پلی استیشن 5 در مقابل پلی استیشن 5 پرو: تفاوت های اصلی چیست؟

پس از مدت ها انتظار، بالاخره سونی از جدیدترین پلی استیشن 5 پرو رونمایی کرد. این دستگاه در تاریخ 7 نوامبر عرضه می شود و قیمت آن از 700 دلار شروع می شود.

هنوز زمان زیادی تا راه اندازی باقی مانده است، اما خود اعلامیه بحث و جدل های آنلاین را برانگیخته است. سونی می‌گوید که کنسول جدید دارای پردازنده گرافیکی قوی‌تر، ردیابی پرتوی پیشرفته‌تر و ارتقاء مقیاس فوق‌العاده طیفی پلی‌استیشن (PSSR) است، اما فاقد درایو دیسک داخلی است. و همچنین گران تر است. آیا باید آن را به PS5 Pro ارتقا دهید؟ بیایید بررسی کنیم.

پلی استیشن 5 پرو در مقابل پلی استیشن 5

بنابراین، پیشرفت کلیدی که Pro شاهد آن خواهد بود، GPU ارتقا یافته است. این نوید 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر و 28 درصد حافظه سریع‌تر را می‌دهد و در نتیجه 45 درصد رندر سریع‌تر را به همراه دارد. شما حتی یک گیم پلی 4K روانتر با سرعت 60 فریم در ثانیه یا بالاتر خواهید داشت. CPU و سرعت ذخیره سازی بدون تغییر باقی می مانند.

علاوه بر این، یک ویژگی PSSR جدید نیز وجود دارد. این یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است و شبیه به DLSS انویدیا است. این به حفظ نرخ فریم بالا بدون کاهش وضوح کمک می کند. حتی ردیابی پرتوهای پیشرفته‌تری دریافت می‌کنید که نور و بازتاب‌های پویاتری را به ارمغان می‌آورد.

از نظر طراحی، PS5 Pro با یک پنل جانبی باله‌دار بلندتر و باریک‌تر است. مشکل اصلی این است که فاقد درایو دیسک داخلی است که باید جداگانه با قیمت 79.99 دلار خریداری شود. از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند و وعده دانلود سریعتر را می دهد.

اما آیا باید ارتقا دهید؟

خب حالا سوال اصلی این است که آیا باید ارتقا دهید؟ اگر قبلاً یک PS5 دارید، احتمالاً نیازی به ارتقاء وجود ندارد. اگر از علاقه مندان به بازی هستید و به عملکرد سطح بالایی نیاز دارید، می توانید آن را امتحان کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.