اندروید 15 می تواند Super HDR گلکسی اس 24 را به گوشی های بیشتری بیاورد

گوشی های سری گلکسی اس 24 اولین سری از گوشی های سامسونگ بودند که از Super HDR بهره می بردند. این بر اساس Ultra HDR Google است، قالبی که حاوی ابرداده HDR است. دستگاه‌های دارای نمایشگر HDR از این داده‌ها برای نمایش تصاویر در HDR استفاده می‌کنند. تلفن‌های بدون نمایشگر HDR این داده‌ها را نادیده می‌گیرند و آن تصاویر را در SDR نشان می‌دهند.

غول فناوری کره جنوبی قبلاً تأیید کرده بود که Super HDR را برای دستگاه های قدیمی گلکسی نمی آورد. در مورد گوشی‌ها و تبلت‌های آینده، سامسونگ ممکن است این ویژگی را در دستگاه‌های رده بالا ارائه کند، اما نه در میان‌رده‌ها. خوب، گوگل می تواند سامسونگ را مجبور کند که Super HDR را به گوشی های میان رده آینده با اندروید 15 ارائه دهد.

کلاس های عملکرد اندروید چیست؟

از اندروید 12، هر زمان که گوگل نسخه جدیدی از اندروید را منتشر می کند، یک کلاس عملکرد جدید نیز منتشر می کند. با اندروید 12، Performance Class 12 را منتشر کرد. با اندروید 13، این شرکت Performance Class 13 را منتشر کرد. با اندروید 14، Performance Class 14 را منتشر کرد.

کلاس عملکرد “مجموعه ای از قابلیت های دستگاه را تعریف می کند که فراتر از الزامات پایه اندروید است.” یک برنامه می‌تواند بخواند که یک دستگاه به کدام کلاس عملکرد تعلق دارد و سپس «تجارب ارتقا یافته‌ای را ارائه کند که از قابلیت‌های دستگاه بهره کامل می‌برد».

یک برند باید تعریف کند که دستگاه آنها با کدام کلاس عملکرد مطابقت دارد. اگر دستگاهی با اندروید 13 راه اندازی کند، می تواند تعریف کند که با کلاس عملکرد 13 مطابقت دارد. وقتی به روز رسانی اندروید 14 را برای دستگاه منتشر می کند، می تواند همان کلاس عملکرد قبلی را تعریف کند یا آن را به کلاس عملکرد 14 ارتقا دهد.

اندروید 15 (کلاس عملکرد 15) به پشتیبانی Ultra HDR نیاز دارد

گزارش جدیدی از Android Authority اشاره می‌کند که گوگل با اندروید 15، Performance Class 15 را عرضه می‌کند و یکی از الزامات Performance Class 15 پشتیبانی از Ultra HDR برای دوربین اصلی در جلو و عقب است.

این بدان معناست که با اندروید 15، اگر برندی بخواهد تعریف کند که دستگاه آنها با کلاس عملکرد 15 مطابقت دارد، باید دستگاه را قادر به ثبت تصاویر Ultra HDR نیز بسازد.

سامسونگ می تواند Super HDR را در میان رده های آینده ارائه دهد

از سال آینده، زمانی که سامسونگ گوشی‌های میان‌رده جدیدی را عرضه می‌کند، آن‌ها را با اندروید 15 عرضه می‌کند. اکنون، این شرکت ممکن است آن دستگاه‌ها را مطابق با عملکرد کلاس 15 تعریف کند. این بدان معناست که آن دستگاه‌ها باید از Ultra HDR یا Super HDR پشتیبانی کنند. کیفیت تصویر بهتری را به کاربران ارائه خواهد داد.

با این حال، سامسونگ همچنین می‌تواند تصمیم بگیرد که این دستگاه‌ها را مطابق با عملکرد کلاس 14 تعریف کند. در این صورت، آن دستگاه‌ها از Super HDR پشتیبانی نخواهند کرد. امیدواریم غول فناوری کره جنوبی در این زمینه کوتاه نیاید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.