پتنت گوشی تری فولد (سه تاشو) شیائومی فاش شد

در سال 2019، شیائومی یک طرح سه تایی را به ثبت رساند، اما با دانستن آنچه اکنون می دانیم، این نوع طراحی بد بو هرگز در دنیای واقعی کار نخواهد کرد. حق اختراع دیگری وجود داشت که طراحی معقول تری را نشان می داد، اما برای خم شدن هر دو طرف به بخش هایی نیاز داشت که ممکن است مشکل باشد.

یک ماه پیش، شایعاتی شنیدیم مبنی بر اینکه شیائومی در نمایشگاه MWC در فوریه 2025 یک گوشی سه تاشو (یا حداقل نمونه اولیه از یک گوشی) را به نمایش خواهد گذاشت.

این پتنت در دسامبر سال 2022 صادر شد و از آن زمان تاکنون مخفی نگه داشته شده است. برخلاف طراحی قبلی، این صفحه بسیار معقول‌تر است و از همان طرح اولیه Huawei Mate XT Ultimate پیروی می‌کند – تنها یک صفحه نمایش وجود دارد که می‌تواند کاملاً در دسترس باشد یا تا شود تا فقط یک سوم آن را ببینید.

جزیره دوربین بسیار کوچکتر از چیزی است که Mate XT دارد، اما این ممکن است در حق ثبت اختراع خیال بافی باشد. بخش‌های منفرد روی یک تاشو سه‌گانه باید بسیار نازک باشند تا ضخامت تا شده معقول بماند، که ماژول‌های دوربین را به سمت جزیره‌ای درشت بیرون می‌آورد.

به هر حال، بر اساس شایعات ماه آگوست، این سه تاشو بخشی از سری شیائومی میکس خواهد بود. با این حال، مشخص نیست که آیا این میکس فولد جدید خواهد بود یا یک سری جداگانه.

هواوی ابتدا به آنجا رسید، اما چندین شرکت در حال کار بر روی طرح‌های سه‌گانه هستند. البته شیائومی و همچنین سامسونگ. در سال 2022، سامسونگ مفهوم Flex G را به نمایش گذاشت که دو بار به سمت داخل تا می شود (نوعی شکل G را ایجاد می کند). با بازگشت به سال 2020، وبلاگ Samsung Display نظراتی در مورد طرح های سه تایی (و رول شونده) به اشتراک گذاشت. به یاد داشته باشید، این تنها یک سال پس از عرضه گلکسی فولد اصلی بود.

همچنین در سال 2020 ما با مفهوم نمایشگر سه تایی TCL عملی کردیم. سال بعد، یک پتنت مایکروسافت یک گوشی سرفیس سه تایی را نشان داد (اگرچه ما کاملا مطمئن هستیم که خط سرفیس در این مرحله از بین رفته است). رقبای بیشتری وجود دارد – امسال ما شاهد کانسپت های سه گانه از Oppo و Tecno بودیم. بیایید بگوییم که در سال 2025 ممکن است شاهد انفجار کامبرین سه تاشو باشیم.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.