اسپیس ایکس قصد دارد اولین Starships خود را در سال 2026، به مریخ بفرستد

SpaceX، شرکت فناوری فضایی متعلق به ایلان ماسک، در حال آماده شدن برای یک نقطه عطف پیشگامانه در اکتشاف فضایی است. به گفته ماسک، اسپیس ایکس قصد دارد اولین کشتی های ستاره ای خود را در طول پنجره انتقال زمین به مریخ که در سال 2026 باز می شود، به مریخ بفرستد.

پنجره انتقال زمین به مریخ تقریباً هر ۲۶ ماه یکبار اتفاق می‌افتد، زمانی که زمین و مریخ برای سفر بین دو سیاره به‌طور بهینه در یک راستا قرار می‌گیرند. پرتاب در طول این پنجره مصرف سوخت و زمان سفر را به حداقل می رساند و آن را به دوره ایده آل برای ماموریت های مریخ تبدیل می کند.

چشم انداز ماسک این است که در پنجره انتقال سال 2026 کشتی های ستاره ای بدون سرنشین به مریخ بفرستد تا قابلیت فرود فضاپیما را آزمایش کند. این ماموریت های اولیه بر روی اطمینان از اینکه استارشیپ ها می توانند سالم و دست نخورده روی مریخ فرود بیایند، تمرکز خواهند کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایشات، اسپیس ایکس قصد دارد اولین ماموریت های خدمه ای را در چهار سال آینده به مریخ بفرستد.

اولین Starships به مریخ تا 2 سال دیگر با باز شدن پنجره انتقال بعدی زمین به مریخ راه اندازی می شود. این هواپیماها برای آزمایش قابلیت اطمینان فرود دست نخورده روی مریخ از خدمه خارج خواهند شد. اگر این فرودها به خوبی انجام شود، اولین پروازهای خدمه به مریخ 4 سال دیگر انجام خواهد شد.»

SpaceX Starship چیست؟

فضاپیمای Starship SpaceX و موشک Super Heavy – که در مجموع به آنها Starship گفته می شود – یک سیستم حمل و نقل کاملاً قابل استفاده مجدد را نشان می دهد که برای حمل خدمه و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن طراحی شده است.

به گفته اسپیس ایکس، استارشیپ «قوی ترین پرتابگر جهان است که تا به حال توسعه یافته است، قادر به حمل تا 150 تن متریک کاملاً قابل استفاده مجدد و 250 متریک تن قابل مصرف است».

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.