تولید کنندگان غیر PRC به دلیل ناتوانی خود در رقابت به سرعت از بازار خارج می شوند… تحولی مشابه اکنون در حال انجام است. در OLED، نسل فعلی فناوری صفحه نمایش؛ سهم چین از ظرفیت تولید جهانی از 1 درصد در سال 2014 به 51 درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

ارتش ایالات متحده به این فناوری های نمایشگر متکی است و آن را به خطر می اندازد

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «در حالی که LCD و OLED فناوری‌های رایجی هستند که در تلویزیون‌ها و دستگاه‌های مشابه یافت می‌شوند، Moolenaar بر نقش حیاتی فناوری‌ها در سیستم‌های تسلیحاتی خودمان تأکید می‌کند و خاطرنشان می‌کند که BOE و Tianma مقادیر زیادی از بازار نمایشگر جهانی را از طریق یارانه‌های دولتی جمع‌آوری کرده‌اند.

یک خطر زنجیره تامین برای ارتش ما. علاوه بر این، Moolenaar ارتباطات عمیق BOE و Tianma را با ارتش آزادی‌بخش خلق از طریق شرکت‌های مادر و مشارکت در مناطق همجوشی نظامی در چین افشا می‌کند.

او افزود: «از همه نگران‌کننده‌تر، هر دو شرکت با ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) مرتبط هستند و از تلاش‌های آن حمایت می‌کنند. تیانما توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) شناسایی شده است… BOE در ابتدا در سال 1993 به عنوان یک تامین کننده نظامی و دفاعی تاسیس شد و حداقل به عنوان یک پیمانکار فرعی برای PLA یکپارچه شده است. بسیاری از مشتریان آن تامین کنندگان PLA شناخته شده هستند، مانند HiSense.

اگر وزارت دفاع BOE را در لیست سیاه 1260h قرار دهد، اپل نمی تواند نمایشگرهایی را از شرکت های چینی برای محصولات خود، از جمله آیفون (به ویژه آیفون SE 4) تهیه کند. در این صورت، باید سفارش را توسط دو تامین کننده دیگر صفحه نمایش خود، سامسونگ دیسپلی و ال جی، انجام دهد. اگر این اتفاق بیفتد، درآمد و سود سامسونگ افزایش می‌یابد و به این شرکت کمک می‌کند تا بر مشکل سختی که در حال عبور است غلبه کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.