تقاضا برای آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس اپل کمتر از حد انتظار است

اپل هفته گذشته سری آیفون 16 را عرضه کرد و هر چهار مدل جدید – آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس – از این هفته پیش فروش خود را آغاز کردند. اپل برای فروش مدل های جدید خود به شدت به هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی وابسته است.

با این حال، به نظر می رسد که آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس شروعی نسبتا کند دارند. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، هر دو مدل پریمیوم از زمان آغاز پیش‌سفارش در ایالات متحده و سایر کشورها در روز جمعه، کمتر از حد انتظار تقاضا داشته‌اند.

کو گفت داده‌های او بر اساس «نظرسنجی زنجیره تأمین» و تخمین‌های حمل و نقل فهرست‌شده در فروشگاه آنلاین اپل است. طبق این داده ها، اپل در چند روز اول حدود 37 میلیون دستگاه از سری آیفون 16 فروخت که در مقایسه با سری آیفون 15 سال گذشته، حدود 13 درصد کاهش داشته است. یکی از دلایل اصلی این کاهش، عدم علاقه به مدل های Pro است.

در هفته اول، فروش آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس به ترتیب 27 و 16 درصد در مقایسه با فروش آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس در دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت. در همین حال، مدل های استاندارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس بیشتر از حد معمول تقاضا می شوند. با این حال، برای غلبه بر تقاضای کمتر برای مدل‌های Pro کافی نیست.

Kuo می‌گوید که علاقه کم تا حد زیادی به این دلیل است که Apple Intelligence در زمان عرضه روی این دستگاه‌ها در دسترس نخواهد بود. اپل مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی خود را در اوایل سال جاری و در جریان WWDC 2024 اعلام کرده بود. با این حال، بیشتر این قابلیت ها هنوز در حال پیشرفت هستند و فقط اواخر امسال یا اوایل سال آینده ارائه خواهند شد. جدای از این، مدل‌های جدید آیفون نیز با رقابت شدیدی در چین از سوی برندهای محلی روبرو هستند.

در هند، اپل به‌طور شگفت‌انگیزی هر دو آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس را با نرخ‌های پایین‌تری در مقایسه با نسل‌های قبلی خود عرضه کرده است. هر دو گوشی با تراشه جدید A18 Bionic به‌روزرسانی شده‌اند، دکمه کنترل دوربین، مجهز به هوش اپل هستند و به‌روزرسانی‌های جزئی باتری را دریافت کرده‌اند. آنها اواخر این هفته در هند و سایر کشورها به فروش خواهند رسید.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.