آیفون 16 پرو با تراشه A18 عملکرد CPU را برابر با چیپست M1 اپل ارائه می دهد

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس در اوایل این هفته در بازارهای جهانی از جمله هند عرضه شدند و گوشی های هوشمند پرچمدار این شرکت از A18 Pro – قدرتمندترین چیپ ست سری A آن – استفاده می کنند.

در وب‌سایت محبوب بنچمارک Geekbench، پردازنده جدید قدرتمندتر از آیفون 15 پرو مکس سال گذشته و همچنین سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا است – گوشی در بالای نمودارهای بنچمارک اندروید. آخرین امتیازات بنچمارک برای آیفون 16 پرو مکس همچنین نشان می دهد که ممکن است عملکردی برابر با چیپست M1 کلاس دسکتاپ اپل ارائه دهد.

در Geekbench، لیست‌هایی برای آیفون 17،2 – مطابق با بهترین مدل آیفون 16 پرو مکس – در چند روز گذشته ظاهر شد. در یکی از نتایج بنچمارک منتشر شده در روز چهارشنبه، آیفون 16 پرو مکس در تست تک هسته ای 3409 امتیاز و در تست چند هسته ای 8492 امتیاز کسب کرد.

اگر این معیارها واقعی باشند – سری آیفون 16 از 20 سپتامبر به فروش می رسد، اما بازبینان از قبل به گوشی دسترسی دارند – گوشی هوشمند پرچمدار اپل عملکرد CPU بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد. آیفون 15 پرو مکس (به طور متوسط) در تست های تک هسته ای و چند هسته ای در Geekbench به ترتیب 2886 امتیاز و میانگین 7157 امتیاز کسب کرد.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا در حال حاضر با امتیاز (میانگین) تک هسته ای 2,145 امتیاز و امتیاز چند هسته ای 6,701 در صدر لیست گوشی های هوشمند اندرویدی بنچمارک شده در Geekbench قرار دارد. گوشی پرچمدار این شرکت فناوری کره جنوبی به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده است که در حال حاضر سریع ترین عملکرد را در گوشی های اندرویدی ارائه می دهد.

همچنین شایان ذکر است که امتیاز بنچمارک چند هسته ای تراشه A18 Pro در آیفون 16 پرو مکس کمی بالاتر از میانگین امتیاز مک بوک ایر مجهز به M1 است که در سال 2020 عرضه شد. به نظر می رسد تراشه گوشی های هوشمند اپل عملکرد مشابهی را ارائه می دهد. به عنوان پردازنده کلاس دسکتاپ آن، که دارای دو هسته CPU اضافی است.

شایان ذکر است که تراشه A18 Pro اپل به زودی رقیب توانمندتری خواهد داشت – انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 4 توسط کوالکام ماه آینده عرضه شود.

بنچمارک‌های ادعایی چیپست جدید توسط یک مشاور فاش شد که نشان می‌دهد تراشه جدید به ترتیب در تست‌های بنچمارک تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز 3236 و 10049 امتیاز کسب کرده است. با این حال، ارزش آن را دارد که این ادعاها را با مقداری از نمک در نظر بگیریم، زیرا پردازنده هنوز معرفی نشده است و عملکرد ممکن است در گوشی‌های هوشمندی که با چیپست عرضه می‌شوند متفاوت باشد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.