انویدیا آماده ساخت پردازنده‌های گرافیکی خود توسط سامسونگ است

NVIDIA طراح پیشرو هوش مصنوعی و تراشه های گرافیکی است. این شرکت کارخانه ریخته گری خود را ندارد، بنابراین باید تراشه های طراحی شده توسط یک ریخته گری را تهیه کند. بخش عمده تراشه‌های NVIDIA توسط TSMC ساخته می‌شوند و سامسونگ مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا بخشی از بازار را از بازیگر غالب در بازار بدزدد.

ظرفیت تولید TSMC از مدت‌ها قبل رزرو شده است و مشتریان آن نیز باید ریسک‌های ژئوپلیتیکی ناشی از تنش‌های بین چین و تایوان را در نظر بگیرند. به طور طبیعی، این امر سامسونگ را به عنوان تنها جایگزین اصلی باقی می‌گذارد، زیرا این شرکت بعد از TSMC دومین کارخانه ریخته‌گری بزرگ است.

اختلالات در TSMC می تواند دستاورد سامسونگ باشد

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در سخنرانی در کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس گفت که انویدیا آماده استفاده از شرکت‌هایی غیر از TSMC برای تولید پردازنده‌های گرافیکی خود است، در حالی که تنش‌های فزاینده بین دو کشور را تصدیق کرد.
ما از آنها (TSMC) استفاده می کنیم زیرا آنها عالی هستند، اما در صورت لزوم، البته، ما همیشه می توانیم دیگران را معرفی کنیم. با اختلاف کمی، با اختلافی باورنکردنی بهترین در جهان است.»

با این حال، در صورت لزوم، NVIDIA می‌تواند به نسخه‌ای دیگر منتقل شود. او اذعان کرد که شاید فناوری فرآیند به خوبی TSMC نباشد یا همان سطح کارایی و هزینه به دست نیاید، اما همچنان NVIDIA را قادر می‌سازد تا از عرضه‌ها اطمینان حاصل کند، حتی اگر TSMC به دلیل یک رویداد ژئوپلیتیکی با اختلال مواجه شود.

در حالی که هوانگ سامسونگ را به عنوان جایگزین TSMC مشخص نکرده است، در واقع تنها گزینه دیگری است که فناوری و مقیاس فرآیند را در نظر بگیرید. این شرکت فناوری GAA را برای فرآیندهای 3 نانومتری و 2 نانومتری خود پذیرفته است و فعالانه در تلاش است تا مشتریان بزرگی مانند NVIDIA را از TSMC دور کند. علیرغم تمام تلاش‌هایش، TSMC تقریباً 62 درصد از بازار جهانی ریخته‌گری را حفظ کرده است در حالی که سامسونگ با 11 درصد از سهم در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.