OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی به نام o1 با نام توت فرنگی رونمایی کرد

OpenAI از محصول اصلی جدید خود رونمایی کرد: یک مدل هوش مصنوعی با نام رمز توت فرنگی که رسما با نام OpenAI o1 شناخته می شود.

به طور خاص تر، o1 نشان دهنده یک خانواده از مدل ها است نه فقط یک مدل واحد. این سری جدید از مدل های هوش مصنوعی شامل: o1-preview و o1-mini است. مدل‌های o1 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از ارائه پاسخ‌ها، زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد مسائل می‌کنند و به‌ویژه برای کارهای پیچیده در زمینه‌هایی مانند علوم، کدنویسی و ریاضیات مؤثر هستند.

ما به این مدل‌ها آموزش دادیم تا زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد مشکلات قبل از پاسخگویی کنند، درست مانند یک فرد. از طریق آموزش، آنها یاد می گیرند که فرآیند تفکر خود را اصلاح کنند، استراتژی های مختلف را امتحان کنند و اشتباهات خود را تشخیص دهند.

OpenAI ادعا می‌کند که در طول آزمایش، مدل‌های o1 در سطح دانشجویان دکترا بر روی وظایف محک چالش‌برانگیز در فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی انجام شده است. به عنوان مثال، در یک امتحان مقدماتی برای المپیاد بین‌المللی ریاضیات، o1 بهتر از GPT-4o عمل کرد و 83% از مسائل را در مقایسه با GPT-4o 13% حل کرد.

یکی از ویژگی های کلیدی مدل های o1 اقدامات ایمنی پیشرفته آنها است. OpenAI یک رویکرد آموزشی ایمنی جدید ارائه کرده است که از قابلیت های استدلال آنها استفاده می کند تا آنها را به دستورالعمل های ایمنی و همسویی پایبند کند. در آزمایش‌هایی برای جلوگیری از «جیل بریک» (که در آن کاربران سعی می‌کنند قوانین را دور بزنند)، o1-preview امتیاز بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی کسب کرد.

حالا بیایید در مورد o1-mini صحبت کنیم. این یک نسخه کوچکتر و مقرون به صرفه تر از مدل o1 است. این برنامه بر وظایف کدنویسی تمرکز می کند و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای توسعه دهندگان تبدیل می کند.

در حالی که o1-preview قدرتمندتر است، o1-mini زمان پاسخگویی سریع‌تری را ارائه می‌دهد و 80 درصد ارزان‌تر است، و برای پروژه‌هایی که نیاز به استدلال پیشرفته بدون نیاز به دانش گسترده جهانی دارند، ایده‌آل است.

o1-preview و o1-mini در دسترس بودن

از امروز، کاربران ChatGPT Plus و Team می توانند به هر دو مدل o1-preview و o1-mini دسترسی داشته باشند، با برنامه ریزی برای گسترش دسترسی به کاربران ChatGPT Enterprise و Edu در هفته آینده. OpenAI همچنین قصد دارد دسترسی o1-mini را برای همه کاربران رایگان فراهم کند.

توسعه دهندگانی که واجد شرایط استفاده از API سطح 5 هستند، می توانند از طریق OpenAI API کار با این مدل ها را نیز آغاز کنند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.