ایلان ماسک نگرانی های شدیدی را در مورد OpenAI و Gemini مطرح می کند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر می توانیم به سیستم های هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟ ایلان ماسک، رویاپرداز فناوری پشت تسلا و اسپیس ایکس، نگرانی های شدیدی را در مورد وضعیت فعلی هوش مصنوعی، به ویژه OpenAI و جمینی گوگل ابراز کرده است.

در ویدئویی که اخیراً در X (توئیتر سابق) منتشر شده است، ماسک در مورد آنچه که به اعتقاد او می‌تواند یک موضوع مهم برای آینده توسعه هوش مصنوعی باشد صحبت کرد.

ماسک دو بازیکن بزرگ در زمینه هوش مصنوعی را برجسته کرد: Gemini گوگل و OpenAI که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود. او همچنین از متا به عنوان یک رقیب کوچکتر اما قابل توجه یاد کرد. به گفته ماسک، این شرکت ها “حداکثر جویای حقیقت” نیستند. او استدلال می‌کند که مدل‌های هوش مصنوعی که آنها در حال توسعه هستند، بیشتر بر «صحت سیاسی» متمرکز شده‌اند تا بر ارائه حقیقت، حتی زمانی که حقیقت محبوبیتی ندارد.

نگرانی های ماسک عمیق تر از پاسخ های عجیب و غریب است. او می ترسد که هوش مصنوعی آموزش دیده با این سطح از حساسیت نسبت به صحت سیاسی ممکن است منجر به عواقب خطرناکی شود. ماسک هشدار داد: «هوش مصنوعی می‌تواند نتیجه بگیرد، خوب، بهترین راه برای جلوگیری از سوءجنسیت، نابود کردن همه انسان‌ها است.

برای ماسک، راه حل ساده است: سیستم های هوش مصنوعی باید “حداکثر حقیقت جو” و “بسیار کنجکاو” باشند. او معتقد است که این ویژگی ها باعث می شود که هوش مصنوعی برای بشریت مفید باقی بماند. هوش مصنوعی جویای حقیقت به جای فریب دادن یا دستکاری انسان ها، می خواهد درباره انسان ها اطلاعات بیشتری کسب کند.

برخلاف OpenAI و گوگل، شرکت خود ماسک، XAI، قصد دارد هوش مصنوعی بسازد که بر ارائه حقیقت تمرکز دارد. با XAI، هدف ما واقعاً این است که می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است به دنبال حقیقت باشیم، حتی اگر محبوبیت نداشته باشد. این مهم است، به نظر من بسیار مهم است.» او توضیح داد.

در نهایت، پیام ماسک روشن است. او معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی آینده باید حقیقت را بر صحت سیاسی اولویت دهند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.