خرید لپ‌تاپ با سیستم عامل ویندوز بهتر است یا مک بوک اپل؟

ناگفته پیدا است که فرار از قطعی‌های مکرر برق و ادامه‌دادن کارهایی که نیازمند یک سیستم رایانه‌ای هستند هم می‌تواند دلیلی برای خرید لپ‌ تاپ باشد. بااین‌حال، قیمت بالای لپ‌تاپ‌های امروزی و مدل‌های متنوعی که دارند، انتخاب ساده‌ای را پیش‌روی ما نمی‌گذارد. تنوع موجود در لپ‌تاپ منحصر به گیمینگ و اداری بودن آن‌ها نیست و این تفاوت در سیستم‌عامل آن‌ها نیز وجود دارد. در این مطلب به موضوع خرید لپ‌تاپ با سیستم عامل ویندوز بهتر است یا مک‌بوک خواهیم پرداخت.

ویندوز در مقابل مک

مقایسه‌ها جزء جدایی‌ناپذیر خرید‌های ما هستند. ویندوز و مک، به‌عنوان دو رقیب دنیای رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها، این‌روزها در کانون توجه خریداران رایانه‌های قابل‌حمل هستند و البته هر دو نیز گزینه‌های جذابی را برای ارائه دارند. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما وقتی صحبت‌ از سیستم‌عامل است، توجه ویژه ما به اکوسیستم نرم‌افزاری آن‌‌ها خواهد بود.

شما به‌دلیل مشخصی خود را نیازمند تهیه لپ‌تاپی می‌دانید و تقریبا به‌جز کاربری روزمره که وب‌گردی و تماشای فیلم‌وسریال را شامل می‌شود، در دیگر موارد تمایل به کار با نرم‌افزارهای مشخصی را دارید. برای همین بسته به حوزه‌ی موردنظرتان باید اولین سوالتان این باشد که در حیطه‌ی نیازمندی خود، سیستم‌عامل ویندوز یا مک کدام‌یک می‌تواند نیاز نرم‌افزاری شما را بهتر پوشش دهد؟ هرچه باشد، تعدادی از نرم‌افزارها را صرفا می‌توانیم در یکی از این سیستم‌‌عامل‌ها مشاهده کنیم.

مقایسه ویندوز و مک برای استفاده روزانه

در کاربری روزانه، عمده نیاز ما در وجود یک مرورگر قدرتمند وب و بهینه‌‌بودن مصرف انرژی لپ‌تاپ است. در زمینه‌ی نرم‌افزاری و مرورگری وب، هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک کمبودی ندارند و انتخاب شما در این زمینه می‌تواند معطوف به شاخصه‌های دیگری از جمله میزان شارژدهی لپ‌تاپ یا حتی کیفیت صفحه‌نمایش و اسپیکرهای آن باشد. البته گفتنی است که در لپ‌تاپ‌های ویندوزی، شما گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را پیش‌روی خود خواهید داشت و در رقبای مک‌بوکی و در پایین‌ترین کانفیگ‌ها نیز هزینه قابل‌توجهی روی دوش شما خواهد بود. اگر به دنبال خرید مک‌بوک برای کاربری‌های روزانه هستید سری مک بوک ایر به شما توصیه می‌شود.

مقایسه ویندوز و مک در برنامه نویسی

بدون‌شک هر برنامه‌نویسی به‌دنبال نوشتن نرم‌افزاری برای یک سیستم‌عامل است. البته با‌این‌که سیستم‌‌عامل‌های متنوعی داریم ولی تعداد کمی از آن‌ها بستر تولید نرم‌افزار هستند. اندروید و IOS برخلاف ویندوز، مک و لینوکس مکانی مناسب برای برنامه‌نویسی نیستند و کاربردهای به‌شدت محدودی دارند.

ازطرفی شاید تمایل به داشتن ویندوز یا مک و برنامه‌نویسی برا هر دو را داشته باشید ولی چنین چیزی حداقل بدون دردسر ممکن نیست. مثلا برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد نیازمند داشتن سیستم‌عامل مک هستید و در شرایط برعکس نیز همین مسئله صادق است.

دررابطه با تولید اپلیکیشن برای اندروید معمولا ابزارهایی برای هر دو سیستم‌عامل وجود دارد و Android Studio به‌عنوان مهم‌ترین مثال، نسخه‌ای برای ویندوز، مک و حتی لینوکس دارد.

به‌همین منظور شاید بهترین کار برای این مسئله تقسیم‌وظیفه بین سیستم‌ خانگی و لپ‌تاپ شما است و یکی را برای ویندوز و دیگری را برای دراختیار داشتن مک تهیه کنید تا بتوانید از مزایای هر دو بهره ببرید.

با‌توجه به دنیای بی‌انتهای برنامه‌نویسی، کامل‌ترین توصیه شامل بررسی نسخه‌های دردسترس ابزارهای مورد نیاز شما است. آیا نسخه‌های ویندوز و مک آن‌ها وجود دارد؟ و اگر دارد سطح عملکرد آن در سیستم‌عامل رقیب چگونه است؟

فراموش نکنید در دام خرید مدل‌های ۸ گیگابایت رم مک بوک برای برنامه‌نویسی نیافتید.

مقایسه ویندوز و مک در برنامه نویسی

مقایسه ویندوز و مک در تدوین و ویرایش فیلم و عکس

در حوزه‌ی تدوین و ویرایش فیلم و عکس، نرم‌افزارهای قابلی در هر دو سیستم‌‌عامل وجود دارد و گزینه‌های معروفی همانند Adobe Premiere و DaVinci Resolve نیز برای هر دو دردسترس است. برای همین همانند کاربری روزمره بهتر است که تمرکز خود را روی شاخص‌های دیگر انتخاب لپ‌تاپ بگذارید.

مقایسه ویندوز و مک در طراحی و گرافیک

با توجه به‌این‌که شرکت‌های مطرح تولید کننده نرم‌افزار هر دو سیستم‌عامل را به‌خوبی پوشش داده‌اند، کمبودی در هیچ کدام از این سیستم‌عامل‌ها احساس نخواهید کرد. ممکن است یکپارچگی بین آیپد و مک برای برخی طراحان گرافیکی یک مزیت محسوب شود.

مقایسه ویندوز و مک در ساخت و تولید موسیقی

رقابت در حوزه‌ی تولید موسیقی نیز همانند حوزه‌های طراحی و گرافیک و تدوین نزدیک است. نرم‌افزارهای معروف از هر دو سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند و محدویتی شامل شما نخواهد شد.

مقایسه ویندوز و مک در گیمینگ

اگر ذره‌ای علاقمند به تجربه بازی‌ها روی لپ‌تاپ خود هستید، در‌حال‌حاضر ویندوز پادشاه این سرزمین است. مک توانایی خیلی محدودی در زمینه اجرای بازی‌ها دارد و بازی‌های به‌شدت محدودی از آن پشتیبانی می‌کنند و از طرفی ماهیت‌‌ لپ‌تاپی مورد بحث ما نیز در کل مناسب بازی‌کردن نیست. به‌عنوان مثال تجربه‌ی عملی بازی تبلیغ‌شده‌ای همانند Assassin Creedروی مک در حالت عدم‌اتصال به منبع برق، حداکثر چیزی در حدود ۴۵ دقیقه الی یک ساعت است و این چیزی نیست که اپل با انجام بهینه‌سازی و یا امثال آن به‌تواند کاری برایش انجام دهد.

مقایسه ویندوز و مک برای مدرسه و دانشگاه

اگر مدرسه و دانشگاه را در وب‌گردی و انجام تحقیقات و آماده‌سازی ارائه‌های درسی خلاصه کنیم، هر دو سیستم‌عامل به‌خوبی از پس از این مسئله برمی‌آیند. پس از آن دیگر صحبت از شاخص‌های دیگر و میزان بودجه و سلیقه شما در انتخاب بین یکی از این دو است.

اما در مقوله دانشگاه و به‌ویژه سطوح بالای تحصیلی، معمولا کار با نرم‌افزارهای تخصصی امری رایج است. بهترین کار بررسی نرم‌افزارهای موردنظر و تعیین وضعیت نسخه‌‌های ویندوزی و مک آن است که البته در مواردی نسخه ویندوزی موجود است و شما صرفا باید نسخه مک آن را تعیین‌تکلیف کنید. مهندس‌های عزیز مراقب باشید که سیستم عامل مک، بسیاری از نرم‌افزارهای موردنیاز شما را ندارد.

خرید لپ تاپ به کمک زومیت

قیمت، تنوع و آزادی در انتخاب

لپ‌تاپ‌های ویندوزی تنوع بسیار بیشتری از لپ‌های مک‌ دارند و با انتخاب ویندوز می‌توانید به طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی تا حرفه‌ای دسترسی داشته باشید؛ موردی که در اکوسیستم اپل یافت نمی‌شود و قیمت مک بوک در پایین‌ترین کانفیگ‌ها هم هزینه‌ی حدودا ۸۰۰ دلاری را طلب می‌کند.

ازطرفی قابلیت ارتقاع لپ‌تاپ‌های ویندوزی به‌مراتب بیشتر از مک است و معمولا می‌توانید میزان رم و حافظه‌ی دستگاه را بدون مشکل خاصی ارتقا دهید. البته ناگفته نماند که اگر شما از طرفداران دیگر محصولات اپل هستید، هماهنگی کامل لپ‌تاپ‌های مک با این اکوسیستم می‌تواند یکی از ملاک‌های شما در انتخاب باشد و دیگر محدودیت‌های آن را برای این مسئله به‌ جان بخرید.

نکته پنهانی که توجه به آن اهمیت دارد، درصد وجود نسخه‌های کرکی نرم‌افزارهای موجود برای هر سیستم‌عامل است که برای ما ایرانیان احتمالا اهمیت دارد. در مقیاس راحتی و دردسترس بودن چنین چیزی بدون شک کفه ترازو به‌سمت ویندوز است و می‌تواند یکی از دلایل شما برای خرید چنین لپ‌تاپی باشد.

درنهایت اگر شما به‌دنبال یک کاربری چندگانه از سیستم خود هستید، بهتر است وضعیت هرکدام از کاربری‌های خود را در بخش‌های توضیح داده‌شده مشخص کنید. مثلا اگر علاقمند دنیای تدوین و ویرایش فیلم هستید و دستی در تجربه‌ی بازی‌ها نیز دارید، بدون شک انتخاب نهایی شما میل بیشتری به سمت لپ‌تاپ‌های ویندوزی خواهد داشت.

خرید لپ تاپ به کمک زومیت

بخش محصولات زومیت با بروزرسانی‌های روزانه خود، پوشش کاملی روی بازار لپ‌تاپ‌ها دارد و از لیست قیمت لپ تاپ ایسوس گرفته تا انواع لپ تاپ های لنوو و دیگر برند‌ها، همه را پوشش می‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به این بخش و به‌راحتی هرچه تمام‌تر همزمان چندین لپ‌تاپ را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس نظرات کاربران در مورد آن‌ها را بخوانید و پس از مطالعه لیست‌ها و بررسی‌های تخصصی ما، بهترین فروشنده را از لیست فروشگاه‌های مورد اعتماد زومیت انتخاب کرده و لذت خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.