آیا One UI 6.1.1 ویژگی های هوش مصنوعی را به دستگاه های گلکسی 2022 می آورد؟

در کمتر از دو هفته، سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.1.1 را برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی که در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن عرضه شدند، منتشر کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد کسانی که دارای یک دستگاه واجد شرایط هستند که در سال 2022 راه‌اندازی شده است، از خود می‌پرسند که آیا ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی One UI 6.1.1 دریافت می‌کنند یا خیر.

دستگاه های گلکسی که در سال 2022 راه اندازی شدند، بیشترین ویژگی های هوش مصنوعی را با One UI 6.1.1 دریافت می کنند

اگر صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت گلکسی پرچمدار هستید که در سال 2022 راه اندازی شد، اکثر ویژگی های جدید Galaxy AI را با به روز رسانی One UI 6.1.1 دریافت خواهید کرد. دستگاه‌های واجد شرایط One UI 6.1.1 شامل سری Galaxy S22، Fold 4، Flip 4 و Galaxy Tab S8 هستند.

یکی از ویژگی هایی که برای سری گلکسی اس 22، فولد 4، فلیپ 4 و سری گلکسی تب اس 8 موجود نیست، امکان ذخیره سریع کلیپ های Instant Slow-mo است. Instant Slow-mo قابلیتی است که به شما امکان می دهد با فشار طولانی صفحه نمایش، سرعت هر ویدیویی را در برنامه گالری کاهش دهید و از آنجایی که برای دستگاه های فوق با One UI 6.1 منتشر نشده است، هیچ پیشرفت مرتبطی با One دریافت نمی کنند. UI 6.1.1.

این دستگاه‌ها همچنین قابلیت «امتیاز انرژی» را در Samsung Health از دست می‌دهند که وضعیت جسمی و روحی شما را بر اساس خواب و فعالیت بدنی شما در تلفن و ساعت هوشمند گلکسی نشان می‌دهد.

به طور کلی، لاگ تغییرات One UI 6.1.1 برای گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار که در سال 2022 راه‌اندازی شد، کاملاً شبیه به تغییرات مربوط به دستگاه‌هایی است که در سال‌های 2023 و 2024 راه‌اندازی شدند. می‌توانید این تغییرات را در زیر بررسی کنید.

تغییرات One UI 6.1.1: همه ویژگی ها و پیشرفت ها

  • طرح های ساده را به تصاویری عالی تبدیل کنید

با یک طراحی ساده شروع کنید، سبک خود را انتخاب کنید و اجازه دهید Galaxy AI آن را به یک اثر هنری جذاب تبدیل کند. Sketch to image در Samsung Notes، Photo Editor، Air command، Smart Select و پانل های Edge موجود است.

  • پرتره های منحصر به فرد ایجاد کنید

با طیف گسترده ای از سبک های پرتره تولید شده توسط هوش مصنوعی، می توانید ظاهری کاملاً جدید برای تصویر نمایه خود در مخاطبین یا شخص دیگری ایجاد کنید یا از ویرایشگر عکس برای اختراع چیز جدیدی برای هر یک از عکس های خود که دارای چهره هستند استفاده کنید.

  • اجازه دهید تلفن شما کار نوشتن را برای شما انجام دهد

وقتی نیاز به نوشتن چیزی دارید، خواه یک متن، یک ایمیل یا یک پست در رسانه های اجتماعی باشد، می توانید با دادن یک درخواست کوتاه یا قطعه متنی به Composer جدید سامسونگ کیبورد شروع کنید، سپس به Galaxy AI اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد.

  • تماس ها را در برنامه های بیشتری ترجمه کنید

به سادگی از طریق تلفن صحبت کنید و ترجمه را در زمان واقعی دریافت کنید، که به شما کمک می کند موانع زبان را از بین ببرید. و اکنون، علاوه بر برنامه تلفن سامسونگ، می‌توانید ترجمه هم‌زمان را در برنامه‌های تماس صوتی پشتیبانی‌شده مانند Google Meet و WhatsApp دریافت کنید. در حین تماس، روی ترجمه زنده در پانل سریع ضربه بزنید تا ترجمه شروع شود.

  • متن تصویر را در صفحات وب ترجمه کنید

کل صفحه وب را به زبان خود دریافت کنید. وقتی یک صفحه وب را در اینترنت سامسونگ ترجمه می‌کنید، تمام متن روی صفحه ترجمه می‌شود، خواه به صورت متن یا بخشی از تصویر یا عکس باشد.

  • در حالت گوش دادن ترجمه کنید

بدون توجه به اینکه به کدام زبان صحبت می شود، گوش کنید. حالت جدید Listening مترجم به شما امکان می دهد ارتباطات یک طرفه مانند سخنرانی یا ارائه را به زبان خود ترجمه کنید.

  • ضبط صدا را به یادداشت تبدیل کنید

ایجاد یادداشت با Samsung Notes حتی با استفاده از صدای خود آسان تر از همیشه است. اکنون می‌توانید صداهای ضبط شده را به یادداشت‌های متنی که می‌توانید ویرایش، خلاصه و موارد دیگر را ویرایش کنید، رونویسی کنید.

  • PDF ها را ترجمه و خلاصه کنید

ویژگی‌های ترجمه و خلاصه Note help اکنون با فایل‌های PDF بدون نیاز به تبدیل آنها به یادداشت کار می‌کنند. متن ترجمه شده در قالب اصلی PDF ظاهر می شود.

  • تشخیص خودکار زبان ها در ضبط صدا

از کمک رونوشت برای تبدیل ضبط جلسات، سخنرانی ها، یادداشت های صوتی و موارد دیگر به متن استفاده کنید. زبان ضبط شما اکنون به طور خودکار شناسایی می شود، بنابراین می توانید از انتخاب زبان صرفنظر کرده و مستقیماً به رونوشت بروید.

  • صداهای ضبط شده و رونوشت ها را ویرایش کنید

پس از ایجاد رونوشت در ضبط صدا، اکنون می‌توانید متن را ویرایش کنید تا خطاها را برطرف کنید، قسمت‌های غیرضروری را حذف کنید یا چیزی را اضافه کنید که گم شده است. همچنین می‌توانید با حذف بخش‌هایی که نیاز ندارید، خود ضبط صدا را ویرایش کنید.

  • با جلوه های زنده به عکس ها جان ببخشید

با اعمال جلوه های سینمایی خیره کننده بر روی افراد و حیوانات در عکس های خود، ظاهری واقعی به سوژه های خود ببخشید.

  • استیکرهای متحرک و GIF های سرگرم کننده ایجاد کنید

هر شیء را از یک عکس متحرک لمس کنید و نگه دارید تا آن را برش دهید، سپس فوراً آن را به یک برچسب متحرک یا GIF تبدیل کنید که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • فقط آنچه را که نیاز دارید کلیپ کنید

یک شخص یا شی را در هر عکسی برای کلیپ کردن آن لمس کنید و نگه دارید. اکنون می توانید چندین مورد را به طور همزمان کلیپ کنید. پس از برش، می توانید به راحتی انتخاب خود را به استیکر تبدیل کنید یا آن را در جای دیگری کپی و پیست کنید.

  • بینش های جدید را کشف کنید و با انگیزه بمانید

با نکات جدید سلامتی در Samsung Health در تمام تجربه سلامت خود الهام بگیرید. نکات سلامتی بینش ها و تشویق های ارزشمندی را ارائه می دهد تا به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود کمک کند.

  • تجزیه و تحلیل دقیق خواب را دریافت کنید

بینش های جدید خواب به شما تجزیه و تحلیل دقیق و دقیق تری از کیفیت خواب شما می دهد. گزارش جامع خواب شما اکنون شامل ضربان قلب، تعداد تنفس و مدت زمانی است که بعد از دراز کشیدن به خواب می روید.

  • داده های بهداشتی را با خانواده خود به اشتراک بگذارید

عادات سالم را در میان عزیزان خود با دادن دسترسی به داده های Samsung Health شما از جمله گام ها، سوابق ورزش و داده های خواب تشویق کنید. شما همیشه کنترل می کنید که کدام اعضای خانواده می توانند داده های شما را ببینند، و می توانید هر زمان که بخواهید دسترسی را حذف کنید.

  • برنامه های تمرینی خود را بسازید

مجموعه ای از تمرینات مختلف را با هم ترکیب کنید تا یک روال تمرینی سفارشی داشته باشید. شما می توانید اهدافی را برای ست ها، تکرارها، زمان و موارد دیگر تعیین کنید. پس از شروع روال خود، ساعت شما می تواند به طور خودکار به تمرین بعدی در زمانی که به هدف خود رسیدید تغییر وضعیت دهد. می توانید به صورت اختیاری استراحت بین تمرینات اضافه کنید. وقتی روال شما به پایان رسید، می توانید نتایج خود را برای کل برنامه در یک مکان مشاهده کنید.

  • برق سنج های دوچرخه سواری را وصل کنید

اطلاعات مفیدتری از تمرینات دوچرخه سواری خود دریافت کنید. Samsung Health اکنون از اتصال به برق سنج دوچرخه سواری متصل به دوچرخه شما پشتیبانی می کند. قدرت سنج به شما امکان می دهد توان آستانه عملکردی (FTP) خود را ردیابی کنید تا بینش بیشتری در مورد تمرین به شما ارائه دهد.

  • بهره وری بیشتری داشته باشید

بر اساس آنچه روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود، سریع اقدام کنید. وقتی با Smart Select چیزی را روی صفحه خود انتخاب می کنید، اکنون اقدامات پیشنهادی مربوط به انتخاب خود را دریافت خواهید کرد. می توانید به سرعت با شماره تلفن تماس بگیرید، آدرس ها را پیدا کنید، تصاویر را بهبود ببخشید و موارد دیگر. اکنون می توان در پنل Apps Edge به Smart Select دسترسی داشت.

  • تجربه چند پنجره ای پیشرفته

جابجایی بین تصویر در تصویر و صفحه تقسیم شده آسان تر از همیشه است. ویدیویی را که در حال پخش در تصویر در تصویر است، لمس کنید و نگه دارید، سپس آن را به سمتی از صفحه که می‌خواهید پخش کنید، بکشید.

  • کپی و جابجایی فایل آسانتر

هنگام کپی کردن یا انتقال فایل‌ها در My Files، پیدا کردن پوشه مناسب آسان‌تر از همیشه است. اکنون می توانید پوشه مقصد را در یک پنجره پاپ آپ انتخاب کنید تا بتوانید پس از پایان کار به راحتی پوشه اصلی را برگردانید.

  • میانبرهای فایل را در صفحه اصلی ایجاد کنید

به فایل هایی که بیشتر استفاده می کنید دسترسی سریع تری داشته باشید. هر فایلی را در My Files لمس کنید و نگه دارید، سپس از دست دیگر خود برای پیمایش به صفحه اصلی استفاده کنید. برای ایجاد میانبر برای فایل، فایل را در هر نقطه از صفحه اصلی خود رها کنید.

  • نمایش تصویر بند انگشتی بهبود یافته

ببینید چگونه تصاویر قبل از باز کردن آنها ظاهر می شوند. تصاویر کوچک برای تصاویر و ویدیوها در My Files اکنون با نسبت تصویر اصلی ظاهر می شوند.

  • برنامه خود را برجسته کنید

تاریخ های مهم را به سرعت و به طور منظم در تقویم خود علامت بزنید. از برجسته‌کننده خط مستقیم با S Pen خود برای علامت‌گذاری تاریخ‌های مهم در تقویم خود در نمای ماه استفاده کنید. همچنین اکنون می توانید بخش های برجسته شده را بدون پاک کردن سایر علائم قلم پاک کنید.

  • تکرار آسان‌تر رویداد تقویم قمری

اضافه کردن تولدهای قمری و سایر رویدادهای تکراری به تقویم خود ساده تر از همیشه است. گزینه‌های تکرار جدید به شما امکان می‌دهند یک رویداد را بر اساس تقویم قمری تکرار کنید، حتی اگر روی دکمه تغییر رویداد به تقویم قمری ضربه نزنید.

  • ساعت خود را با حالت ها و روال ها خودکار کنید

حالت‌هایی که در تلفن خود تنظیم می‌کنید، مانند حالت خواب، حالت ورزش یا حالت تئاتر، اکنون می‌توانند به طور خودکار تنظیمات بیشتری را بر اساس کاری که انجام می‌دهید یا مکانی که هستید، کنترل کنند. علاوه بر حالت‌های Watch Faces و Do Not Diturb، اکنون حالت‌ها می‌توانند همیشه روشن، صفحه نمایش را برای بیدار کردن، صفحه لمسی برای بیدار کردن، چرخاندن قاب به حالت بیدار، حالت صدا، و هشدارهای قطع اتصال را نیز کنترل کنند. همچنین می‌توانید از روال‌ها برای کنترل این عملکردهای ساعت استفاده کنید.

  • گزینه های بیشتر فیلتر پیام

وقتی روالی ایجاد می کنید که با دریافت پیام یا اعلان شروع می شود، اکنون کنترل دقیق تری دارید. می‌توانید چند کلمه کلیدی اضافه کنید و زمانی که همه کلمات کلیدی گنجانده شده‌اند یا زمانی که هر کلمه کلیدی در پیام یا اعلان وجود دارد، روال را شروع کنید.

  • کارت پروفایل خود را طراحی و به اشتراک بگذارید

کارت نمایه خود را با نام و تصویر خود طراحی کنید که سایر کاربران گلکسی هنگام تماس با آنها یا مشاهده اطلاعات تماس شما بتوانند آن را ببینند. همچنین می توانید برای سایر افراد در مخاطبین خود کارت های نمایه ایجاد کنید تا بتوانید هنگام تماس با شما کارت آنها را مشاهده کنید.

  • ویدیوها را به سرعت مرور کنید

با کنترل های جدید جستجوی ویدیو در برنامه پخش کننده ویدیو در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. روی سمت راست صفحه دو ضربه بزنید تا 5 ثانیه جلو بروید. روی سمت چپ صفحه دو ضربه بزنید تا 5 ثانیه به عقب برگردید.

  • به جای کشیدن انگشت، به تماس ها پاسخ دهید

اگر در کشیدن انگشت مشکل دارید، می‌توانید تلفن خود را طوری تنظیم کنید که با یک ضربه ساده به تماس‌ها پاسخ دهد.

  • با استفاده از بلندگو به همه تماس ها پاسخ دهید

از تماس‌های هندزفری آسان‌تر لذت ببرید. اگر ترجیح می‌دهید با بلندگو تماس بگیرید، یک تنظیم جدید به شما امکان می‌دهد به‌جای تعویض دستی برای هر یک، به همه تماس‌های روی بلندگو به‌طور پیش‌فرض پاسخ دهید.
تماس بگیرید.

  • به روز رسانی های مکرر آب و هوا را دریافت کنید

برای تغییرات ناگهانی آب و هوا آماده باشید. اکنون اطلاعات آب و هوا به طور خودکار حداقل هر ساعت یک بار به روز می شود تا مطمئن شوید که همیشه آخرین پیش بینی ها را دارید.

  • امنیت فوق العاده قوی

اگر نیازهای امنیتی خاصی دارید، اکنون می توانید Auto Blocker را طوری تنظیم کنید که حداکثر محدودیت ها را اعمال کند تا از بالاترین سطح محافظت در برابر بدافزارها و تهدیدات امنیتی برخوردار شود. پیوندها و بارگیری خودکار پیوست‌ها در پیام‌ها مسدود می‌شوند، داده‌های مکان هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر حذف می‌شوند و آلبوم‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده در گالری قابل استفاده نیستند.

  • منوی دستیار پیشرفته

اکنون می توانید پانل سریع را تنها با یک ضربه باز کنید. همچنین کنترل بیشتری روی دکمه های فیزیکی دارید. از منوی Assistant برای فشار دادن و نگه داشتن یا دوبار فشار دادن دکمه Side استفاده کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.