چین تا سال 2035 پایگاه قمری در قطب جنوب می سازد

چین قرار است تا سال 2035 یک پایگاه ماه در قطب جنوبی ماه ایجاد کند که این پروژه به دو مرحله کلیدی تقسیم می شود. این ابتکار بلندپروازانه، به رهبری چین و با حمایت روسیه، بخشی از برنامه ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری (ILRS) است. این طرح که در ابتدا در ژوئن 2021 مطرح شد، شامل ساخت یک پایگاه رباتیک پایه ماه است که به پنج پرتاب موشک فوق سنگین بین سال‌های 2030 تا 2035 نیاز دارد.

در کنفرانس اخیر بین المللی اکتشاف فضای اعماق که در آنهویی در 5 سپتامبر برگزار شد، وو یانهوا، طراح ارشد پروژه اکتشاف اعماق فضای چین، جزئیات بیشتری از این طرح را فاش کرد.

انتظار می‌رود فاز یک تا سال 2035 تکمیل شود و مدل گسترده‌تر آن برای حدود سال 2050 برنامه‌ریزی شده است. این شاهد توسعه یک شبکه ایستگاه جامع قمری خواهد بود. از ایستگاه مداری ماه به عنوان یک مرکز مرکزی استفاده می کند و گره های اکتشافی را در استوای ماه و سمت دور ماه ایجاد می کند.

شبکه های برق و ارتباطات

انتظار می رود که ILRS با ترکیبی از ژنراتورهای خورشیدی، رادیوایزوتوپ و هسته ای تامین شود. این شبکه شامل پیوندهای ارتباطی زمین و ماه و سیستم های ارتباطی سطح ماه با سرعت بالا خواهد بود. این پروژه همچنین با هدف استقرار وسایل نقلیه قمری مانند قیف، وسایل نقلیه دوربرد بدون سرنشین و مریخ نوردهای خدمه، چه تحت فشار و چه بدون فشار، طراحی شده است.

مشارکت و همکاری جهانی

در جریان این کنفرانس اعلام شد که سنگال سیزدهمین کشوری است که به این پروژه می پیوندد. در حالی که چین و روسیه هدایت ILRS را بر عهده دارند، ایالات متحده پیشتاز برنامه آرتمیس است که به دنبال فرود فضانوردان در ماه در سال های آینده است. هدف هر دو کشور رسیدن به این هدف تا پایان دهه است.

علاوه بر اکتشاف ماه، وو تاکید کرد که ILRS همچنین راه را برای ماموریت‌های خدمه آتی به مریخ هموار خواهد کرد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.